Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Parkovanie na sídliskách by mohli vyriešiť známky

Žilinský primátor Igor Choma rozmýšľa nad vyriešením zlého stavu parkovania na sídliskách. Už teraz vie, že tento problém nezverí súkromnej firme. Navrhoval by známky pre obyvateľov paneláku, ktorými by vytlačil firemné autá. Rovnako aj rodinné návštevy b

Štyri hodiny popoludní. Na sídlisku Solinky nie je možné zaparkovaťŠtyri hodiny popoludní. Na sídlisku Solinky nie je možné zaparkovať (Zdroj: Juraj Milo)

y mali za zaparkovanie platiť.

ŽILINA. Primátor Žiliny Igor Choma sa ako odborník na dopravu vážne zaoberá krízovou situáciou parkovania na žilinských sídliskách. V hlave má niekoľko riešení. Na ich zrealizovanie si však budeme musieť ešte počkať.

Súkromná firma sa o parkovanie starať nebude

Choma sa stretol s viacerými odborníkmi, s ktorými na túto tému diskutoval. Prioritou bolo parkovanie práve na sídliskách. Podľa Chomu mu ale
v ceste stojí niekoľko legislatívnych problémov, cez ktoré sa zatiaľ prehrýzť nevedia. „Nemôže jednoducho vysúťažiť nejakú firmu, ktorá by sa o toto postarala, pretože, keď raz prenajmeme nejaké plochy, tak už na ne nemáme dosah, čo by bolo voči občanom riskantné,“ povedal Choma.

Známky na parkovanie

Choma navrhol zveriť parkovanie mestskej dcérskej spoločnosti Žilbyt. Parkovanie by Choma najradšej riešil na základe známok. „Konkrétny obyvateľ, ktorý býva v danom paneláku a kúpi si známku, by mohol parkovať pred svojim vchodom,“ povedal Choma, ktorý by cenovo odstupňoval počet áut, „samozrejme prvé auto by bolo najlacnejšie, druhé drahšie a tretie ešte drahšie,“ dodal Choma.

Firemné autá preč

Choma chce týmto spôsobom vyhnať zo sídlisk firemné autá. Problém však robí kontrola. „Dnes nemáme šancu skontrolovať, či auto je firemné alebo súkromné. Je množstvo áut, ktoré používajú napríklad živnostníci aj ako svoje súkromné a nemajú firemné označenie,“ povedal Choma.

Pre služobné autá parkovanie na okraji sídliska

Firemné autá by si teda museli hľadať iné miesto. Choma si v tomto bral príklad z Prahy či Plzne, kde takýto systém už funguje. „Sme si vedomí, že ak niektoré autá vytlačíme, tak im musíme dať iný priestor, kde môžu parkovať. Skúsenosti napríklad z Prahy hovoria o tom, že parkoviská pre firemné autá na okraji sídliska sú, ale časom sa stali prázdnymi,“ povedal Choma. Všetko to je stále len v rovine úvah. Parkovanie na sídliskách nemá na Slovensku vyriešené žiadne väčšie mesto. Povinnosť vyriešiť tieto situácie mestám zo zákona nevyplýva a ostáva to na ich vlastnej iniciatíve.

Rodinné návštevy by mali za parkovanie platiť

Otázkou však ostáva, čo robiť s autami fyzických osôb, ktoré prídu na návštevu, alebo budú na niekoho čakať. Tie by bez známky mohli za krátky čas skončiť s „papučou“ na kolese. „Tým, že dovolíme parkovať všetkým a nenavýšime parkovacie miesta, nedosiahneme želaný efekt,“ povedal Čorba. Rovnako priznal, že firmy si parkovanie majú riešiť na vlastné náklady. „Rovnako tak aj návštevy môžu parkovať napríklad v obchodných domoch, samozrejme za úplatu. Investori v tejto dobe neprejavujú záujem o výstavbu parkovacích domov a Mesto na to nemá peniaze,“ uzavrel Čorba.
ico

Čo si myslíte o parkovacom systéme na základe známok?

Juraj
juraj2.jpg
Keď má byť spravodlivosť, nech si všetci platia za parkovanie pred
vlastným domom ako si musím aj ja
v meste.

Lucia
lucia2.jpg
Nie je od to veci, ale keď si zoberieme, že v dnešnej dobe má jedna
rodina aj 2 autá, tak si to neviem predstaviť. Navyše aby rodinná
návšteva platila? Nikto, okrem majiteľov bytov, nám tu neparkuje,
skôr by to chcelo riešiť ďalšie parkovacie miesta

Daniel
daniel2.jpg
Parkovacie miesta by mali predať do vlastníctva majiteľov bytov
alebo klasicky vyhradené parkovanie pre určitú značku, takže
by sa k bytu mohlo ale nemuselo viazať parkovacie miesto.
Mesto by na tom zarobilo
a ľudia by mali isté, že zaparkujú.


Lukáš
lukas2.jpg
Výborné riešenie, v ktorom sa skrýva len jediné, namiesto
toho, aby mesto začalo premýšať nad ivenstovaním
do toľko potrebných parkovacích miest a infraštruktúry,
ktorá je biedna od sídlisiek až po centrum, tak tu dáme
známkový systém, ktorý to na 1 rok možno mierne vylepší.

Tomáš
Tomas2.jpg
Jednoznačne som za. Nech si firemné autá parkujú inde.
Za to, že niekto parkuje 5 áut pred panelákom, ja
musím parkovať o 12 vchodov ďalej. Alebo by som obmedzil
maximálny počet bezplatných parkovacích miest na byt.


Petra
Petra2.jpg
Tak neviem, ako by sa vám osobne páčilo, keby ste
prišli na návštevu a museli by ste si platiť za parkovanie
a ešte k tomu ja mám sestru v zahraničí
a keď chodia
domov tak minimálne na týždeň. Doteraz to fungovalo
tak ako to je, tak ja fakt nechápem, či uz nemajú z čoho
ťahať peniaze.

Gabriela
gabriela2.jpg
Dobrý nápad, teda som aj za aj proti! Toto sa asi poriešiť
k spokojnosti všetkých nebude dať.

JURAJ MILO

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  2. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  3. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  4. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  8. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  9. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  10. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 942
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 043
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 483
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 017
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 449
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 534
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 658
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 648
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 541
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 10 087
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Slavomír Bodis: "Bývanie je základná ľudská potreba."

Spoločnosť Istrofinal pôsobí na trhu s nehnuteľnosťami už 20 rokov. Vo svojich aktivitách kladie dôraz na trvalú udržateľnosť každého projektu. V súčasnosti ich majú rozpracovaných niekoľko.

Vizualizácia vstupu do Elektrární.

ONLINE DISKUSIA: Môže byť Žilina moderné a životaschopné mesto?

Ako dostať Žilinu na mapu moderných miest? Má krajské mesto priestor na rozširovanie? Aj tieto témy odzneli v utorňajšej diskusii vedenia mesta a významných developerov zo Žiliny.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Celoplošné testovanie v Nových Zámkoch a Šuranoch: ZOZNAM odberných miest

Testovať sa bude aj v kine či športovej hale. Fungovať bude aj pojazdné odberné miesto.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Už ste čítali?