REGIÓN. Vodiči cestujúci zo Žiliny na Kysuce alebo naopak musia byť trpezliví. Rekonštrukcia brodňanského mosta, ktorý vedie ponad železničnú trať, spôsobila dlhé kolóny a zdržania.
Cez túto významnú medzinárodnú spojnicu denne prejde okolo 25-tisíc vozidiel. Stavba bola v príprave od roku 2014. Tento rok Národná diaľničná spoločnosť pokračuje v plnení „Programu opráv a údržby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2013 – 2015“.
Rekonštrukcia zlepší zlý stav mosta
„V tomto programe má Národná diaľničná spoločnosť zlepšiť stavebno-technický stav mostov stavu V., a teda stav zlý. Most v Brodne je zaradený v takomto stavebnom stave. Na moste sa v súčasnosti prejavujú závažné poruchy vozovky a izolácie. Bezpečnostné zariadenia sú taktiež nevyhovujúce v zmysle súčasných predpisov,“ informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
Ďalej pokračovala, že oprava mosta je dôležitá z hľadiska možnosti ohrozenia bezpečnosti dopravy po moste ako aj cestujúcich na elektrifikovanej trati Železníc Slovenskej republiky, ktorú most preklenuje.
„Oprava mosta sa začala 18. apríla, pričom termín realizácie prác bol dohodnutý na rokovaniach s cestným správnym orgánom – Okresným úradom Žilina a krajským dopravným inšpektorátom. Úlohou Národnej diaľničnej spoločnosti je starať sa o zverený majetok tak, aby bola vždy zabezpečená jeho prevádzkyschopnosť a bezpečnosť premávky.“ Cena opravy mosta je 124 111,26 eura bez DPH.
Obmedzenia potrvajú do konca júna
Doprava je vedená v jednom jazdnom pruhu striedavo, riadená cestnou svetelnou signalizáciou. V dennom čase je doprava riadená spôsobilými a náležite vystrojenými osobami. „Obmedzenie v jednom jazdnom pruhu potrvá do 24. mája. Od 25. mája do 30. júna 2015 bude doprava vedená v dvoch jazdných pruhoch so šírkou minimálne tri metre za zníženej rýchlosti,“ informoval Radko Moravčík, krajský policajný hovorca.
Pokračoval, že z dôvodu minimalizácie doby čakania v dopravných špičkách sa uprednostňuje smer s vyššou intenzitou vozidiel v rannej špičke v smere Kysucké Nové Mesto – Žilina a v poobednej špičke v smere Žilina – Kysucké Nové Mesto.
Obyvatelia mestských častí sú nespokojní
Vzniknutá situácia nevyhovuje ani obyvateľom mestskej časti Vranie, cez ktorú vodiči obchádzajú kolóny. „Vo Vraní máme stály problém. Denne cez obec prejde aj 2 500 áut. Chodníky nie sú, vodiči nerešpektujú rýchlosť, čo priamo ohrozuje deti,“ povedal poslanec za prímestskú časť Ján Púček.
Priblížil, že situáciu komplikuje aj výstavba tunela Považský Chlmec, ktorý je súčasťou diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. „Občania chápu, že sa tam robí tunel, ale to znečistenie je neúnosné. Je tam vysoká prašnosť a čistenie úseku je nepostačujúce. Volal som už aj políciu, prednostu, bolo rokovanie a bolo prisľúbené, že by malo dôjsť k náprave,“ dodal Púček.