Semafory na Kragujevskej ulici odstavili zámerne

Mnoho vodičov v Žiline nad semaformi na Kragujevskej ulici krúti hlavou. Zdá sa, že sú len na okrasu. Svetelná signalizácia je po celý deň vypnutá. Taká aj ostane, až pokiaľ nevybudujú diaľnice.

(Zdroj: JURAJ MILO)

ŽILINA. „Chcel by som vedieť, prečo sa vybudovali semafory za určite nie málo peňazí. Isto nie na to, aby sústavne blikala oranžová,“ napísal náš čitateľ.


Semafory by privítali najmä vodiči odbočujúci na Priemyselnú ulicu. V čase poobedňajšej špičky sa pri odbočovaní doľava tvoria kolóny. Šoféri tak využijú každú malú štrbinu medzi autami prichádzajúcimi z diaľnice, čo spôsobuje nebezpečné situácie. Poisťovne by o škodách na tejto ulici vedeli rozprávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Semafory trikrát spustili, nedopadlo to dobre

Podľa polície by spustenie semaforov urobilo ešte viac zla. „Krajský dopravný inšpektorát v minulosti už trikrát inicioval sprevádzkovanie svetelnej signalizácie na Kragujevskej ulici v križovatkách s Oceliarskou a Priemyselnou ulicou. Výsledkom bolo zhoršenie dopravno-bezpečnostnej situácie. Dochádzalo k vzniku kolón až do takej miery, že križovatky boli nepriepustné,“ povedala hovorkyňa KR PZ Žilina Jana Balogová.

SkryťVypnúť reklamu

Význam budú mať po dokončení diaľnic

Pri budovaní svetelnej signalizácie brali do úvahy, že doprave cez Žilinu pomôžu diaľnice. Kragujevská teraz nahrádza neexistujúcu diaľnicu, všetky vozidlá, ktoré cez Žilinu prechádzajú, túto cestu zahltia.

„K zníženiu plynulosti cestnej premávky dochádzalo z dôvodu, že svetelná signalizácia bola navrhnutá na nižšiu intenzitu dopravy, aká je v súčasnosti a mala byť súčasťou diaľničného privádzača po spustení úsekov diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Žilina Juh a diaľnice D3 Žilina Západ – Žilina Sever,“ dodala Balogová.


Podľa odhadov Výskumného ústavu dopravného by sa po dobudovaní diaľnic mala cesta výrazne odľahčiť. „Podľa nás po dobudovaní diaľničných úsekov z Hričovského podhradia a smerom na Poľsko ostane na ceste len približne 20 percent zo súčasného stavu,“ povedal riaditeľ VÚD Ľubomír Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

Pomohla by zmena intervalov

Aj keď sú diaľnice len hudbou budúcnosti, v konečnom dôsledku by ich dobudovanie na už funkčnú cestu bolo zbytočne nákladné. Podľa Palčáka polícia zvolila postup voľby menšieho zla, no plne chápe, prečo tak urobili. „Vypnutie semaforov nie je ideálne riešenie, pretože pomáha len hlavnému prúdu, no komplikuje situáciu tým ďalším. Najlepšie by bolo zmerať intenzitu dopravy a zmeniť nastavenie intervalov. Ideálne je semafory doplniť automatickými meračmi kolón,“ dodal.


Preprogramovanie, prípadne dobudovanie takzvaných inteligentných semaforov by bolo funkčným, jednoduchým, no nie lacným riešením. Práve financie budú zrejme dôvodom, prečo sa tak neurobilo. „Riadenie križovatky svetelnou signalizáciou je bezpochyby bezpečnejšie, no rozumiem, že nájsť peniaze na prebudovanie nie je jednoduché,“ povedal Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči a chodci musia byť opatrní

Vodiči musia dbať na svoju bezpečnosť a nevrhať sa zbytočne do nebezpečných situácií. Tie nastávajú aj pre chodcov. V čase, kedy je cesta plná, majú problém bezpečne prejsť cez cestu. Polícia preto priechody v strede vozovky nadštandardne rozdelila ochrannými ostrovčekmi s bezbariérovou úpravou a čelá ostrovčekov vybavila svetelnými majákmi. „Z dôvodu bezpečnosti chodcov je najvyššia dovolená rýchlosť upravená na 50 kilometrov za hodinu a taktiež je v tomto úseku pravidelne vykonávaný dohľad nad bezpečnosťou prostredníctvom hliadok dopravnej polície,“ povedala Balogová. Dopravný inšpektorát s podaním ďalších podnetov na sprevádzkovanie semaforov neuvažuje.

---
Denne nové správy zo Žiliny a okolia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 194
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 193
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 000
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 044
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 731
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 123
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 803
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 542
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu