KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Fantastické krajiny, figúry, pocity nekonečnosti a neuzavretia – toto je len zopár dojmov, ktoré v divákovi vyvolajú obrazy z tvorby Pavla Mušku. Diela z rôznych cyklov jeho tvorby ukazujú osobitný vývoj palety a nazerania na témy. Divák sa pri týchto abstraktných dielach musí potrápiť, odmenou mu ale sú obrazy so silným príbehom o zrode, raste a zániku.
Bodkou za týmito dojmami je maliarova oddanosť akvarelu, ktorému sa ako jeden z mála slovenských umelcov venuje už desaťročia.
Druhý najdokonalejší
Po olejomaľbe sa akvarel medzi maliarmi považuje za najdokonalejší štýl maľby. Jeho možnosti využitia sú takmer nekonečné. Akvarel je ideálnym prostriedkom pre návrhy a štúdie veľkých obrazov, ktoré majú byť neskôr vytvorené ako olejomaľby, či ako freska. Používa sa aj v architektúre - pri návrhu a zobrazovaní budov, či interiérov. Je tiež najpoužívanejšou ilustračnou technikou.
Práve mnohostrannosť akvarelu sa tak hodí do rozmanitej tvorby Pavla Mušku. Okrem akvarelu sa totiž venuje komornej a monumentálnej tvorbe – voľnej i úžitkovej, kresbe, olejomaľbe, artprotisu a digitálne upravovanej fotografii, s ktorou experimentuje.
Majster akvarelu
Pavol Muška sa narodil v Čiernom Brode roku 1949. Študoval na VŠVU, kde ho školil profesor Dezider Milly, profesor Orest Dubay a doc. Ján Matejko. Okrem domácich výstav prezentoval svoje diela aj v Regensburgu a na Kube. Je predsedom združenia výtvarných umelcov stredného Slovenska a zakladajúcim členom Kysuckej galérie v Čadci. Bol štátnym intendantom Kysuckého kultúrneho centra a generálnym riaditeľom Slovenskej národnej galérie v Bratislave. Momentálne tvorí a pôsobí v Kysuckom Novom Meste. Jeho výstavu venovanú akvarelom si zvedavci môžu pozrieť až do konca mesiaca.
Autor: Daniela Kršková