ŽILINA. Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) sa v spolupráci s Ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí SR propaguje v 21 štátoch, do ktorých zaslal 1250 propagačných publikácií. Ich cieľom je predstaviť Žilinský kraj nielen návštevníkom a turistom, ale priblížiť jeho krásy aj obyvateľom jednotlivých regiónov. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSK Lenka Záteková.
Publikácia ponúka podľa riaditeľa odboru informácií a zahraničných vecí Úradu ŽSK Petra Kubicu základné informácie o kraji, regiónoch Kysúc, horného Považia, Oravy, Liptova a Turca, doprave, investičných možnostiach, vzdelávaní, cestovnom ruchu, kultúre a ľudovom umení. "Až 1200 kusov je v slovensko-anglickej verzii a 50 kusov je preložených do čínštiny pre našich partnerov v Ázii. Počas roka prijímame na našom úrade mnoho zahraničných návštev a keďže často nestihnú navštíviť všetky zaujímavé miesta v Žilinskom kraji, prostredníctvom publikácie majú možnosť dozvedieť sa viac. Inšpirovať sa krásami našich regiónov a naplánovať si možno ďalšiu návštevu," uviedol Kubica.
Krajiny, do ktorých propagačná publikácia o Žilinskom kraji putovala, vybrali na základe štatistiky Krajskej organizácie cestovného ruchu Žilinský turistický kraj o počte turistov, ktorí navštívili ŽSK. "Ide o partnerské regióny a štáty, s ktorými samosprávny kraj dlhodobo spolupracuje. Napríklad Poľsko, Česká republika, Maďarsko, Chorvátsko, Nórsko, ale tiež Južná Kórea, Veľká Británia, USA alebo Čína. Práve s Čínou nadviazal ŽSK v poslednom období užšiu spoluprácu," informoval predseda ŽSK Juraj Blanár.
Pripomenul, že v apríli tohto roka sa deväť firiem so sídlom alebo obchodnými či investičnými aktivitami na území Žilinského kraja zúčastnilo na viacerých stretnutiach, rokovaniach a veľtrhoch v podnikateľsky významných čínskych mestách Hangzhou a Šanghaj. "Na základe úspešných diskusií s čínskymi partnermi budú firmy ďalej rokovať o spoločných investičných plánoch aj na území ŽSK. Samosprávny kraj sa snaží neustále rozvíjať spoluprácu so zahraničnými partnermi a prilákať do kraja nielen turistov, ale aj potenciálnych investorov," uzatvorila Záteková.