Nedeľa, 20. august, 2017 | Meniny má Anabela
Pridajte si svoje mesto
HOVORÍME S PETROM PINDJAKOM, TESTEROM VLAKOVÉHO SYSTÉMU

Testovanie sa stalo jeho koníčkom

Na pozícii zabezpečovacieho vlakového testera Peter Pindjak pracuje 
zatiaľ necelý rok. Práca sa stala jeho koníčkom a vozenie sa vo vlakoch si užíva.

Peter Pindjak.(Zdroj: ARCHÍV P.P.)

V čom spočíva práca vlakového zabezpečovacieho testera?

- V jednoduchosti povedané, tester má potvrdiť alebo vyvrátiť, že produkt, ktorý bol vytvorený pre zákazníka na základe jeho požiadaviek, spĺňa alebo nespĺňa tieto požiadavky. Mojou úlohou je pripraviť prostredie, vytvoriť testy, a potom ich vykonať. A, samozrejme, kedže všetko musí byť aj na papieri, spisujem k tomu aj potrebnú dokumentáciu.

Ako testovanie prebieha, aké má fázy?

- Testovanie je proces, ktorý sa začína spísaním toho, čo sa má otestovať. Vezme sa dokument, ktorý obsahuje požiadavky zákazníka a z neho sa vytvorí zoznam testov, ktoré tieto požiadavky pokryjú a kde sa majú vykonať. Každý test sa rozpíše, akým spôsobom sa má vykonať, aké má kroky a aké výsledky ma každý krok dať. Potom sa vytvoria testovacie skripty pre testovacie prostredie v laboratóriu, prípadne priamo pre použitie v železničnej sieti zákazníka. Zvyčajne sa to robí pre systémy, ktoré buď ešte nie sú dokončené alebo neumožňujú otestovať jednoducho a ekonomicky niektoré stavy Keď je všetko hotové, prebieha posledná fáza – validácia. Tá má overiť, či testy, ktoré boli vykonané, v skutočnosti pokrývajú požiadavky zákazníka a spĺňajú potrebné normy.

Na akom projekte momentálne pracujete?

- Projekt Thameslink, ktorý by v budúcnosti mal umožniť cestovanie cez Londýn zo severu na juh, bez prestupov v centre. Vytvorí teda železničné linky spájajúce obe strany Temže. Je to ambiciózny plán, ktorý je financovaný aj britskou vládou. V samotnom Londýne sa budujú nové stanice a tunely, koľajiská, infraštruktúra. V Nemecku sa vyrábajú vlaky. Momentálne sa na testovacom okruhu robia testy na štyroch dlhých vlakoch a dva krátke sa spájajú a kompletizujú. Každý vlak bude vybavený anglickým zabezpečovacím systémom AWS/TPWS, ktorý bude využívaný mimo centra. V centre Londýna bude vlak zabezpečovaný systémom ETCS. Po spustení plnej prevádzky budú stanice v centre Londýna obsluhovať až 24 vlakov za hodinu.

Ako dlho už pracujete ako tester? Nie je práca príliš monotónna?

- Na túto pozíciu som nastúpil pred necelým rokom. Zatiaľ som nad očakávania spokojný. Zatiaľ som si vyskúšal vytváranie testov a skriptov a dokumentáciu. Pre projekt Thameslink vykonávam hlavne testovanie na testovacom okruhu, vytváram skripty a, samozrejme, o tom musím písať protokoly. Aj keď som sa ako dieťa veľmi nehral s vláčikmi, asi pre každého chlapa je zaujímavé voziť sa po skutočnej dráhe so 400-tonovým, 243-metrovým vlakom s celkovým výkonom 6,5 megawatu. Takže moja práca je často aj koníčkom a napĺňa ma.

Vybavuje sa vám nejaká zaujímavá udalosť spojená s vašou prácou?

- Naša centrála je v Berlíne a v Braunschweigu a projekty sú roztrúsené po celkom svete, takže sa dosť cestuje. To už je zábavné samo osebe. Človek spozná veľa zaujímavých miest a ľudí. Veľmi intenzívny zážitok bol, keď mi dovolili riadiť Thameslink vlak. Na prvýkrát to bolo síce iba 50 kilometrov za hodinu, ale bola to sila. Potom pre test 100 kilometrov za hodinu bolo zábavnejšie, ale už menej stresujúce. Celkom som bol napätý, keď sme pre účely kalibrácie odometrie testovali maximálnu rýchlosť Thameslink vlaku. Maximálna rýchlosť vlaku je 160 kilometrov za hodinu, maximálna rýchlosť testovacieho okruhu na rovinkách 160 kilometrov za hodinu, no v oblúkoch len 150. Kedže šesť kilometrov dlhý okruh nie je veľa, maximálnou rýchlosťou sa dá ísť pár sekúnd, inak hrozí vykoľajenie. Rušňovodiči na okruhu sú skúsení, a tak sa nič nestalo nám, vlaku ani okruhu.


