ŽILINA. Naše cesty neboli nikdy plánované na taký počet áut, aký dnes nimi prechádza. Nesvedčia o tom len zápchy ale aj projekty a zákazy, ktoré mesto ešte viac zbytočne upchávajú.
Jedným z takých príkladov je aj križovatka na Veľkej okružnej. Pokiaľ idete smerom z juhu alebo z kruhového objazdu Rondel, nie je problém. Pokiaľ však mierite z Hurbanovej, či Legionárskej alebo od železničnej stanice a chcete sa dostať napríklad do obchodného domu či do zdravotného strediska, musíte vymýšľať. Nie je to až také jednoduché.
Na križovatke je totiž zákaz odbočenia vľavo. Vodič má preto na výber. Buď bude pokračovať v jazde a bude riskovať odbočenie vľavo na Komenského ulici. Inou alternatívou je ísť na kruhový objazd, zaradiť sa doň a vrátiť sa na tú istú križovatku.
V takomto počínaní je hneď niekoľko veľmi vážnych negatív. Čas a emisie snáď ani netreba spomínať. Dôležité je najmä to, že v čase rannej špičky je áut veľa už aj bez toho, aby sa museli v krátkom úseku vracať na to isté miesto. Keďže kvôli zákazu a nedomysleným pravidlám musíte v tomto úseku prejsť nie jeden, ale rovno trikrát, zo sto áut je už tým pádom tristo. Sto áut úsek spomalí, ale ešte stále je priechodný. Tristo áut je už ale počet, ktorý ho definitívne upchá.
Žilinskí vodiči sa spočiatku sťažovali, no už to vzdali. „Požiadavka zákazu odbočenia vľavo bola akceptovaná, hlavne kvôli koordinácii cestnej svetelnej signalizácie, ktorá bola spustená na celej ulici Veľká Okružná novým signálnym plánom. Uvedená vec prebehla z investícií Auparku, v rámci výstavby obchodného centra. Odporúčanie pre vodičov je také, že môžu ísť priamo cez kruhový objazd (Rondel) alebo v smere od Kysúc cez Kysuckú, Hviezdoslavovu, 1. mája až na Veľkú Okružnú. Zmenu v tomto prípade neplánujeme,“ povedal hovorca Žiliny Pavol Čorba.