Vybrané akcie propagujúce ekologickejšie a udržateľnejšie spôsoby dopravy po meste, ako sú napríklad dizajnérske súťaže či informačné aktivity, získajú podporu až do výšky 7000 eur.
"Touto kampaňou Európa ukázala, aká neuveriteľne inovačná dokáže byť pri budovaní kultúry udržateľnej mestskej mobility," uviedol v tejto súvislosti eurokomisár pre dopravu Siim Kallas. Dodal, že všetky rozmanité aktivity, ktoré sa uchádzajú o podporu EK, dokazujú, že trvalo udržateľná doprava môže byť dostupná pre každého.
Účelom tohtoročných aktivít je inšpirovať verejnosť k tomu, aby prehodnotila svoje správanie pri výbere dopravných možností, a to s použitím mobilných aplikácií a sociálnych médií.
V holandskom regióne Arnhem-Nijmegen vytvorili mobilnú aplikáciu inšpirovanú pretekmi Tour de France. Jej cieľom je dosiahnuť maximálnu možnú mieru používania bicyklov a predchádzať dopravným zápcham. V poľskej Gdyni mladí návrhári a architekti v rámci súťaže Parkovacia (r)evolúcia pretvárajú vybrané parkoviská na čo najpríťažlivejšie a estetickejšie priestory.
Trojročná kampaň Zvoľ si správnu kombináciu, ktorá sa v tomto roku končí, zaznamenala viac než 605 akcií na podporu udržateľnej mestskej mobility na miestnej, regionálnej a vnútroštátnej úrovni. Cieľom je inšpirovať ľudí k tomu, aby pri vybavovaní svojich každodenných záležitostí vymenili autá za udržateľnejšie spôsoby dopravy.
V rámci tejto poslednej výzvy na financovanie bolo doručených 66 žiadostí z 23 oprávnených krajín, čím sa v porovnaní s vlaňajškom (18 krajín) rozsah kampane zvýšil.
Zo Slovenska ocenenie získal projekt Na bicykli do práce občianskeho združenia Mulica, ktoré sa snaží o revitalizáciu verejných priestranstiev a návrat ulice ľuďom.
Ide o projekt, ktorý sa snaží prepojiť cyklistiku s podnikmi v meste Žilina. Kampaň je zameraná na obchody, organizácie a hotely s cieľom povzbudiť ich ústretovú politiku voči bicyklistom.