Manželka Petra Gaduša zo Soliniek zaparkovala na noc auto na chodníku, pretože inde nebolo miesto a dostala pokutu. Gaduš hovorí, že mesto by to malo povoliť, alebo vytvoriť dostatok miest.
PARKOVANIE
Parkovanie na chodnikoch ? Tak to je to najhorsie mozne riesenie... Musi sa vytvarat neustaly tlak na poslancov a na primatora !!! Uz som to pisal viackrat, v centralnej casti Soliniek je nedostavana stavba, ktora Tam strasi uz desatrocie... Vsetci vieme, ze tam ziadny obchodny dom s Postou uz nebude, tato myslienka padla spolu so socializmom... ZROVNAT SO ZEMOU !!! Vytvori sa tam velky priestor, kde je mozne postavit-vyasfaltovat PARKOVISKO, a problem s parkovanim bude minimalne pre niekolko ulic (Platanova, Borova, Jasenova) nadobro vyrieseny... a miesto tam urcite najdu aj ti co pridu neskoro vecer...ÁNO.
Tá ohavná barabizňa na Solinkách tam už stojí niekoľko rokov a nič sa s ňou nedeje. Je okolo toho vždy len pár špekulácii, ale reálne výsledky nevidieť. A tu primátora nepočuť. Tak ako na to kašlal Slota, kašle na to aj Harman. Urobí si pred voľbami radšej promo za 8-ročný ppp projekt (úver, ktorý zaplatíme samozrejme zase len my), hodí nám na billboardy pár maličkostí so spokojnými tvárami, ale jeho kšefty s Trabellsiem a nečinnosť v zásadných otázkach akoby nikomu nevadili. A prípady ako táto ohavná budova na Solinkách ľudí strašia už pomaly dve desaťročia.V týchto komunálkach sa navyše nečrtá žiadna zmena k lepšiemu. Len som zvedavý, koľko detí ešte umrie v tej budove /ako sme toho boli svedkami v minulosti/ a koľko pokút dostanú slušní občania za to, že sa tie dôležité problémy buď prehliadajú, alebo neriešia.Dobry napad, ale...
Uplne s Vami suhlasim, zial Vas napad ma chybicku krasy: ten objekt, ani pozemok pod nim nepatri mestu. Ak viete vybavit jeho spatny odpredaj v prospech mesta Zilina za povodnych podmienok, tak "buldozery" mesto urcite zaplati a mozeme spolu hladat ucelnejsie vyuzitie tohto priestoru.V danej veci sa nekoná...
Preto, že je za tou nehnuteľnosťou banka,konkrétne VUB?Veľmi dobrá výhovorka.No treba povedať všetko pekne podľa skutočnosti. Stavba bola pred r.89 rozostavaná ako OD Jednota a po revolúcii bola delimitovaná mestu Žilina,čiže Johnymu Slotovi.Bolo o ňu viac záujemcov okrem iného F.Ahold z Holandska teraz Hypernova,ktorá ponúkala za rozostavanú bučoru cca 20mil.Sk,s prijatím podmienky na dostavbu do dvoch rokov a prevádzkovania obchodného centra s prioritou potravinového tovaru.No proste obchod čistý oko ľalia. To sa ale Johnymu asi nehodilo do kšeftov a tak sa našiel "úctyhodný občan"pán Kulla,ktorý si dal vypracovať znalecký posudok na 50mil.Sk na túto nehnuteľnosť po tom čo ju kúpil od Johnyho za 25mil.Sk,ktoré si požičal od sestry z Nemecka.Po tom čo sa stal vlastníkom,danú nehnuteľnosť založil a zobral si úver od VUB cca 50mil.Sk.No akosi tento pán Kulla stratil pamäť a zabudol že úver treba aj splácať.Banka v časoch mečiarizmu bola taká liknavá,že trvalo pár rokov kým mu túto nehnuteľnosť súdnou cestou zobrala.Pán Kulla si chodí po Žiline naďalej ako "úctyhodný občan".Posledne som ho videl vo dvore sklenárstva "Švihálek",kde má asi jednu z prevádzok. To je stručný popis ako sa to dialo,no čitateľov asi viac zaujíma čo sa s tým dá robiť ďalej.Nie vážení páni na radnici,toto je už obohraná pesnička o spätnom odpredaji mestu.A keď tak za akú cenu.Za úradnú cenu pozemku očistenú o náklady na asanáciu pozemku?Mám dojem, že pri tak oklieštenom pozemku by išla cena do záporných čísiel. Preto sa pýtam,prečo stavebný úrad v meste nekonal v danej veci,nakoľko ide o stavbu ohrozujúcu životy ľudí,platí príslušný paragraf staveb.zákona,ktorý umožňuje nariadiť takúto stavbu zbúrať na náklady majiteľa,v tomto prípade asi banky VUB.Je to v tomto prípade asi veľký problém?Asi tu budú zasa nejaké skrýté záujmy alebo čo v tom je.Nech mi to prosím niekto kompetentný vysvetlí.Najlepšie šef staveb.úradu,alebo sám pán primátor,ktorého sa na toto chcem spýtať pri jeho predvolebnej kortešačke.Lebo si nemyslím, že pre banku neplatí zákon ako pre ktoréhokoľvek investora.Ibaže by boli banky chránené zvláštnymi ustanoveniami,ktoré nie sú v zákone.Slotové vrecká
