Žilinská radnica plánuje na sídliskách vybudovať ďalších sto parkovacích miest. „Požiadavky vychádzali najmä z verejných stretnutí priamo od občanov, na základe čoho ich mesto podľa možností postupne plní. V najbližšej dobe sa plánuje vybudovať približne 80 až 100 nových parkovacích miest, a to na sídliskách Vlčince, Hájik a na Predmestskej ulici,“ uviedlo mesto bez spresnenia, koľko by výstavba mala stáť a kedy bude hotová.
Po neúspechu so spoplatnením parkovania na žilinských sídliskách začalo mesto v roku 2014 budovať nové parkoviská z rozpočtových peňazí. Na troch žilinských sídliskách vybudovalo 410 parkovacích miest, a to na Vlčincoch 151, na Solinkách 183 a na Hájiku 76. Spolu s úpravou miest pre 190 kontajnerov na komunálny odpad a vyznačením stoviek čiar na existujúcich parkoviskách stáli mesto zhruba 360-tisíc eur, z ktorých väčšiu časť ušetrilo na údržbe ciest a chodníkov počas vlaňajšej teplej zimy. Ďalších 28 parkovacích miest vybudovali minulý rok na Predmestskej ulici, 26 na Bajzovej ulici a 40 v mestskej časti Bytčica.
Podľa žilinského primátora Igora Chomu však ani týchto päťsto nových parkovacích miest nerieši situáciu. „Bez toho, aby sme začali riešiť záchytné či podzemné parkoviská, sa nikam nepohneme. Je evidentné, že dorábať len parkovacie miesta v podobe, v akej ich dnes poznáme, nebude stačiť. Musíme prísť k nejakým iným filozoficky zásadným riešeniam, ale potrebujeme na to dokončiť dopravný generel, od ktorého sa dá odpichnúť aj v súvislosti s prípravou akýchkoľvek iných projektov súvisiacich s parkovaním v meste,“ povedal Choma. O potrebe dopravného generelu sa v Žiline hovorí už niekoľko rokov, od vlaňajška na ňom pracuje Žilinská univerzita a hotový by ho mala mestu odovzdať už tento rok.
Žilinčania v roku 2013 odmietli spoplatnenie parkovania na sídliskách a s tým súvisiacu výstavbu veľkých parkovacích domov. Radnica prišla s návrhom, ako systematicky vyriešiť problém parkovania na všetkých žilinských sídliskách s výhľadom na najbližších 25 rokov. Mesto chcelo cez PPP projekty postaviť veľké parkovacie domy, ktoré by vytvorili rezervu parkovacích miest aj pre ďalšie generácie. S tým však súviselo spoplatnenie všetkých aj existujúcich parkovacích miest na sídliskách, čo Žilinčania odmietli.