Trakčné vedenie budú v meste meniť

Poruchy trakčného vedenia sú pomerne časté. Aj preto sa Dopravný podnik rozhodol pre ich modernizáciu.

Oprava trakčného vedenia.Oprava trakčného vedenia. (Zdroj: AUTORKA)

ŽILINA. Dopravný podnik má pomerne časté problémy s poruchami trakčného vedenia. Aj preto sa rozhodli, že pripravia komplexnú rekonštrukciu a modernizáciu trakčného vedenia v celom meste. „Opravy v dôsledku poruchy alebo poškodenia sú naozaj časté,“ povedal Ján Barienčík, riaditeľ Dopravného podniku v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najexponovanejšími časťami sú výhybky a križovatky, ktoré sú z konštrukčného hľadiska zároveň aj najzložitejšími prvkami trakčného vedenia. V ďalšom rade sú to oblúky, deliče napäťových úsekov a miesta so zníženou výškou trolejového vedenia. Výpadky a poruchy sa stávajú aj v priamom prevoze mestskej dopravy.
„V prípade, že dôjde k výpadku zberačov alebo potrebe preloženia zberačov na vedľajšiu stopu, vodič trolejbusu musí dodržať určitý postup, ktorý mu určuje prevádzkový predpis.“ Výpadky zberačov, respektíve možné zdroje porúch na trakčnom vedení sú v takých miestach trate, kde sa na vedení nachádzajú kríženia jednotlivých trás, výhybky alebo „zjazdovky“ – spájanie dvoch trás do jednej a taktiež „deliče“ – oddeľovače jednotlivých trakčných úsekov. „Ide o také prvky trate, ktoré sú kombináciou mechanických a elektronických častí, ktoré podliehajú opotrebeniu. Nie je možné presne určiť, na ktorom mieste sa takéto poruchy stávajú najčastejšie, ich výskyt je naozaj rôzny,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu


Ročné náklady na opravy sú v priemere vo výške 40-tisíc eur. Môžu ovplyvňovať aj mestskú hromadnú dopravu. „Keďže k poruchám a poškodeniam dochádza spravidla počas prevádzky MHD a často je pri ich odstraňovaní nutné vypnúť napájanie troleje v danom úseku, je možné, že v tomto období bude trolejbusová doprava čiastočne obmedzená.“ V prípade plánovanej údržby, opráv a revízií sa tieto vykonávajú v noci, cez víkendy, alebo cez deň tak, aby to na prevádzku MHD nemalo žiadny vplyv. „Na modernizáciu a rekonštrukciu sa budeme uchádzať o nenávratné finančné prostriedky z Európskej únie prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra.“

Modernizácia infraštruktúry trolejbusovej dráhy je nevyhnutná najmä z dôvodu zlepšenia technického stavu, zrýchlenia trolejbusovej dráhy a skrátenia prepravného času. „V prvej fáze je najnutnejšie zrekonštruovať trakčné križovatky, ako je napríklad križovatka Komenského s ulicou Veľká okružná a následne ďalšie, čím sa zrýchli prejazd trolejbusmi a odstránia sa tak miesta s povinnou pomalou jazdou,“ doplnil. Cieľom je, aby jazda trolejbusu rovnako plynulá a aby sa eliminovali možné miesta, kde vznikajú poruchy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 951
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 813
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 308
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 702
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu