Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
HOVORÍME S EVOU KOZOKOVOU,MARKETINGOVOU ŠPECIALISTKOU

Nie je to práca len na osem hodín denne

Práca v oblasti marketingu je podľa Evy Kozokovej veľmi rôznorodá. O stereotype marketingový špecialista hovoriť rozhodne nemôže.

Eva Kozoková.Eva Kozoková. (Zdroj: ARCHÍV EVA KOZOKOVÁ)

Ako ste sa k práci marketingového špecialistu dostali?

Študovala som na Žilinskej univerzite, Fakulte humanitných vied odbor mediamatika, ktorý mi dával už počas štúdia možnosť zamerať sa viacerými vybranými smermi. Vždy ma zaujímal manažment a marketing. Nikdy som si však nemyslela, že budem pracovať priamo v oblasti marketingu.

Po štúdiu na univerzite som sa rozhodla ísť načerpať skúsenosti do praxe. Aktuálne pracujem na pozícii marketingový špecialista v slovenskej softvérovej spoločnosti, ktorá pôsobí v oblasti personalistiky, riadenia ľudských zdrojov, účtovníctva už viac ako 20 rokov. Táto oblasť bola pre mňa viac-menej nová, tak som sa musela do nej „dostať“. Práca marketingového špecialistu je veľmi rozmanitá a dynamická, čo ma baví.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké boli vaše prvotné skúsenosti s marketingom?

Marketing je o komunikácii, či už komunikujeme bežným slovom, písmom alebo obrázkom, vždy ide o vytvorenie akéhosi mostu na porozumenie obsahu. Komunikácia je veľmi široký nástroj a mňa komunikovať baví. Už počas štúdia som mala niekoľko brigád, ktoré boli založené hlavne na komunikácii.

Dodnes rada spomínam, ako som robila maskota pre jednu značku. Bolo vtipné navliecť sa do molitanového obleku, ktorý predstavoval tužkovú batériu, v lete pri teplotách nad 30 stupňov a sledovať reakcie ľudí. Ale aj to je marketing.

Čo je náplňou vašej práce?

Nakoľko mám celý marketing spoločnosti na starosti viac-menej sama, robím všetko, čo sa týka zviditeľnenia a prezentácie spoločnosti, jej produktov a komunikácie navonok. Grafické práce ako príprava letákov, plagátov, reklamných predmetov, písanie článkov, organizovanie podujatí, akcií a zúčastňovanie sa konferencií. To je len úzky prierez mojich aktivít, je to veľmi pestré.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako vyzerá bežný deň marketingového špecialistu?

Všetko to záleží od aktuálne rozbehnutej kampane či projektu. Denne komunikujem s dodávateľmi, obchodnými partnermi, organizátormi rôznych konferencií a podujatí. Okrem toho pripravujem reklamné materiály, obrázky, texty, pripravujem reklamné darčeky pre zákazníkov, organizujem podujatia alebo píšem články o novinkách a aktivitách spoločnosti. Popri tom sa však snažím pripravovať aktivity a súťaže aj pre kolegov a zveľaďovať priestory či pracovné prostredie spoločnosti.

Čo sa vám na vašej práci páči a čo by ste chceli na nej zmeniť?

Práca v oblasti marketingu je veľmi rôznorodá, človek sa musí stále vzdelávať, posúvať vpred. Podľa mňa je veľký rozdiel či človek pracuje na prezentácii napríklad softvéru, ktorý je zameraný na špecifickú cieľovú skupinu alebo prezentuje oblečenie, vitamínové doplnky či nejaké bežne využívané služby ako reštaurácia či fitnes centrum. Vždy je to o niečom inom a je potrebné využívať rozdielne nástroje a „cesty“ komunikácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Páči sa mi tá dynamika a o stereotypnej práci nemôžem ani hovoriť, stále je niečo nové. Naopak, táto rozmanitosť a rôznorodosť je často náročná, stresujúca a človek musí tejto práci občas obetovať aj svoj voľný čas. Nedá sa robiť len osem hodín denne. Ja aj mimo práce čerpám nápady a námety odvšadiaľ, kde idem. To si myslím, že robí každý marketér.

Aké sú vaše plány do budúcna?

Čo sa týka pracovných plánov, určite sa chcem tejto oblasti aj naďalej venovať, stále sa učiť nové veci a rozvíjať sa, no nie len v marketingu, ale držať si všeobecný prehľad. Rovnakú dynamiku a rozmanitosť sa snažím preniesť aj do súkromného života, takže sa len veľmi málo nudím.
⋌JANA SOLÁNSKÁ

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 035
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 278
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 812
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 219
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 882
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 104
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 339
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 304
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Putovanie plagátmi Jana Rajlicha ml

Výstava bude prístupná verejnosti aj v novembri.

Pätnásťgólový Jakub Baranovič ťahá Hôrky za postupom

Hoci počas jesene strelil takmer polovicu gólov svojho mužstva, za ťahúňa sa nepovažuje. Vyzdvihuje snahu a bojovnosť svojich spoluhráčov a prezrádza, že v kabíne občas zaznie aj slovíčko postup.

Jakub Baranovič (OFK Hôrky).

Prímestské autobusy budú jazdiť v obmedzenom režime

V krajských autobusoch nezaznamenali ani jeden prípad nákazy COVID-19.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Primátor Hattas: Situácia je v Nitre veľmi kritická, chýbajú lekári

V pätnástich dedinách budú testovať len jeden deň.

Už ste čítali?