Parkovací špekulanti nákupné centrá zväčša netrápia. Tie, ktoré chcú proti nim bojovať, musia ľudí jasne informovať.
BRATISLAVA. Zaparkujete v podzemnej garáži nákupného centra a do troch hodín ju bez platenia opustíte.
Ak sa tam o niečo neskôr vrátite a nemôžete využiť ďalšie bezplatné hodiny parkovania, má vás o tom centrum výslovne informovať.
Keď neuvádza presné podmienky bezplatného parkovania, klame zákazníkov. Tvrdí to Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) v rozhodnutí, ktorým potvrdila žilinskému Auparku 500-eurovú pokutu.
Podmienky parkovania v tomto centre preverila na podnet zákazníka.
V odôvodnení pokuty inšpekcia tvrdí, že si Aupark v Žiline nesplnil povinnosť, že nesmie klamať spotrebiteľa, najmä uvádzať nepravdivé, neúplné, nepresné, nejasné alebo dvojzmyselné údaje či zamlčať údaje o vlastnostiach služby.
Keď Aupark namietal výšku pokuty, ktorú dostal za spoplatnenie parkovania v hodnote pár eur, inšpekcia pripomenula, že v takom prípade mohla udeliť pokutu aj vyše 66-tisíc eur.
Snažia sa ušetriť
Počet návštevníkov, ktorí za parkovanie v obchodných centrách platia, je nízky.
V bratislavskom centre Eurovea sú to len štyri percentá parkujúcich, mesačne asi 6500 áut.
Aupark v Žiline patrí medzi nákupné centrá, ktoré sa snažia spoplatnením brániť celodennému parkovaniu v ich garážach. Je hrozbou najmä pre centrá, ktoré sídlia v strede miest či blízko administratívnych centier.
V Bratislave ide o takmer všetky väčšie centrá okrem Avionu. Mimo Bratislavy je to Europa v Banskej Bystrici a Zvolene, Aupark v Piešťanoch a Košiciach, Mlyny v Nitre a niektoré centrá Max.
Pretože je miest na parkovanie v okolí málo a zväčša sú platené, vodiči zaparkujú v podzemnej garáži. Po troch hodinách odbehnú z práce, vyjdú s autom z komplexu, otočia sa a opäť sa tam vrátia.
Za bežný pracovný deň sa takto dvakrát