ŽILINA. Moderná, tabletovo- smartfónová doba prináša aj moderné spôsoby nakupovania. Objednávať si vianočné darčeky cez internet, to už je pomaly klasika. Internet sa však natlačil aj do komodít, kde by sme to celkom neočakávali, a tak si dnes môžete objednať kvety, alkohol, adrenalínový zážitok alebo dokonca mäso.
Práve to posledne spomínané –mäso, nás zaujalo. Veď kupovať takúto háklivú surovinu bez toho aby som ju videl nám príde trochu zvláštne. Spomínaná služba sa síce na svojej stránke hrdí sloganmi ako: najčerstvejšie, priamo od mäsiara, a pod. , ale predsa len, kým nevyskúšame neuveríme.
A tak sme rozhodli vyskúšať službu donášky čerstvého mäsa a preveriť všetky parametre, ktoré vo svojej reklame táto služba propaguje - kvalitu opracovania mäsa, čerstvosť, spoľahlivosť a doplnkové služby. Celý test bol pochopiteľne inkognito –tovar sme objednali pre mamu jedného kolegu z redakcie.
Pri zadávaní objednávky na www.masodomov.sk nás prekvapila šírka ponúkaného sortimentu , rozhodli sme sa preto vyskúšať okrem bežného mäsa a mäsových výrobkov aj hydinu, mrazené ryby a divinu. Stránka pôsobí esteticky a s ovládaním sme nemali väčšie problémy, aj keď by sa dalo nájsť pár nápadov na zlepšenie. Aby sme to ešte trochu skomplikovali, zadali sme požiadavku na rozváženie mäsa akoby pre viacerých kupujúcich a bravčové plece sme požadovali pomlieť. Objednané mäsové výrobky sme žiadali nakrájať , a to tak, že malokarpatskú salámu 15 dkg na veľmi tenko a debrecínsku šunku 0,20 dkg na hrubšie plátky.
Našu objednávku sme úmyselne zadali na piatok v poobedných hodinách, pretože sme predpokladali , že v tomto čase bude počet objednávok najvyšší a zaujímalo nás, ako si poradia s požiadavkou na presne stanovený čas dovozu objednávky v takto exponovanom čase.
Ako to dopadlo?
Podľa informácií v emaile po odoslaní objednávky sa nám ráno telefonicky ozvali a potvrdili, že objednávku vybavia, ponúkli nám dokonca aj ďalšie služby – krájanie, nasekanie alebo vykostenie bravčovej krkovičky.
Kuriér prišiel skutočne takmer presne v stanovenom čase. Tovar bol zabalený v dvoch úhľadných igelitových taškách, každý druh mäsa bol samostatne zabalený v PVC fólií. Mäso bolo opracované naozaj ukážkovo, mäsové výrobky boli nakrájané podľa požiadavky, aj keď pri debrecínskej šunke mali byť podľa našej požiadavky plátky ešte hrubšie.
Všetko mäso sme prevážili na digitálnej váhe s presnosťou na gram. Dodávateľovi slúži ku cti, že ani pri jednej položke sme nezistili váhový rozdiel. Teplomer ukázal teplotu bravčového mäsa 2,8 ⁰C a kuracie mäso malo teplotu 4,5 ⁰C. Obidve hodnoty boli teda v povolenom limite( do + 7). Mrazený tovar mal teplotu až -22 ⁰C.
Ceny na dodacom liste súhlasili s cenami pri zadaní objednávky, doprava bola zdarma.
Náš záver.
Táto služba rozhodne prináša úsporu času, dúfame že masodomov si udrží vysokú kvalitu dodávaného mäsa a služieb. Keďže rozvozy sú aj v širšom okolí Žiliny, táto služba poslúži všetkým obyvateľom menších obcí, kde sa žiadna mäsiareň nenachádza. Ceny sú porovnateľné s cenami v ostatných kamenných obchodoch, pravidelne sa na stránke objavujú aj akciové ponuky, mäso je slovenského pôvodu. Takže za nás môžeme túto službu iba odporúčať a udeľujeme jej pomyselných päť hviezdičiek.