Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
HOVORÍME S PETROM PINDJAKOM, TESTEROM VLAKOVÉHO SYSTÉMU

Testovanie sa stalo jeho koníčkom

Na pozícii zabezpečovacieho vlakového testera Peter Pindjak pracuje 
zatiaľ necelý rok. Práca sa stala jeho koníčkom a vozenie sa vo vlakoch si užíva.

Peter Pindjak.Peter Pindjak. (Zdroj: ARCHÍV P.P.)

V čom spočíva práca vlakového zabezpečovacieho testera?

- V jednoduchosti povedané, tester má potvrdiť alebo vyvrátiť, že produkt, ktorý bol vytvorený pre zákazníka na základe jeho požiadaviek, spĺňa alebo nespĺňa tieto požiadavky. Mojou úlohou je pripraviť prostredie, vytvoriť testy, a potom ich vykonať. A, samozrejme, kedže všetko musí byť aj na papieri, spisujem k tomu aj potrebnú dokumentáciu.

Ako testovanie prebieha, aké má fázy?

- Testovanie je proces, ktorý sa začína spísaním toho, čo sa má otestovať. Vezme sa dokument, ktorý obsahuje požiadavky zákazníka a z neho sa vytvorí zoznam testov, ktoré tieto požiadavky pokryjú a kde sa majú vykonať. Každý test sa rozpíše, akým spôsobom sa má vykonať, aké má kroky a aké výsledky ma každý krok dať. Potom sa vytvoria testovacie skripty pre testovacie prostredie v laboratóriu, prípadne priamo pre použitie v železničnej sieti zákazníka. Zvyčajne sa to robí pre systémy, ktoré buď ešte nie sú dokončené alebo neumožňujú otestovať jednoducho a ekonomicky niektoré stavy Keď je všetko hotové, prebieha posledná fáza – validácia. Tá má overiť, či testy, ktoré boli vykonané, v skutočnosti pokrývajú požiadavky zákazníka a spĺňajú potrebné normy.

Skryť Vypnúť reklamu

Na akom projekte momentálne pracujete?

- Projekt Thameslink, ktorý by v budúcnosti mal umožniť cestovanie cez Londýn zo severu na juh, bez prestupov v centre. Vytvorí teda železničné linky spájajúce obe strany Temže. Je to ambiciózny plán, ktorý je financovaný aj britskou vládou. V samotnom Londýne sa budujú nové stanice a tunely, koľajiská, infraštruktúra. V Nemecku sa vyrábajú vlaky. Momentálne sa na testovacom okruhu robia testy na štyroch dlhých vlakoch a dva krátke sa spájajú a kompletizujú. Každý vlak bude vybavený anglickým zabezpečovacím systémom AWS/TPWS, ktorý bude využívaný mimo centra. V centre Londýna bude vlak zabezpečovaný systémom ETCS. Po spustení plnej prevádzky budú stanice v centre Londýna obsluhovať až 24 vlakov za hodinu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dlho už pracujete ako tester? Nie je práca príliš monotónna?

- Na túto pozíciu som nastúpil pred necelým rokom. Zatiaľ som nad očakávania spokojný. Zatiaľ som si vyskúšal vytváranie testov a skriptov a dokumentáciu. Pre projekt Thameslink vykonávam hlavne testovanie na testovacom okruhu, vytváram skripty a, samozrejme, o tom musím písať protokoly. Aj keď som sa ako dieťa veľmi nehral s vláčikmi, asi pre každého chlapa je zaujímavé voziť sa po skutočnej dráhe so 400-tonovým, 243-metrovým vlakom s celkovým výkonom 6,5 megawatu. Takže moja práca je často aj koníčkom a napĺňa ma.

Vybavuje sa vám nejaká zaujímavá udalosť spojená s vašou prácou?

- Naša centrála je v Berlíne a v Braunschweigu a projekty sú roztrúsené po celkom svete, takže sa dosť cestuje. To už je zábavné samo osebe. Človek spozná veľa zaujímavých miest a ľudí. Veľmi intenzívny zážitok bol, keď mi dovolili riadiť Thameslink vlak. Na prvýkrát to bolo síce iba 50 kilometrov za hodinu, ale bola to sila. Potom pre test 100 kilometrov za hodinu bolo zábavnejšie, ale už menej stresujúce. Celkom som bol napätý, keď sme pre účely kalibrácie odometrie testovali maximálnu rýchlosť Thameslink vlaku. Maximálna rýchlosť vlaku je 160 kilometrov za hodinu, maximálna rýchlosť testovacieho okruhu na rovinkách 160 kilometrov za hodinu, no v oblúkoch len 150. Kedže šesť kilometrov dlhý okruh nie je veľa, maximálnou rýchlosťou sa dá ísť pár sekúnd, inak hrozí vykoľajenie. Rušňovodiči na okruhu sú skúsení, a tak sa nič nestalo nám, vlaku ani okruhu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 843
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 605
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 670
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 107
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 858
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 614
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 988
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 816
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 256
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 185
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Bič na majiteľov dlhodobo stojacich áut. Mesto Žilina ich chce zdaniť

V minulom roku zaevidovali mestskí policajti 108 nepojazdných áut.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?