  1. Plavecké rekordy v žilinskom bazéne neplatia. Bazén nemá 50 metrov 2 753
  2. Meteorológovia vydali výstrahu pred intenzívnym dažďom 273
  3. FOTO: Futbalový turnaj v Turí vyhrali hráči tímu Askam Foto 139
  4. Cyklistka po zrážke s vlakom v nemocnici zraneniam podľahla 99
  5. V Žiline zrazil vlak 13-ročné dievča Foto 84
  6. Zastaví zlodejov dreva a pytliakov enviropolícia? 78
  7. Sagan má svoj bod na leteckom nebi. Používajú ho pri navigácii 53
  8. V Žiline budú servisné aj uzamykateľné cyklostojany 53
  9. Dva dni otvorený podchod v Hornom Hričove zaplavilo. Obec zvažuje podať trestné oznámenie Foto 49
  10. V belgickom Essene majú Žilinskú ulicu. Aj vďaka Petrovi Saganovi 27

Najčítanejšie správy

Žilina

Plavecké rekordy v žilinskom bazéne neplatia. Bazén nemá 50 metrov

Štandardné rozmery dostane bazén po rekonštrukcii. Mestská plaváreň bude niekoľko týždňov zatvorená.

Meteorológovia vydali výstrahu pred intenzívnym dažďom

Spadnúť 50 až 80 milimetrov zrážok.

FOTO: Futbalový turnaj v Turí vyhrali hráči tímu Askam

O celkové prvenstvo bojovalo šesť tímov.

Cyklistka po zrážke s vlakom v nemocnici zraneniam podľahla

Podľa rušňovodiča mala dievčina na ušiach slúchadlá.

V Žiline zrazil vlak 13-ročné dievča

O udalosti informovala facebooková stránka Policajti Žilina

Blízke regióny

Ukázal sklamané Slovensko, ktoré má blízko k extrémizmu

Mladý fotograf z Považia vyhral Slovak Press Photo v jednej z kategórii za sériu, kde hľadal príčiny narastajúcej podpory extrémizmu. Teraz chce ukázať svetu aj život v uliciach rodného mesta.

ZMENÁREŇ: Zverila sa do rúk odborníkov opäť. Vyplatilo sa!

Sympatickú Evu sme v rámci Zmenárne premenili už po druhýkrát. Keďže je vernou čitateľkou našich novín, zapojila sa do premeny po niekoľkých rokoch opäť a vyplatilo sa.

Ochranári zakázali orezať lipu. Sfúklo ju, poškodila cintorín

Ochranári nechcú povoliť opíliť staré stromy, teraz jeden z nich zničil dvanásť pomníkov.

Kompletné výsledky súťaže Dedina roka, ako dopadla Blatnica?

O prestížny titul sa uchádzalo 20 obcí, z Turca len jedna.

Prečo tečie Považím Váh a nie Orava?

Všimli ste si niekedy sútok Oravy a Váhu? Prečo sa Orava vlieva do nepatrného Váhu a nie Váh do rozľahlej Oravy? Obe rieky majú veľa podobného.

Všetky správy

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

Zomrel účastník motoristického podujatia v Lehote pod Vtáčnikom

Smrť tridsaťjedenročného pretekára nezapríčinila nehoda.

Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap, tvrdí fotografka z Tour

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Kam vyraziť

Hviezdne noci Bytča

17. augusta
Mestečko Bytča sa premení na 4 dni na jeden magický festival: 24 koncertov, 6 filmových sekcií, videomapping, divadlo, detský stage, diskusné fórum a ešte omnoho viac. Chcete byť pri tom?Hviezdne noci sú mestský multižánrový festival. Jeho zámerom je na 4 dni oživiť verejný priestor mestečka Bytča koncertmi, filmovými premietaniami, divadlom, ďalšími sprievodnými aktivitami a vdýchnuť mu na okamih kúzelnú festivalovú atmosféru.

Podujatia v Rajeckej Lesnej

31. augusta
Leto v Rajeckej Lesnej bude plné podujatí.

EKOPLAGÁT´17

30. júna
V Považskej galérii umenia v Žiline sa uskutočňuje štrnásty ročník medzinárodnej súťažnej prehliadky plagátov zameranej na problematiku ochrany prírody a životného prostredia pod názvom EKOPLAGÁT. Do súťažnej prehliadky sa zapojilo 138 autorov z 21 krajín sveta s počtom 259 plagátov.

Leto na Vodnom diele Žilina

1. júla
Mesto Žilina v spolupráci s inštruktormi športovo-relaxačného areálu eXtreme park Žilina pri Vodnom diele Žilina budú aj v tomto roku pokračovať v športových aktivitách v rámci Žilinského kultúrneho leta 2017. Obyvatelia mesta tak môžu využiť bezplatný vstup na športové a rekreačné aktivity počas mesiacov júl a august.

Prvé múzeum intermédií II.

10. júla
Prvé múzeum intermédií (PMI) je expozíciou dlhodobého charakteru, ktorá ako jediná na Slovensku predstavuje diela intermediálneho a mediálneho umenia. Pochádzajú zo zbierky PGU v Žiline, budovanej od 90. rokov. Vybrané diela sú nielen príkladmi inštalácií, objektov a rôznych foriem mediálneho umenia od začiatku poslednej dekády 20. storočia až po súčasnosť, ale zároveň dokladajú umelecké stratégie a témy, ktoré sú vo výtvarnom umení po roku 1990 prítomné.