Prvých desať trolejbusov kúpi dopravný podnik za 4,8 mil. eur

Nákup ďalších desiatich nových trolejbusov od Škoda Electric bude záležať od finančných možností dopravného podniku i mesta.

(Zdroj: ARCHÍV)

Za prvých sedem kĺbových a tri krátke nízkopodlažné trolejbusy zaplatí Dopravný podnik mesta Žiliny vyše 4,8 milióna eur bez DPH.

ŽILINA. Časť prvých desiatich trolejbusov sa podnik chystá zafinancovať z vlastných zdrojov a časť cez úver. Žilinskí poslanci v súvislosti s potrebou splácania úveru navýšili dopravnému podniku každoročnú dotáciu o 355-tisíc eur. Ročné splátky úveru odhaduje podnik na 565-tisíc eur, tie by sa však mali znížiť o predpokladanú nižšiu spotrebu elektriny o približne 90-tisíc eur ročne, ako aj o odpisy starých trolejbusov o približne 120-tisíc eur ročne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Žilinský dopravný podnik hľadal dodávateľa 20 trolejbusov s predpokladanou cenou 9 513 000 eur cez verejnú súťaž. O výrobu trolejbusov pre Žilinu prejavila záujem iba plzenská Škoda Electric, no napriek tomu sa elektronickou aukciou podarilo cenu znížiť o 380-tisíc eur na konečných 9 127 488 eur bez DPH. „Rozhodujúcim kritériom bola cena. V prípade, že ponuku predložil len jeden uchádzač a cena by bola nepriaznivá oproti nám známym už ukončeným súťažiam, tak s víťazom sa dohoda neuzatvorí. Napríklad cena krátkeho trolejbusu je rádovo o niekoľko desaťtisíc eur nižšia ako zverejnená cena v súťaži v Banskej Bystrici,“ zdôraznil riaditeľ žilinského dopravného podniku Ján Barienčík, podľa ktorého do určenia výslednej ceny vstupovali okrem iného aj špecifické požiadavky, ktoré sú odlišné od iných dopravcov. „Ako je napríklad pomer kĺbových a krátkych trolejbusov, odlišné vybavenie celého tarifného systému vo vozidlách, palubné počítače, informačné tabule, počty a typy označovačov, kamerový systém, diagnostické zariadenie či rozsah školení pracovníkov zamerané na prevádzku, servis a údržbu,“ dodal Barienčík.

SkryťVypnúť reklamu

Mestský dopravný podnik síce so závodom Škoda Electric podpísal rámcovú dohodu na nákup dvadsiatich trolejbusov, nákup ďalších desiatich však bude záležať od finančných možností dopravného podniku a opätovného schválenia v žilinským mestskom zastupiteľstve. Za prípadné ďalšie tri kĺbové a sedem krátkych "škodováckych" trolejbusov zaplatí Žilina takmer 4,3 milióna eur bez DPH.

Na prvých desať nových trolejbusov sa Žilinčania môžu tešiť už koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka.

Trolejbusy jazdiace po Žiline majú dnes priemerne 16 rokov a mestský dopravný podnik musí každoročne investovať do generálnych opráv približne 800-tisíc eur.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 12 722
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 228
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 146
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 022
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 720
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 505
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 354
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 139
  1. Viera Polakovičová: Svetový tenorista Jonas Kaufmann na festivale Symfónia umenia v Bratislave
  2. Mario Nachtmann: Rok 2027 – začiatok drahých palív, kúrenia a sociálnej nespravodlivosti
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Matej Galo: Súdruh Fico, Vy ste jeden veľký politický omyl!
  5. František Kukura: Kde sa stratila úcta?
  6. Imunoblog: September: Zaťažkávajúca skúška zdravia celej rodiny
  7. Zora Horská: To, čo kazia politici zachraňujú futbalisti
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 161
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 612
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 332
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 224
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 907
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 984
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 399
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 360
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu