Streda, 18. júl, 2018 | Meniny má Kamila
HOVORÍME S PETROM PINDJAKOM, TESTEROM VLAKOVÉHO SYSTÉMU

Testovanie sa stalo jeho koníčkom

Na pozícii zabezpečovacieho vlakového testera Peter Pindjak pracuje 
zatiaľ necelý rok. Práca sa stala jeho koníčkom a vozenie sa vo vlakoch si užíva.

Peter Pindjak.(Zdroj: ARCHÍV P.P.)

V čom spočíva práca vlakového zabezpečovacieho testera?

- V jednoduchosti povedané, tester má potvrdiť alebo vyvrátiť, že produkt, ktorý bol vytvorený pre zákazníka na základe jeho požiadaviek, spĺňa alebo nespĺňa tieto požiadavky. Mojou úlohou je pripraviť prostredie, vytvoriť testy, a potom ich vykonať. A, samozrejme, kedže všetko musí byť aj na papieri, spisujem k tomu aj potrebnú dokumentáciu.

Ako testovanie prebieha, aké má fázy?

- Testovanie je proces, ktorý sa začína spísaním toho, čo sa má otestovať. Vezme sa dokument, ktorý obsahuje požiadavky zákazníka a z neho sa vytvorí zoznam testov, ktoré tieto požiadavky pokryjú a kde sa majú vykonať. Každý test sa rozpíše, akým spôsobom sa má vykonať, aké má kroky a aké výsledky ma každý krok dať. Potom sa vytvoria testovacie skripty pre testovacie prostredie v laboratóriu, prípadne priamo pre použitie v železničnej sieti zákazníka. Zvyčajne sa to robí pre systémy, ktoré buď ešte nie sú dokončené alebo neumožňujú otestovať jednoducho a ekonomicky niektoré stavy Keď je všetko hotové, prebieha posledná fáza – validácia. Tá má overiť, či testy, ktoré boli vykonané, v skutočnosti pokrývajú požiadavky zákazníka a spĺňajú potrebné normy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na akom projekte momentálne pracujete?

- Projekt Thameslink, ktorý by v budúcnosti mal umožniť cestovanie cez Londýn zo severu na juh, bez prestupov v centre. Vytvorí teda železničné linky spájajúce obe strany Temže. Je to ambiciózny plán, ktorý je financovaný aj britskou vládou. V samotnom Londýne sa budujú nové stanice a tunely, koľajiská, infraštruktúra. V Nemecku sa vyrábajú vlaky. Momentálne sa na testovacom okruhu robia testy na štyroch dlhých vlakoch a dva krátke sa spájajú a kompletizujú. Každý vlak bude vybavený anglickým zabezpečovacím systémom AWS/TPWS, ktorý bude využívaný mimo centra. V centre Londýna bude vlak zabezpečovaný systémom ETCS. Po spustení plnej prevádzky budú stanice v centre Londýna obsluhovať až 24 vlakov za hodinu.

Ako dlho už pracujete ako tester? Nie je práca príliš monotónna?

- Na túto pozíciu som nastúpil pred necelým rokom. Zatiaľ som nad očakávania spokojný. Zatiaľ som si vyskúšal vytváranie testov a skriptov a dokumentáciu. Pre projekt Thameslink vykonávam hlavne testovanie na testovacom okruhu, vytváram skripty a, samozrejme, o tom musím písať protokoly. Aj keď som sa ako dieťa veľmi nehral s vláčikmi, asi pre každého chlapa je zaujímavé voziť sa po skutočnej dráhe so 400-tonovým, 243-metrovým vlakom s celkovým výkonom 6,5 megawatu. Takže moja práca je často aj koníčkom a napĺňa ma.

Vybavuje sa vám nejaká zaujímavá udalosť spojená s vašou prácou?

- Naša centrála je v Berlíne a v Braunschweigu a projekty sú roztrúsené po celkom svete, takže sa dosť cestuje. To už je zábavné samo osebe. Človek spozná veľa zaujímavých miest a ľudí. Veľmi intenzívny zážitok bol, keď mi dovolili riadiť Thameslink vlak. Na prvýkrát to bolo síce iba 50 kilometrov za hodinu, ale bola to sila. Potom pre test 100 kilometrov za hodinu bolo zábavnejšie, ale už menej stresujúce. Celkom som bol napätý, keď sme pre účely kalibrácie odometrie testovali maximálnu rýchlosť Thameslink vlaku. Maximálna rýchlosť vlaku je 160 kilometrov za hodinu, maximálna rýchlosť testovacieho okruhu na rovinkách 160 kilometrov za hodinu, no v oblúkoch len 150. Kedže šesť kilometrov dlhý okruh nie je veľa, maximálnou rýchlosťou sa dá ísť pár sekúnd, inak hrozí vykoľajenie. Rušňovodiči na okruhu sú skúsení, a tak sa nič nestalo nám, vlaku ani okruhu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 987
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 125
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 026
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 824
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 446
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 948
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 572
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 583
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 462
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 211

Hlavné správy z MY Žilina

Po troch rokoch v Kotešovej opäť okúsia piatu ligu

Počas letnej prestávky dokázali hráči Kotešovej triumfovať na turnaji víťazov futbalových tried.

Mladík nahlásil bombu v automobilke, hrozí mu osem rokov väzenia

Polícia vypátrala páchateľa, ktorý šíril poplašnú správu.

Na detskej univerzite promovalo 138 bakalárikov a inžinierikov

Malí študenti sa zúčastňovali na zaujímavých prednáškach a cvičeniach z oblasti matematiky, prírodovedy, fyziky, chémie a biológie.

Mastná pokuta pre Slovensko za skládku v Považskom Chlmci

Hoci sa na skládku už odpad nevozí, ešte stále neprebehla celková rekultivácia skládky.

Obchod s drevom zažíva turbulentné obdobie

Po rokoch, keď časť drevárskych firiem poukazovala na nedostatok dreva od štátnych lesov pre svoje prevádzky, sa v poslednom čase situácia obrátila.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zomrel známy horský záchranár Rudolf Chalupek

Rodák z Nemiec pri Banskej Bystrici pomohol na horách mnohým ľuďom v ťažkých situáciách. Odišiel do večnosti vo veku nedožitých 35 rokov.

Liptáci majú na námestí starú lanovku z Chopku

Jediným mestom s lanovkou priamo v centre je Liptovský Mikuláš. Okamžite sa z nej stala pútavá atrakcia námestia.

Koše na papier v Martine zamkli, kradlo sa z nich

​​​​​​​Kontajnery na separovanie papiera sa v Martine stali terčom zlodejov. Ich uzamknutie teraz ľuďom trošku komplikuje vhadzovanie kartónov dovnútra, a tak niektoré z košov už našli zničené.

Vybrali SME

Už ste čítali?