Kvalita láka stále viac, tvrdia obchodníci

Platiť lacno za veľa neznamená, že kupujeme kvalitné veci. Aj preto pribúda obchodov s overenými výrobkami.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME)

ŽILINA. Med a včelie produkty od drobných producentov, či potraviny od slovenských farmárov.

Alternatíva k obchodným reťazcom stále existuje a aj v Žiline je pár špecializovaných predajní, kde nakúpite bez pochybností o pôvode produktu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Med láka

Včela je jediná špecializovaná včelárska predajňa v Žiline. Okrem včelieho medu tu ľudia kúpia včelárske potreby, včelársku kozmetiku, či výrobky zo včelích produktov. Jozef Orlíček z predajne hovorí, že ľudia majú o ponúkaný sortiment záujem.

„Samozrejme, lebo my sme špecializovaná predajňa a okrem včelárskych potrieb máme aj kozmetiku so včelími produktmi. Napríklad včeliu kašičku alebo propolis.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorí, že záujem ľudí je podmienený ročným obdobím. „V sezóne, na jar a v lete, idú úle a včelárina, teraz v zime idú kozmetika a medy. Niečo aj zo včeláriny, ale málo.“ Napriek tomu Orlíček hovorí, že z predaja včelích výrobkov sa dá prežiť len s odretými ušami. „Dôvodom je kúpna sila. Začínajúci včelári, majú počiatočné veľké náklady - na úľ, na včelstvo. Nie je to tak, že žijem z toho v blahobyte. Robím a robím a stále je málo. Prídu vám odvody, zaplatenie faktúr, nájomné, takže to nie je nejaké lukratívne.“

Aby si však predajňa udržala klientelu, musí ponúkať vysokú kvalitu. „Nemôžeme si dovoliť reklamácie. Hypermarkety sú štandard, kúpite lacno, ale ja to volám jednohubky. To nie je kvalita, ale štandard.“

Podľa Orlíčka už má predajňa za deväť rokov existencie vytvorenú určitú klientelu. „Ľudí, ktorí chodia na kozmetiku alebo na med. Sme trochu bokom, ale vždy si nás ten zákazník nájde. Máme aj internetovú stránku a robíme aj dobierkovú službu.“

SkryťVypnúť reklamu

Časť výrobkov ponúkaných v predajni pochádza od slovenských dodávateľov. „Niektorí sú až od maďarských hraníc alebo od Liptovského Hrádku, je to rôzne. Okolie nemá žiadneho výrobcu, lepšie povedané ani dodávateľa v okolí, až mimo Žiliny.“ Časť sú vlastné výrobky predajne a zvyšok výrobkov sa pravidelne vozí z Olomouca, kde je veľkosklad včelárskych potrieb.

Na otázku, aký je rozdiel medzi cenami v predajni a napríklad v supermarkete, Orlíček odpovedať nevedel. „To vám nepoviem, aký je rozdiel. Každý obchod má svoju maržu. Ja mám inú, nie som platcom DPH, nezarátavam DPH a čo sú dodávatelia, tak oni majú DPH.“

Domáce produkty ľudia oceňujú

Žilinská predajňa Farmamarket ponúka len slovenské produkty od prvovýrobcov, drobných farmárov, malých chovateľov či drobných pestovateľov. „Tovar zbierame raz týždenne, chodíme od Žiliny nadol, smerom na Trnavu, Trenčín. Potom chodíme po lokálnych dodávateľoch v okolí Žiliny, sú to produkty ako syry, ovocie, zelenina,“ vysvetlil vedúci predajne Michal Pavlík. Hovorí, že obchod je zameraný na kvalitu, nie na kvantitu. A že práve kvalita je rozdiel medzi nimi a bežným obchodným reťazcom. „Takú kvalitu, akú kúpite u nás, nedostane v bežnom obchodnom reťazci. Vidíte, ako tam zavádzajú ľudí. Dávajú skazené tovary, prebaľované, ale my sa snažíme priniesť ľuďom takú kvalitu, ktorú inde nedostanú.“ Pavlík hovorí, že to ľudia oceňujú, a preto je o výrobky záujem. „Lebo si uvedomujú rozdiel tej kvality a čerstvosti potraviny, kde vidia podstatný rozdiel.“

SkryťVypnúť reklamu

Sťažovať sa v predajni nemôžu ani na zisky. Podstatné je vraj nastaviť si ceny tak, aby neboli zbytočne drahé, ale aby si výrobky mohol kúpiť každý. Vedúci predajne dodal, že už majú vytvorenú stálu klientelu a že ľudia sa k nim spokojní vracajú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 7 224
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 891
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 114
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 5 887
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 231
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 770
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 619
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Spadol na neho konár.


Fedor Blaščák hovorí o vandalizme.


17
Budova na Hviezdoslavovej ulici prejde obnovou.

Pobočka pošty v nej funguje ďalej.


Vlaková patrola ZSSK na Rušňoparáde 2025.

Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu