ŽILINA. Slovenská autobusová doprava Žilina sprístupnila od piatku Klientske centrum v OC Mirage. Chce tak vyjsť v ústrety cestujúcim. Asi najväčším lákadlom je, že za jazdenie môžete lacnejšie nakupovať. Platí to aj naopak.
„Chceli sme priblížiť SAD-ku cestujúcim a ponúknuť spôsob, ako ušetriť peniaze. Vo svete sme našli model, kde sa klientske centrá sťahujú do obchodných domov a tam poskytujú cestujúcim zľavy na tovary. U nás konkrétne rodina, ktorá minie peniaze na cestovnom, môže mať zľavu napríklad v potravinách,“ povedal majiteľ SAD Žilina George Trabelssie.
Hlava SAD-ky ako aj obchodného domu, kde klientske centrum sídli, to má veľmi dobre marketingovo vyriešené. Obchody, v ktorých cestujúci dostanú zľavu, sa nachádzajú priamo v jeho nákupnom centre. Obyčajných cestujúcich však zaujíma najmä to, že môžu ušetriť. Jesť predsa potrebujeme každý, nie je preto na škodu, že ak nakúpime potraviny, môžu aspoň niektorí z rodiny cestovať zadarmo.
V SAD-ke logicky očakávajú pokles cestujúcich, tak ako to udáva súčasný trend. Nie však na dlho. „Príde doba, kedy budú ešte väčšie zápchy a nebude kde parkovať. Aj v iných krajinách vidíte ľudí, čo majú vysoké platy a chodia hromadnou dopravou. Nie je to hanba. Ide o to, že ten autobus musí byť čistý a musí chodiť včas,“ dodal Trabelssie.
Dnes je držiteľom dopravnej karty SAD Žilina približne 100 000 ľudí. K vybratiu zľavy bude potrebné mať pri sebe len dopravnú kartu. V Klientskom centre ju cestujúci priloží k terminálu, skontroluje počet jázd, ktorý vykonal, na obrazovke vyberie prevádzku, kde chce mať zľavu, vytlačí kupón a zľavu môže využiť.
Možno očakávať, že touto modernou marketingovou filozofiou SAD-ka pritiahne zákazníkov k sebe. Zľavy môžu cestujúci uplatniť okrem potravín aj v drogérii, pri nákupe oblečenia, v kaviarni či reštaurácii. Môže ich využiť každý, kto ma precestovaných minimálne 10 jázd, na jej uplatnenie má najbližší týždeň od vytlačenia. Je pritom jedno, kto zľavu získal a kto ju uplatní. Cestujúci ju môže dať hocikomu, koho uzná za vhodného.
„Zákazníci ušetria len za to, že sú našimi klientmi a nemusia robiť nič navyše. Snažíme sa takéto zahraničné projekty aplikovať aj tu, ale nie vždy to vyjde. Chceli sme napríklad, aby bolo na nástupišti vidieť, že o koľko minút príde autobus a hneď na druhý deň to bolo rozbité. Nie všetko je na Slovensku možné aplikovať,“ dodal Trabelssie. Toto mu však zdá sa vyšlo.