Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Nové autobusy prinesú komfort

Spoločnosť SAD kúpila nové autobusy. Najväčšou výhodou pre cestujúcich sú klimatizácia a bezpečnostné prvky v autobuse.

(Zdroj: SAD ŽILINA)

ŽILINA. Spoločnosť SAD Žilina, a.s. a Žilinský samosprávny kraj pripravili pre cestujúcich prímestskej dopravy novinku – štyri nové moderné autobusy Iveco Crossway.

Majú s nimi skúsenosti

„Naša spoločnosť už od roku 2007 obnovuje vozidlový park v prímestskej doprave práve týmto typom autobusov,“ povedala hovorkyňa SAD Žilina Ivana Strelcová.

Vozidlá zabezpečujú podľa nej nielen vysoký štandard poskytovaných služieb, ale aj najvyššiu možnú mieru bezpečnosti a spoľahlivosti. „Novinkou je, že tieto autobusy spĺňajú najprísnejšie normy v produkcii emisií a sú vybavené bezpečnostnými pásmi na všetkých sedadlách pre cestujúcich,“ doplnila.

Vodiči ich poznajú

Do prevádzky ich zaradili 23. decembra. Dva autobusy jazdia na linkách na hornom Považí a dva na Kysuciach.

„Spolu máme v prevádzke už 125 autobusov tohto typu. Samozrejme, že tieto nové autobusy majú niektoré vylepšenia a taktiež prešli faceliftom exteriéru a interiéru vozidla,“ povedala Strelcová a doplnila, že práve tento typ autobusov má spoločnosť dlhodobo overený a pre prevádzku prímestskej dopravy v našich podmienkach sa veľmi osvedčili. Potvrdzujú to aj skúsenosti vodičov.

Tento typ prevádzkujú v rámci celej Európy, a to hlavne v západnej Európe, v krajinách ako Nemecko, Francúzsko, Taliansko, ale aj v tých najtvrdších klimatických podmienkach, aké sú v krajinách ako Nórsko, Fínsko a podobne.

Prispel Žilinský kraj

Na prevádzku prímestskej autobusovej dopravy, okrem cestovného a poskytovaných zliav pre žiakov, študentov a dôchodcov, prispieva aj Žilinský samosprávny kraj.

„Príspevky samosprávneho kraja ako objednávateľa výkonov v prímestskej doprave sa vypočítavajú zo všetkých nákladov, ktoré súvisia s výkonom vo verejnom záujme. Samosprávny kraj takýmto spôsobom podporuje obnovu vozidlového parku v prímestskej doprave.“

V rámci prímestskej autobusovej dopravy je určený maximálny vek autobusov na 16 rokov. „V budúcom roku chce naša spoločnosť pokračovať v postupnej obnove vozidlového parku tak, aby sme stále zvyšovali štandardy poskytovaných služieb a bezpečnosti. V rámci budúceho roka plánujeme nákup 20 autobusov, kde najväčším prínosom pre cestujúcich bude klimatizácia, ktorá v starších vozidlách v súčasnosti nie je,“ doplnila hovorkyňa.

Živostnosť je 16 rokov

Plánovaná životnosť autobusov je teda 16 rokov, aj keď morálna životnosť je podľa technického riaditeľa určite nižšia. „V rámci kilometrických priebehov túto hranicu výrobca neurčuje, lebo to vo veľkej miere záleží na prevádzkových podmienkach, kde sa autobusy používajú, a taktiež záleží na údržbe jednotlivých autobusov,“ doplnil Ľubomír Taška, riaditeľ technicko-prevádzkového odboru spoločnosti SAD Žilina.

Tu treba upozorniť, že práve v rámci nákupu nových vozidiel tohto typu výrobca okrem predĺženej záruky poskytuje aj priame servisné služby, čo garantuje tak optimálnu životnosť autobusov, ako aj zvyšovanie bezpečnosti. Novinkou sú aj bezpečnostné pásy. „Pri tomto type autobusu sú práve bezpečnostné pásy už v rámci štandardnej výbavy. Sú to prvé autobusy, ktoré poskytujú aj tento prvok bezpečnosti v rámci prímestskej dopravy, ktorú prevádzkuje naša spoločnosť. Samozrejme bude trvať dlhší čas, kým aj cestujúci v rámci prímestskej dopravy budú tento bezpečnostný prvok využívať,“ povedal Taška. Z pohľadu vodiča je vždy nový autobus určitou výzvou a vodiči ho vždy chápu ako pokrok.

„Moderný autobus, ako je aj Iveco Crossway, sa už veľmi približuje k používateľským vlastnostiam osobného automobilu z hľadiska podmienok práce vodiča,“ dodal.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  4. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  2. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  4. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  5. Zimná ríša divov Maďarska
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 949
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 272
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 273
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 3 598
  5. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 2 081
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 026
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 392
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 123

Blogy SME

  1. Portu Fin Blog: Má zmysel investovať aj po 40-ke?
  2. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Novinky zimného semestra – Ústav verejnej politiky FSEV UK
  3. Pavol Kéri: Medzinárodný kráľovský sviatok
  4. Ivan Mlynár: Ako sa umelo vyvoláva nenávisť a netolerancia v spoločnosti cez zámienky
  5. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Carnuntum v Rakúsku
  6. Elena Antalová: Sláva televíziám. Boli zvyknuté klamať a nevedia si odvyknúť
  7. Soňa Fröhlichová: San Francisco – Los Angeles, deň číslo 16 a 17
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (2. - 8.12.1922)
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 240 103
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 918
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 192
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 703
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 259
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 385
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 169
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 165
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

HIPEC sa využíva vtedy, keď zlyháva systémová liečba chemoterapiou.


3 h
Futbalisti Bánovej po osemfinálovom zápase Slovnaft Cupu s Liptovským Mikulášom.

Michal Šajnoha hodnotí jesennú časť Bánovej.


21 h

Obsah výstavy tvorí aj komentár uskutočnený každú hodinu.


Tamara Antolová 23 h

Vďaka unikátnej liečbe môžete odstrániť nielen bolesti kĺbov, ale aj ich príčinu. Stovky slovenských pacientov hovoria o prekvapivých výsledkoch. Dlhoročné problémy s artrózou či osteoporózou sú preč.


1. dec

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pôvodný vzhľad narušili v minulosti necitlivé stavebné zásahy.


21 h

Slovensko je posledná krajina v rámci Európskej únie, ktorá používa papierové testy.


23 h

Polícia počas piatich dní zbierala stopy vedúce k jeho vypátraniu.


1. dec

Drahú liečbu mi zamietli, pretože sa poisťovni neoplatím, tvrdí Ľudmila.


30. nov

Blogy SME

  1. Portu Fin Blog: Má zmysel investovať aj po 40-ke?
  2. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Novinky zimného semestra – Ústav verejnej politiky FSEV UK
  3. Pavol Kéri: Medzinárodný kráľovský sviatok
  4. Ivan Mlynár: Ako sa umelo vyvoláva nenávisť a netolerancia v spoločnosti cez zámienky
  5. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Carnuntum v Rakúsku
  6. Elena Antalová: Sláva televíziám. Boli zvyknuté klamať a nevedia si odvyknúť
  7. Soňa Fröhlichová: San Francisco – Los Angeles, deň číslo 16 a 17
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (2. - 8.12.1922)
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 240 103
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 918
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 192
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 703
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 259
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 385
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 169
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 165
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu