Nové autobusy prinesú komfort

Spoločnosť SAD kúpila nové autobusy. Najväčšou výhodou pre cestujúcich sú klimatizácia a bezpečnostné prvky v autobuse.

(Zdroj: SAD ŽILINA)

ŽILINA. Spoločnosť SAD Žilina, a.s. a Žilinský samosprávny kraj pripravili pre cestujúcich prímestskej dopravy novinku – štyri nové moderné autobusy Iveco Crossway.

Majú s nimi skúsenosti

„Naša spoločnosť už od roku 2007 obnovuje vozidlový park v prímestskej doprave práve týmto typom autobusov,“ povedala hovorkyňa SAD Žilina Ivana Strelcová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlá zabezpečujú podľa nej nielen vysoký štandard poskytovaných služieb, ale aj najvyššiu možnú mieru bezpečnosti a spoľahlivosti. „Novinkou je, že tieto autobusy spĺňajú najprísnejšie normy v produkcii emisií a sú vybavené bezpečnostnými pásmi na všetkých sedadlách pre cestujúcich,“ doplnila.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči ich poznajú

Do prevádzky ich zaradili 23. decembra. Dva autobusy jazdia na linkách na hornom Považí a dva na Kysuciach.

„Spolu máme v prevádzke už 125 autobusov tohto typu. Samozrejme, že tieto nové autobusy majú niektoré vylepšenia a taktiež prešli faceliftom exteriéru a interiéru vozidla,“ povedala Strelcová a doplnila, že práve tento typ autobusov má spoločnosť dlhodobo overený a pre prevádzku prímestskej dopravy v našich podmienkach sa veľmi osvedčili. Potvrdzujú to aj skúsenosti vodičov.

Tento typ prevádzkujú v rámci celej Európy, a to hlavne v západnej Európe, v krajinách ako Nemecko, Francúzsko, Taliansko, ale aj v tých najtvrdších klimatických podmienkach, aké sú v krajinách ako Nórsko, Fínsko a podobne.

Prispel Žilinský kraj

Na prevádzku prímestskej autobusovej dopravy, okrem cestovného a poskytovaných zliav pre žiakov, študentov a dôchodcov, prispieva aj Žilinský samosprávny kraj.

SkryťVypnúť reklamu

„Príspevky samosprávneho kraja ako objednávateľa výkonov v prímestskej doprave sa vypočítavajú zo všetkých nákladov, ktoré súvisia s výkonom vo verejnom záujme. Samosprávny kraj takýmto spôsobom podporuje obnovu vozidlového parku v prímestskej doprave.“

V rámci prímestskej autobusovej dopravy je určený maximálny vek autobusov na 16 rokov. „V budúcom roku chce naša spoločnosť pokračovať v postupnej obnove vozidlového parku tak, aby sme stále zvyšovali štandardy poskytovaných služieb a bezpečnosti. V rámci budúceho roka plánujeme nákup 20 autobusov, kde najväčším prínosom pre cestujúcich bude klimatizácia, ktorá v starších vozidlách v súčasnosti nie je,“ doplnila hovorkyňa.

Živostnosť je 16 rokov

Plánovaná životnosť autobusov je teda 16 rokov, aj keď morálna životnosť je podľa technického riaditeľa určite nižšia. „V rámci kilometrických priebehov túto hranicu výrobca neurčuje, lebo to vo veľkej miere záleží na prevádzkových podmienkach, kde sa autobusy používajú, a taktiež záleží na údržbe jednotlivých autobusov,“ doplnil Ľubomír Taška, riaditeľ technicko-prevádzkového odboru spoločnosti SAD Žilina.

SkryťVypnúť reklamu

Tu treba upozorniť, že práve v rámci nákupu nových vozidiel tohto typu výrobca okrem predĺženej záruky poskytuje aj priame servisné služby, čo garantuje tak optimálnu životnosť autobusov, ako aj zvyšovanie bezpečnosti. Novinkou sú aj bezpečnostné pásy. „Pri tomto type autobusu sú práve bezpečnostné pásy už v rámci štandardnej výbavy. Sú to prvé autobusy, ktoré poskytujú aj tento prvok bezpečnosti v rámci prímestskej dopravy, ktorú prevádzkuje naša spoločnosť. Samozrejme bude trvať dlhší čas, kým aj cestujúci v rámci prímestskej dopravy budú tento bezpečnostný prvok využívať,“ povedal Taška. Z pohľadu vodiča je vždy nový autobus určitou výzvou a vodiči ho vždy chápu ako pokrok.

„Moderný autobus, ako je aj Iveco Crossway, sa už veľmi približuje k používateľským vlastnostiam osobného automobilu z hľadiska podmienok práce vodiča,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 149
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 116
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 215
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 964
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 304
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 512
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 938
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 229
  1. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  2. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Ostrá
  4. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  5. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  6. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  7. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  8. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 852
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 806
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 095
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 154
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 923
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 909
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 182
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 937
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  2. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Ostrá
  4. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  5. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  6. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  7. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  8. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 852
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 806
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 095
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 154
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 923
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 909
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 182
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 937
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu