Piatok, 20. júl, 2018 | Meniny má Iľja Eliáš

Škole sa väčšiu dotáciu získať nepodarilo

Ešte začiatkom roka sa hovorilo o tom, že Základná škola na Hollého ulici v Žiline by mala dostať od štátu viac peňazí. Dosiahnuť to chceli tým, že vytvoria špecializované triedy. Nie všetci rodičia však chceli ísť s dieťaťom na vyšetrenie.

ŽILINA. Keď sa pripravovala racionalizácia školskej siete v Žiline, ako posledná v hodnotení skončila ZŠ Hollého. Nad jej zatvorením sa však neuvažovalo, a to najmä preto, že ju navštevuje množstvo žiakov rómskeho pôvodu.

Rodičia nechcú s deťmi chodiť na vyšetrenia

Na škole chceli vytvoriť špecializované triedy. Tým by získali väčšiu dotáciu z Ministerstva školstva. Vyšetrenia žiakov tento plán potopili. „ Na základe vyšetrení jednotlivých žiakov nespĺňali všetci podmienky integrácie – teda ak v jednom ročníku nie sú všetci žiaci vyhodnotení ako integrovaní, nie je možné vytvoriť špecializovanú triedu,“ povedal hovorca mesta Žilina Pavol Čorba.

Toto by však bolo vierohodnejšie, keby rodičia s deťmi na vyšetrenia skutočne chodili. Čorba priznáva, že v tomto smere je komunikácia s rodičmi problematická.

Chcú šetriť na osobných nákladoch

Na škole je integrovaných 22 žiakov z celkového počtu 97. Na takýchto žiakov dostávajú viac peňazí, približne dvojnásobnú ako pri obyčajnom žiakovi. Síce sa oproti minulému roku počet žiakov pre potreby financovania navýšil, škole to výrazne nepomôže. „Odbor školstva a mládeže pripravuje variant smerujúci k zníženiu dlhu na osobných nákladoch. V tomto prípade je dôležité najmä hľadať spôsob dlhodobého riešenia. Začlenení žiaci sú jedným z riešení, ich počty sa však môžu každoročne meniť,“ dodal Čorba.

Špecializované triedy vznikajú v prípade, že v ročníku sú žiaci s rovnakým odôvodnením integrácie. „Napríklad máme triedu, v ktorej je 9 žiakov, z toho 4 sú začlenení, teda integrovaní. Nemôžeme si dovoliť vytvoriť špecializovanú triedu pre 4 žiakov a ďalšiu samostatnú pre 5 žiakov. Naším súčasným cieľom je do konca roka priniesť trvalo udržateľný variant riešenia chodu ZŠ Hollého, pri zachovaní podmienok vzdelávania pre komunitu, v ktorej sa škola nachádza a ktorej potrebám slúži,“ povedal hovorca Žiliny. Podľa riaditeľa školy môžu integrovať maximálne troch alebo štyroch žiakov do triedy.

Škola si však pomáha inak. Riaditeľ tvrdí, že v príjmoch sú najlepšia škola v meste. Zo školskej jedálne vozia obedy aj pre iné organizácie, dokonca aj mimo Žiliny, prenajímajú telocvičňu a majú rozbehnutých niekoľko projektov. Vďaka jednému z nich majú v škole zadarmo dvoch asistentov učiteľa, dostali aj dve interaktívne tabule.

Školu zateplili

48-ročná budova bola energeticky nehospodárna. Mesto preto do nej investovalo. Prevádzka by tak mala byť lacnejšia. Aj týmto spôsobom chce docieliť svoj plán, aby škola nebola stratová. Vďaka projektu sa na budove podarilo zrekonštruovať a zatepliť strechu a obvodové múry, vymeniť časť okien a dverí za plastové a vyregulovať vykurovaciu sústavu. Celkový rozpočet predstavoval približne 100 000 eur. Bol naň poskytnutý príspevok z Ekofondu približne 53 000 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 186
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 020
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 870
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 953
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 575
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 921
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 781
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 089
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 946

Hlavné správy z MY Žilina

Mladí Hájičania majú letnú zábavu. Kradnú staré bicykle

Na mestskú políciu krádež bicykla nikto nenahlásil,

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

V automobilke Kia vyrobili v prvom polroku 170-tisíc áut

Zákazníci výrazne preferovali benzínové motory.

Žilinčan olúpil starčeka. Hrozí mu doživotie

Nepoučiteľného muža môžu v prípade preukázania viny súdiť podľa zásady trikrát a dosť.

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Vybrali SME

Už ste čítali?