Nákup desiatok luxusných pier, stoviek kľúčeniek, tričiek či šiltoviek za vyše 36-tisíc eur považuje žilinská radnica za adekvátny.
ŽILINA. V decembri pritom zvýšila miestne dane a v rámci šetrenia sa rozhodla neurobiť silvestrovský program.
„Máme za to, že vzhľadom k pripravovaným podujatiam 700. výročia prvej písomnej zmienky o Žiline ako meste, ktoré nás čakajú tento rok, a tiež so zreteľom na mnoho ďalších kultúrnych, spoločenských a športových podujatí, ktoré bude mesto Žilina organizovať v najbližších rokoch, je množstvo, cena a druh reklamných predmetov adekvátny,“ uviedol hovorca mesta Pavol Čorba, podľa ktorého sú tisícky darčekových predmetov určené nielen na propagáciu mesta ale aj pre deti základných škôl a pre rôzne umelecké kolektívy či jednotlivcov, ktorí mesto reprezentujú doma i v zahraničí.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Radnica tiež porovnáva, že predošlé vedenie mesta investovalo v roku 2010 do nákupu reklamných predmetov viac ako 50-tisíc eur. „Pričom uvedený sortiment sa objednával po častiach a bez verejnej súťaže,“ dodal Čorba.
Mesto nakúpilo reklamné predmety formou verejného obstarávania, rozhodujúcim kritériom bola najnižšia cena, z ôsmich uchádzačov vyhrala spoločnosť Teona. Faktúru za nákup zverejnilo mesto aj na svojej webovej stránke. Medzi reklamnými či darčekovými predmetmi ja napríklad aj 50 luxusných pier na podpisovanie listín za 1 140 eur, tridsať darčekových súprav pera, ceruzky a peračníky za 1 727 eur, päťdesiat peňaženiek za 1 050 eur, štyristo polokošieľ za 6 300 eur, päťsto šnúrok na mobil za 1 500 eur či päťsto luxusných papierových tašiek za 1 560 eur.