ŽILINA. Všeobecná zdravotná poisťovňa vypracovala rebríček kvality nemocníc. Žilinská fakultná sa umiestnila na spodných priečkach, medzi fakultnými nemocnicami skončila najhoršie.
Vedenie žilinskej nemocnice sa voči prieskumu ohradilo. Podľa nich nie je relevantný, pretože počet dotazníkov je príliš nízky v porovnaní s počtom vyšetrených pacientov. „V žilinskej nemocnici sme v prvých ôsmich mesiacoch roka 2013 ambulantne vyšetrili približne 50 tisíc poistencov VšZP a viac ako 11 tisíc bolo u nás hospitalizovaných, preto treba zvážiť, či ani nie tritisíc dotazníkov na 81 nemocníc, čo v priemere vychádza 35 dotazníkov na jednu nemocnicu, má dostatočnú výpovednú hodnotu,“ povedala hovorkyňa nemocnice Mária Koporecová.
Viac veria vlastným zisteniam
Nemocnica považuje za relevantnejšie svoje dotazníky. Výsledky analýz na všeobecná nárast nespokojnosti nepoukazujú. „Pacienti majú častejšie pripomienky k službám, ktoré sa odvíjajú od finančných možností nemocnice,“ povedala Koporecová.
Nemocnica sa opiera o 792 dotazníkov, ktoré vyplnili pacienti. Výsledky sú od hodnotenia poisťovaní diametrálne odlišné. So zdravotnou starostlivosťou boli respondenti spokojní na 97,86 %, s informovanosťou na 85,37 % a s prístupom na 90,31 %.
Pozitívne čísla dosiahli pri čakacích dobách a organizácii príjmovej ambulancie. Rezervu majú v predstavovaní sa zdravotníckeho personálu, kde bola vyše polovica pacientov nespokojná.
Najväčšie problémy: strava a postele
Z analýzy vyplýva, že pacienti sú nespokojní s kvalitou ubytovania a stravy. Ako dôvody uvádzali stravu bez chuti či chýbajúcu možnosť vegetariánskeho stravovania, staromódnosť zariadenia, nepohodlné postele, nedostatok didaktických hračiek a DVD rozprávok na detskom oddelení. Teda vecí, ktoré závisia od finančných možností.
Pri odstraňovaní problémov a chýb vychádza nemocnica z vlastných záverov. Vzhľadom na širokú vekovú štruktúru pacientov a väčšie množstvo oddelení nemocnice sa im výsledky zdajú pravdivejšie. Jedným dychom Koporecová dodáva, že najčastejšie spomínané problémy idú ruka v ruke s financiami. Tie sú ich najväčším problémom.
„Pri podobných sťažnostiach na služby sa snažíme opraviť či vymeniť zariadenia v rámci našich aktuálnych finančných možností. Primárne sa zameriavame na zabezpečenie adekvátnej zdravotnej starostlivosti, prvoradé sú teda platby za lieky, špeciálny zdravotnícky materiál, krv a krvné produkty či personálne náklady,“ povedala hovorkyňa.
Nemocnica sľubuje pokračovať v úprave organizácie práce a dohovoroch s personálom.
Z vašich názorov na Facebooku
Robert Suba Mal som možnosť zažiť, jedným slovom katastrofa... Všetko špinavé, zničené, tak ako to komunisti pred 40 rokmi vybudovali, tak to je tam doteraz. Nemocnici by výrazne pomohlo vymeniť vedenie a zbaviť sa primárov a lekárov v dôchodkovom veku... Treba dať príležitosť mladým, iba tak sa môže konečne niečo zmeniť...
Kaja Čellárová Roubalová uplne suhlasim. a o parkovani v areali radsej ani nehovorit... asi sa to ani neda nazvat parkovanim.
Gabi Romančíková Aj ja suhlasim ....parkovanie na tankodrome,v nemocnici som bola chvabohu len dva krat aj to v porodnici,nemam vyhrady ku personalu,ale co sa tyka vybavenosti je to naozaj hroza,zachody a sprchy ako keby boli verejne,okna netesnili,zaluzie sa nedali zatiahnut,som sa citila ako keby som tam bola za trest,a nie ako zena ktora odrodila pre stat dalsieho danovnika
Terezia Berzáková Už sa o tom píše opakovane neviem po koľký krát a náprava vo hviezdách???!!!O parkovných miestách ,ale hlavne o cene by mali rokovať kompetentní zo špitálu.apropo ---koľko vlastne ide špitálu na renováciu???,alebo je to tak ako na parkovnom po celom meste Žilina???JE to humus,aby takýto ľudia boli na rozhodujúcich miestách
Katarina Kostkova a nehovorim o tom ze ked clovek potrebuje pomoc, tak sa boji opytat lebo vela sestier je nervoznych a neochotnych