Radosť je jazdiť v nových trolejbusoch

Prvá etapa obnovy vozového parku žilinského dopravného podniku je ukončená. Obnovenú máme tretinu vozidiel, k úplnej obnove by nám mohla pomôcť Európska únia. Vyjadrite svoj názor v ankete.

Na prvej jazde sa zviezli aj riaditeľ DPMŽ a primátorNa prvej jazde sa zviezli aj riaditeľ DPMŽ a primátor (Zdroj: JURAJ MILO)

Prvá etapa obnovy vozového parku žilinského dopravného podniku je ukončená. V utorok naštartovali 5 nových trolejbusov. Obnovenú máme tretinu vozidiel, k úplnej obnove by nám mohla pomôcť Európska únia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ŽILINA. Priemerný vek žilinských trolejbusov je približne 18 rokov. Hlučné a zničené trolejbusy dožívajú, navyše niektoré prestávajú byť bezpečné. Žilina sa preto pustila do obnovy vozidiel, prvú tretinu už má za sebou.

Šetrnejšie a tiché

Päť nových trolejbusov predstavili v utorok. Oproti starým vozidlám sú nižšie, dokážu si „kľaknúť“, aby pomohli nastúpiť invalidom a sú extrémne tiché, čo výrazne zvyšuje komfort jazdy. S týmito trolejbusmi by sme sa nemuseli hanbiť nielen v porovnaní so Slovenskom, ale aj s Európou.

SkryťVypnúť reklamu

„Navyše sú šetrnejšie v spotrebe elektrickej energie. Spotrebu vieme sledovať na palubnom počítači, ktorý je jeden z najmodernejších informačných systémoch v takýchto vozidlách. Vieme presne kedy a kde autobus zastavil, kedy otvoril dvere a podobne,“ povedal riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.

Na ďalšiu obnovu by mohla prispieť únia

Nové trolejbusy zaplatili z úverov dopravného podniku. Vedenie mesta má veľké plány, chcú vymeniť celý vozový park. Toto by však z úverov už nebolo možné. „Úverové zdroje sú vyčerpané, banky nám viac peňazí asi nedajú. Jediná možnosť je obrátiť sa na Európsku úniu a žiadať o fondy, ktoré sú k dispozícii,“ povedal primátor Žilina Igor Choma.

Pre dopravný podnik bude teda zásadný budúci rok, v ktorom sa ukáže, či nám Európa poskytne zdroje alebo ďalšie vozidlá pôjdu z našich peňazí, ktorých veľa nie je.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou trolejbusu

trolej.jpg


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 981
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 794
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 120
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 776
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 234
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 823
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 623
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu