Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky
HOVORÍME S EVOU KOZOKOVOU,MARKETINGOVOU ŠPECIALISTKOU

Nie je to práca len na osem hodín denne

Práca v oblasti marketingu je podľa Evy Kozokovej veľmi rôznorodá. O stereotype marketingový špecialista hovoriť rozhodne nemôže.

Eva Kozoková.Eva Kozoková. (Zdroj: ARCHÍV EVA KOZOKOVÁ)

Ako ste sa k práci marketingového špecialistu dostali?

Študovala som na Žilinskej univerzite, Fakulte humanitných vied odbor mediamatika, ktorý mi dával už počas štúdia možnosť zamerať sa viacerými vybranými smermi. Vždy ma zaujímal manažment a marketing. Nikdy som si však nemyslela, že budem pracovať priamo v oblasti marketingu.

Po štúdiu na univerzite som sa rozhodla ísť načerpať skúsenosti do praxe. Aktuálne pracujem na pozícii marketingový špecialista v slovenskej softvérovej spoločnosti, ktorá pôsobí v oblasti personalistiky, riadenia ľudských zdrojov, účtovníctva už viac ako 20 rokov. Táto oblasť bola pre mňa viac-menej nová, tak som sa musela do nej „dostať“. Práca marketingového špecialistu je veľmi rozmanitá a dynamická, čo ma baví.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké boli vaše prvotné skúsenosti s marketingom?

Marketing je o komunikácii, či už komunikujeme bežným slovom, písmom alebo obrázkom, vždy ide o vytvorenie akéhosi mostu na porozumenie obsahu. Komunikácia je veľmi široký nástroj a mňa komunikovať baví. Už počas štúdia som mala niekoľko brigád, ktoré boli založené hlavne na komunikácii.

Dodnes rada spomínam, ako som robila maskota pre jednu značku. Bolo vtipné navliecť sa do molitanového obleku, ktorý predstavoval tužkovú batériu, v lete pri teplotách nad 30 stupňov a sledovať reakcie ľudí. Ale aj to je marketing.

Čo je náplňou vašej práce?

Nakoľko mám celý marketing spoločnosti na starosti viac-menej sama, robím všetko, čo sa týka zviditeľnenia a prezentácie spoločnosti, jej produktov a komunikácie navonok. Grafické práce ako príprava letákov, plagátov, reklamných predmetov, písanie článkov, organizovanie podujatí, akcií a zúčastňovanie sa konferencií. To je len úzky prierez mojich aktivít, je to veľmi pestré.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako vyzerá bežný deň marketingového špecialistu?

Všetko to záleží od aktuálne rozbehnutej kampane či projektu. Denne komunikujem s dodávateľmi, obchodnými partnermi, organizátormi rôznych konferencií a podujatí. Okrem toho pripravujem reklamné materiály, obrázky, texty, pripravujem reklamné darčeky pre zákazníkov, organizujem podujatia alebo píšem články o novinkách a aktivitách spoločnosti. Popri tom sa však snažím pripravovať aktivity a súťaže aj pre kolegov a zveľaďovať priestory či pracovné prostredie spoločnosti.

Čo sa vám na vašej práci páči a čo by ste chceli na nej zmeniť?

Práca v oblasti marketingu je veľmi rôznorodá, človek sa musí stále vzdelávať, posúvať vpred. Podľa mňa je veľký rozdiel či človek pracuje na prezentácii napríklad softvéru, ktorý je zameraný na špecifickú cieľovú skupinu alebo prezentuje oblečenie, vitamínové doplnky či nejaké bežne využívané služby ako reštaurácia či fitnes centrum. Vždy je to o niečom inom a je potrebné využívať rozdielne nástroje a „cesty“ komunikácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Páči sa mi tá dynamika a o stereotypnej práci nemôžem ani hovoriť, stále je niečo nové. Naopak, táto rozmanitosť a rôznorodosť je často náročná, stresujúca a človek musí tejto práci občas obetovať aj svoj voľný čas. Nedá sa robiť len osem hodín denne. Ja aj mimo práce čerpám nápady a námety odvšadiaľ, kde idem. To si myslím, že robí každý marketér.

Aké sú vaše plány do budúcna?

Čo sa týka pracovných plánov, určite sa chcem tejto oblasti aj naďalej venovať, stále sa učiť nové veci a rozvíjať sa, no nie len v marketingu, ale držať si všeobecný prehľad. Rovnakú dynamiku a rozmanitosť sa snažím preniesť aj do súkromného života, takže sa len veľmi málo nudím.
⋌JANA SOLÁNSKÁ

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Hudbou proti holorubom.
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  4. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  5. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  6. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 094
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 111
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 896
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 708
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 583
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 368
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 913
  8. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 785
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 275
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 354
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Jozef Federič.

Česť jeho pamiatke!


7 h

Fotografie pochádzajú z rubriky Takto sme žili v Československu, ktorý vychádza v týždenníku MY Žilinské noviny.


9 h

Výstava bude pre verejnosť prístupná do konca októbra.


TASR 16 h
Jánošíkové dni.

Festival potrvá päť dni.


20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


11 h

Na mieste nehody zasahoval vrtuľník.


TASR 12. jún

Jej malý syn skončil v nemocnici.


TASR 12. jún

Podľa štúdie by mali náklady presiahnuť 300 miilónov eur.


11. jún

Už ste čítali?