sú bezodné!Problém s parkovaním
Rovnaký problém má nielen solinkár Peter, ale mnoho iných žilinčanov. Je úplny nezmysel, aby sa povolilo parkovanie na chodníkoch len vo večerných hodinách. Chodníky sú raz pre chodcov, prečo by tam mali prakovať autá v noci ? To môže vysloviť len človek, ktorý nerozmýšla nad tým, čo hovorí.mám auto
a mám vlastnú garáž, ktorú som si zaplatil. nikto mi na ňu neprispel z verejných peňazí. Prečo by mesto muselo z verejných peňazí riešiť problém odkladania súkromných vecí (áut)? Patrí právo na parkovanie na verejnom priestranstve k základným ľudským právam? Nepatrí!To chodenie
by som skôr prirovnal k jazdeniu po verejných komunikáciách, nie k parkovaniu. Rozhodne si nemyslím, že mesto musí pre každého záujemcu zabezpečiť parkovacie miesto na verejnom priestranstve, rovnako ako nemusí každému z verejných peňazí zabezpečiť bývanie.aj ja mam auto
a okrem mna dalsi obyvatelia sidliska,keby vsetci chceli mat vlastnu garaz,kde budeme byvat pan chytry?nemusí byť hneď vlastná garáž
môže to byť parkovací dom, lenže tam by to parkovanie asi nebolo zadarmo, však?Ako na to?
Problémy s parkovaním má asi každé sídlisko. Na webe www.nashajik.sk mám nejaké vizualizacie riešenia pre Hajik. Tu sú však ešte vhodné pozemky, na Solinkách neviem. Skoro vždy to bude na úkor zelene a to ľudia nemajú radi - začarovaný kruh.a čo centrum???
ja pracuejm v centre mesta a autom dochadzam 11 km. parkovanie na chodniku je moja jedina možnosť, neviem totiž kde inde by som mohla parkovať. a v centre sú tiež označené cyklo chodníky. kde mame parkovať, aby sme nedali vyplatu len na parkovné????V čom je problém, zlato?
MHD+peši. Alebo opačne.Plus zľava na MHD, za to, že nepoužívaš auto.???
Neviem prečo sa Peťko vyhovára na sedemesačnú dcéru??Problém je hlbší a má aj iné, možno
závažnejšie príčiny. Tak napríklad vo vchode našej 40-ročnej bytovky býva 16 rodín a vybudovaných parkovacích miest pred ňou je päť. Zaberá ich jedna rodina, ktorá má 8, slovom OSEM áut! Takže tri parkujú ešte vedľa kontajnerov. Pri takýchto nenažraných ľuďoch môžeme rovno zrušiť všetku mestskú zeleň, aby oni mohli parkovať. Tadiaľ cesta nevedie, pretože zanedlho by parkovali vo vchodoch, na schodoch a po strechách. A že vraj kríza. Pre koho ako. Možno rozumová.Veru nie, všelijaké značky, i nové,
len žiguliaky nie. Nuž ale čo narobíš, keď hlava rodiny majiteľov tých áut je bývalý príslušník ŠtB. Tak sa majú zle po protikomunistickej a protieštebáckej revolúcii.kto jazdí nech platí,
tento človek (Peter) je asi nejako narušený alebo nepozná vyhlášku (ale veď má vodičák) tak je narušený. Na čo je určený chodník - no predsa na chodenie, keby bol na parkovanie tak by sa volal parkovník!!! Je tu veľmi dobrý postreh od Bowdena že keď sa vybuduje 10 park. miest okamžite pribudne 10 áut a sme zas na začiatku. Jediným riešením je využívanie MHD alebo bicykla ani jedno nepotrebuje parkovisko. Ja osobne bicyklujem do práce každý deň a od Mája do Novembra som nebicykloval asi 10 dní kvôli dažďu. Vtedy som išiel peši a nemám problémy s parkovaním v meste ani doma.Nemám auto,nemám motorku ale všímam si
tie problémy s parkovaním a nestačím sa čudovať nad nečinnostou samotných šoférov. Vidím že sú tu ešte možnosti rozšírenia parkovania. Stalo sa napr pri Borovej 41.Podobné možností rozšírenia sú TAKMER pri každom bytovom dome. Stačilo by aktívne sa k tomu postaviť a snád by to šlo aj svojpomocne a zmiznú pri bytovkových parkoviskách vyjazdené a vyparkované jamy. Ďakujem za pozornosť a vodiči nech sa páči,IDETE...