Tí, ktorí sa nemohli zúčastniť stretnutia občanov s vedením mesta ohľadom plateného parkovania, mohli využiť možnosť položiť svoju otázku cez nás. Prečítajte si odpovede mesta.
Odpovede
Jozef:
Čo získam spoplatnením parkovania na sídliskách? Vybudujú sa nové parkovacie miesta? Keď za niečo platím, je potrebne dodať niečo. Čo bude dodane týmto spoplatnením?
Získate dostatočnú parkovaciu kapacitu, pretože sa vybudujú nové parkoviská. Uvoľní sa prejazdnosť komunikácií, obmedzí sa parkovanie dodávok, parkovanie firemných vozidiel. Parkovať sa bude na miestach na to určených, čím dôjde ku skultúrneniu prostredia sídliska, odstráni sa parkovanie na chodníkoch, priechodoch pre chodcov, zeleni.
Juraj:
Každý obyvateľ má mať rovnaké právo na parkovanie. Je neprijateľné, aby obyvateľ, ktorý chce zaparkovať firemnú Fábiu bol penalizovaný oproti obyvateľovi, ktorý chce zaparkovať Fábiu v osobnom vlastníctve. Obidvaja zaberajú rovnako veľký priestor, obidvaja tam rovnako bývajú, obidvaja majú mať rovnaký nárok.
Je však rozdiel, keď živnostník, resp. podnikateľ používa vozidlo, tak si ho odpisuje, občan, ktorý nie je podnikateľ, tieto možnosti nemá.
2. Ak majú platiť návštevy, tak je to celé zle!
Ak návštevy nebudú musieť platiť, potom padá celý systém regulácie, lebo všetci vodiči budú návštevy a nie je to preukázateľné z pohľadu kontroly.
3. Malo by sa platiť iba za parkovanie na novo-vybudovaných miestach.
Skúsenosti z iných miest hovoria, že spoplatniť parkovanie len na novovybudovaných miestach neprináša želaný efekt, pretože všetci parkujú mimo týchto miest.
Lolo:
Mesto bude požadovať vytvorenie 490 nových parkovacích miest. Predpokladajme, že časť vznikne legalizovaním súčasného živelného státia. Skutočný nárast nových miest tak bude možno 150 na cele sídlisko. Bude takýto počet stačiť? , Ak sa spoplatni parkovanie, môžeme počítať s tým, že Metro uzavrie svoje parkovisko, kde pravidelne parkujú desiatky a desiatky aut zo sídliska. Vie mesto kam potom všetky tie auta " uprace "?
V zmysle celoplošného merania obsadenosti parkovacích miest bola zistená a definovaná kapacitná nedostatočnosť od 350 parkovacích miest, výhľadovo do 490. Samotný nárast bude spočívať jednak vo výstavbe parkovacích miest a jednak v regulácii, keďže nie všetky teraz parkujúce vozidlá dostanú karty – toto vieme garantovať pre osoby s jedným , resp. dvoma vozidlami. Obmedzené bude vydávanie kariet pre firemné vozidlá.
Marek:
Za dobu existencie spoplatneného/rezidentského parkovania v centre Žiliny(viac ako 10 rokov) sa na poplatkoch a pokutách vybrala zrejme veľká kopa peňazí. Koľko? Koľko z týchto peňazí sa použilo na výstavbu parkovacích miest? Koľko parkovacích miest vzniklo? Kam šli zvyšné peniaze?
Ročný príjem Mesta zo ŽPS je cca 300 000 €. Príjem z pokút a z rezidentského parkovania nie je účelovo viazaný na riešenie problému dopravy. Získané prostriedky sú využívané na bežnú údržbu a kapitálové výdavky.
Stanislava:
Chcela by som sa opýtať, či je možné, aby parkovacia spoločnosť preukázala jej doterajšiu prácu. Pretože peniaze utekajú aj z parkovacej spoločnosti. Kde sa dávajú spomínané peniaze za parkovné? A chcú ešte viac :-) To je Slovensko
Peniaze idú do spoločného balíka, z ktorého sa kryjú výdavky bežnej údržby a kapitálové výdavky. Každoročne je zvolané Valné zhromaždenie ŽPS, kde sa kontroluje ich činnosť. Momentálne však ŽPS Mestu neplatí, pričom túto situáciu Mesto rieši zákonným spôsobom.
Odpovedal Pavol Čorba, hovorca mesta Žilina