ŽILINA.
Predseda ŽSK Juraj Blanár zdôraznil, že vďaka spolupráci so SC sa podarilo obnoviť stovky kilometrov cyklotrás v Žilinskom kraji. "Sú výnimočné v tom, že sa nachádzajú v našich horách a máme tu takmer štvrtinu všetkých značených trás na Slovensku. A rovnako sa to týka aj peších trás. Garantom investícií do týchto trás bol SC, ktorý dozeral na ich označenie v zmysle platných predpisov a noriem. Záleží nám na tom, aby sa všetci návštevníci dokázali jednoducho zorientovať na území celého kraja, aby v tom bol jednotný systém. Od roku 2009 sme do toho investovali okolo 143.000 eur a chceme pokračovať ďalej," skonštatoval Blanár.
Na území Žilinského kraja sú podľa predsedu SC Juraja Hlatkého vynikajúce podmienky a veľký potenciál pre bezpečný pohyb cykloturistov a peších turistov. "Projekt generačnej obnovy trval tri roky. To znamená, že došlo k obnove zhruba 40 percent trás a ešte je tu rezerva 60 percent. Ďalšou obnovou bude rozvoj horských cyklotrás na území kraja a tematických cyklotrás, označenie prírodných pamiatok, zaujímavostí, hradov, zámkov, rozhľadní a ďalších magnetov na peších trasách a cyklotrasách," uviedol Hlatký.
Doplnil, že na území Žilinského kraja patrí medzi klenoty horských cyklotrás hrebeňovka Veľkej Fatry či trasy nad Veľkým Borovým. "Množstvo trás vzniklo v stredisku Donovaly. Z cestných trás je to Vážska magistrála z Piešťan do Žiliny, ktorú predĺžili pod hrad Strečno. Ďalej Kysucká magistrála, ktorá prechádza z údolia Váhu Kysucami, na Oravu a pokračuje Oravskou magistrálou do Ružomberka. A potom Liptovskou cyklomagistrálou smerom na Prešovský kraj," dodal Hlatký.