ŽILINA. Zimná údržba ciest v Žiline má svoj harmonogram: začiatok i koniec. Podľa plánu od 1. novembra do 31. marca nasledujúceho roka.
Odstránia nečistoty z ciest
„S čistením po zimnej údržbe začíname od 11. týždňa a postupujeme podľa odsúhlasených plánov. Po odstránení nečistôt po zime bude nasledovať priebežné čistenie ulíc a chodníkov,“ povedal hovorca mesta Pavol Čorba.
„Mesto zabezpečuje čistenie prostredníctvom zmluvnej spoločnosti Agát, s.r.o., ktorá vykonáva čistenie mestských komunikácií, a spoločnosti Raki, s.r.o., ktorá vykonáva čistenie chodníkov, verejných priestranstiev a vývoz malých smetných nádob. Rozpisy prác na každý týždeň sú zverejnené na webovej stránke mesta. Pomocné práce vykonávajú podľa potreby aj pracovníci verejnoprospešných prác,“ doplnil informácie hovorca.
Budú aj veľké kontajnery
Okrem bežného čistenia mesto Žilina zabezpečuje v mestských častiach 2x ročne zber elektroodpadu a 2x ročne zber objemných komunálnych odpadov prostredníctvom veľkokapacitných kontajnerov, aby zabránilo hromadeniu odpadu a vzniku čiernych skládok.
Skrátili zimné obdobie
Čorba ďalej povedal, že mesto môže obdobie zimnej údržby aj operatívne skrátiť podľa poveternostných podmienok. „To sme aj urobili. Od 10. marca mesto pristúpilo k čisteniu miestnych komunikácií po zimnej údržbe podľa schváleného harmonogramu. Koordinujeme tieto činnosti so spomínanými organizáciami.“
Poupratujú aj podchody a zastávky
Podľa slov hovorcu mesta sa od 11. týždňa nevykonáva iba čistenie chodníkov, ale aj upratovanie podchodov a autobusových zastávok, centrálnej mestskej zóny, vývoz malých smetných nádob. Harmonogram si každý môže pozrieť na webových stránkach mesta.
Dozvedeli sme sa, že ročné upratovanie ulíc a chodníkov stojí Žilinčanov 500 000 eur. Mesto podľa rozpisov vykonané a faktúrované práce spomenutými firmami priebežne kontroluje.