Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky
HOVORÍME S EVOU KOZOKOVOU,MARKETINGOVOU ŠPECIALISTKOU

Nie je to práca len na osem hodín denne

Práca v oblasti marketingu je podľa Evy Kozokovej veľmi rôznorodá. O stereotype marketingový špecialista hovoriť rozhodne nemôže.

Eva Kozoková.Eva Kozoková. (Zdroj: ARCHÍV EVA KOZOKOVÁ)

Ako ste sa k práci marketingového špecialistu dostali?

Študovala som na Žilinskej univerzite, Fakulte humanitných vied odbor mediamatika, ktorý mi dával už počas štúdia možnosť zamerať sa viacerými vybranými smermi. Vždy ma zaujímal manažment a marketing. Nikdy som si však nemyslela, že budem pracovať priamo v oblasti marketingu.

Po štúdiu na univerzite som sa rozhodla ísť načerpať skúsenosti do praxe. Aktuálne pracujem na pozícii marketingový špecialista v slovenskej softvérovej spoločnosti, ktorá pôsobí v oblasti personalistiky, riadenia ľudských zdrojov, účtovníctva už viac ako 20 rokov. Táto oblasť bola pre mňa viac-menej nová, tak som sa musela do nej „dostať“. Práca marketingového špecialistu je veľmi rozmanitá a dynamická, čo ma baví.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké boli vaše prvotné skúsenosti s marketingom?

Marketing je o komunikácii, či už komunikujeme bežným slovom, písmom alebo obrázkom, vždy ide o vytvorenie akéhosi mostu na porozumenie obsahu. Komunikácia je veľmi široký nástroj a mňa komunikovať baví. Už počas štúdia som mala niekoľko brigád, ktoré boli založené hlavne na komunikácii.

Dodnes rada spomínam, ako som robila maskota pre jednu značku. Bolo vtipné navliecť sa do molitanového obleku, ktorý predstavoval tužkovú batériu, v lete pri teplotách nad 30 stupňov a sledovať reakcie ľudí. Ale aj to je marketing.

Čo je náplňou vašej práce?

Nakoľko mám celý marketing spoločnosti na starosti viac-menej sama, robím všetko, čo sa týka zviditeľnenia a prezentácie spoločnosti, jej produktov a komunikácie navonok. Grafické práce ako príprava letákov, plagátov, reklamných predmetov, písanie článkov, organizovanie podujatí, akcií a zúčastňovanie sa konferencií. To je len úzky prierez mojich aktivít, je to veľmi pestré.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako vyzerá bežný deň marketingového špecialistu?

Všetko to záleží od aktuálne rozbehnutej kampane či projektu. Denne komunikujem s dodávateľmi, obchodnými partnermi, organizátormi rôznych konferencií a podujatí. Okrem toho pripravujem reklamné materiály, obrázky, texty, pripravujem reklamné darčeky pre zákazníkov, organizujem podujatia alebo píšem články o novinkách a aktivitách spoločnosti. Popri tom sa však snažím pripravovať aktivity a súťaže aj pre kolegov a zveľaďovať priestory či pracovné prostredie spoločnosti.

Čo sa vám na vašej práci páči a čo by ste chceli na nej zmeniť?

Práca v oblasti marketingu je veľmi rôznorodá, človek sa musí stále vzdelávať, posúvať vpred. Podľa mňa je veľký rozdiel či človek pracuje na prezentácii napríklad softvéru, ktorý je zameraný na špecifickú cieľovú skupinu alebo prezentuje oblečenie, vitamínové doplnky či nejaké bežne využívané služby ako reštaurácia či fitnes centrum. Vždy je to o niečom inom a je potrebné využívať rozdielne nástroje a „cesty“ komunikácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Páči sa mi tá dynamika a o stereotypnej práci nemôžem ani hovoriť, stále je niečo nové. Naopak, táto rozmanitosť a rôznorodosť je často náročná, stresujúca a človek musí tejto práci občas obetovať aj svoj voľný čas. Nedá sa robiť len osem hodín denne. Ja aj mimo práce čerpám nápady a námety odvšadiaľ, kde idem. To si myslím, že robí každý marketér.

Aké sú vaše plány do budúcna?

Čo sa týka pracovných plánov, určite sa chcem tejto oblasti aj naďalej venovať, stále sa učiť nové veci a rozvíjať sa, no nie len v marketingu, ale držať si všeobecný prehľad. Rovnakú dynamiku a rozmanitosť sa snažím preniesť aj do súkromného života, takže sa len veľmi málo nudím.
⋌JANA SOLÁNSKÁ

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  3. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  4. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  5. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  9. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  1. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 16 288
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 571
  3. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 503
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 067
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 6 800
  6. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 6 704
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 437
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 275
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 156
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 904
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Dali by ste dieťaťu cigaretu? Mnohí áno

Dali by ste dieťaťu cigaretu, ak by si ju vypýtalo? Väčšina z nás áno. Dokumentuje to sociálny experiment a mystery shopping, ktoré zastrešila vzdelávacia iniciatíva NA VEKU ZÁLEŽÍ.

Hokejisti Žiliny na ilustračnom zábere.

KUNERAD: Nielen zámok, ale aj park. Noví majitelia chystajú údržbu zelene

Plánujú tiež vytvoriť architektonickú štúdiu parku.

Zámok Kunerád po zakonzervovaní

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vláda predĺžila zákaz vychádzania. Čaká nás testovanie, štátu majú pomôcť mestá a obce

Skríningové testovanie sa začne v pondelok 18. januára a potrvá do utorka 26. januára.

Odišiel Ján Bartík

Hokejová rodina v Nitre stratila jedného zo svojich dlhoročných členov.

FOTO: Otužilci vysekali ľad a ponorili sa do rieky v Trenčíne

Pozrite sa na fotky pri ktorých behá po chrbte mráz.

Už ste čítali?