Dopravu cez Vranie nemôžu obmedziť päť rokov

Úzku cestu v zosuvnom pásme žilinskej mestskej časti Vranie využívajú denne stovky vodičov z Kysúc ako skratku do Žiliny. Najbližších 5 rokov sa problém nevyrieši.

Úzka cesta vo Vraní. Zmestí sa na ňu len jedno auto.Úzka cesta vo Vraní. Zmestí sa na ňu len jedno auto. (Zdroj: JURAJ MILO)

Úzku cestu v zosuvnom pásme žilinskej mestskej časti Vranie využívajú denne stovky vodičov z Kysúc ako skratku do Žiliny. Mesto i kraj sa už niekoľko rokov snažia kľukatú cestu uzavrieť. Najbližších päť rokov to však nebude možné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

VRANIE. Na rekonštrukciu cesty totiž boli použité aj peniaze z eurofondov.

Podmienka 5 rokov dopravu neobmedziť

„Je tam podmienka päť rokov dopravu na tejto komunikácii nejakým spôsobom neobmedziť, čo, zdá sa, budeme musieť rešpektovať. Avšak nie je nikde povedané, že nebudeme môcť urobiť mechanické zábrany na spomalenie dopravy a že nebudeme môcť osadiť také dopravné značenie, aby sme nejakým spôsobom vyšli

SkryťVypnúť reklamu

v ústrety obyvateľom mestskej časti Vranie. Po tých piatich rokoch si viem predstaviť aj to, že táto komunikácia bude uzavretá a bude z nej vyslovene len účelová miestna komunikácia,“ povedal žilinský primátor Igor Choma, podľa ktorého Žilinský samosprávny kraj už odobril prevod tejto cesty tretej triedy do majetku mesta a po schválení žilinským zastupiteľstvom sa tak stane mestskou komunikáciou.


Napriek tomu, že miestami len štyri metre široká vozovka nespĺňa kritériá ani cesty tretej triedy, podľa výsledkov sčítania prejde po nej každý deň približne 1 200 áut, z troch štvrtín pritom ide o tranzitnú dopravu medzi Žilinou a Kysucami.

Občania už protestovali

Kvôli tejto ceste boli vo Vraní protesty. V novembri 2010 vyšli občania niekoľkokrát do ulíc. Pozitívne stanovisko

SkryťVypnúť reklamu

k úplnej uzávere, vtedy nemali hasiči, ani rýchla záchranná služba. Naopak, súhlasilo s ňou mesto Žilina aj polícia.

Cesta nespĺňa normy

Cesta je široká štyri až 4,5 metra a pre blízko stojace domy ju už nie je možné rozšíriť.

Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta tretej triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník.


Žilinský samosprávny kraj aj s obvodným úradom pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie už pred dvomi rokmi prišli s návrhom, aby cestu prevzalo do správy mesto a ako miestnu komunikáciu ju pre tranzitnú dopravu uzavrelo. Krajská samospráva koncom roka 2010 vyhlásila na ceste vo Vraní havarijnú dopravnú situáciu a obvodný úrad pre cestnú dopravu požiadala aj o dočasnú úplnú uzávierku tejto cesty, ten žiadosť zamietol.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Juraj Milo / SITA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 380
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 532
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 703
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 619
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 566
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 341
  1. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  2. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  3. Štefan Šturdzík: Robo
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  5. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  6. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 130
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 008
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 897
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  2. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  3. Štefan Šturdzík: Robo
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  5. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  6. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 130
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 008
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 897
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu