Pozor na skrinky na stanici, môžete meškať

Najmodernejšie úschovné skrinky na žilinskej železničnej stanici sú často mimo prevádzky. Cestujúci zúria. Kvôli nim už aj zmeškali vlak. Majiteľ skriniek sľubuje nápravu. Časté poruchy ho mrzia.

Elektronický úschovné skrinky. V týchto dňoch sú mimo prevádzky.Elektronický úschovné skrinky. V týchto dňoch sú mimo prevádzky. (Zdroj: MICHALA STEHLÍKOVÁ)

ŽILINA. Na žilinskej železničnej stanici majú všetci cestujúci k dispozícii úschovné skrinky najmodernejšej technológie. Čo však z toho, keď za posledné mesiace boli už trikrát mimo prevádzky.

Zmeškali vlak

Elektronické skrinky nainštalovali vo vestibule stanice minulý rok v máji. Patria medzi najmodernejšie na Slovensku. Pred dvoma týždňami však moderná technológia zlyhala a skrinky vykazovali nečinnosť. Nebol by to až taký veľký problém, keby tam niektorí cestujúci nemali odloženú svoju batožinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na to nás upozornil náš čitateľ Tomáš Šugár. Ten sa v nedeľu aj so svojimi kamarátmi vybral vlakom do Prahy. Keďže mali dve hodiny času do odchodu, odložili si batožinu do skriniek a odišli do mesta.

„Keď sme sa vrátili, asi desať minút pred odchodom vlaku, a išli si vybrať batožinu, skrinky už boli mimo prevádzky. Okrem nás tam stáli aj ďalší ľudia, ktorí kvôli uväznenej batožine zmeškali vlak. Snažili sme sa volať na číslo, ktoré je tam uvedené v prípade poruchy, ale nikto nám nezdvíhal,“ hovorí Tomáš.

Až po niekoľkých minútach sa niekomu z nich podarilo na číslo dovolať. Za pár minút došiel technik a skrinky otvoril. „Ľudia sa sťažovali. Boli nahnevaní. Nakoniec nám prevádzkovateľ doplatil za lístky, keďže sme vlak zmeškali a museli ísť inou trasou. Dal nám peniaze z vlastnej peňaženky,“ pokračuje v rozprávaní mladý muž.

SkryťVypnúť reklamu

Nestalo sa to prvýkrát

Toto sa však nestalo po prvýkrát. „Problémy so skrinkami nastali hlavne v posledných mesiacov. Zaznamenali sme jednu písomnú sťažnosť na ich nefunkčnosť približne pred troma mesiacmi,“ potvrdil prednosta stanice Adam Chmurčiak.

Keďže skrinky nie sú majetkom stanice, odporúča , v prípade problému alebo sťažností, kontaktovať majiteľa skriniek.

Obrátili sme sa teda na majiteľa súkromnej spoločnosti, ktorá skrinky vlastní, s otázkou, prečo sú so skrinkami takéto problémy.

„Aj keď sa nezdá, skrinky sú pomerne dosť zložité technické zariadenie. Celé to riadi priemyselný počítač, ktorý môže, bohužiaľ, niekedy hnevať a to sa deje v najmenej vhodnej dobe. Pri zariadeniach tohto typu by sa to rozhodne nemalo diať, ale bohužiaľ, stalo sa,“ hovorí majiteľ skriniek Miroslav Homola.

SkryťVypnúť reklamu

Vie o tom, že toto sa nestalo po prvýkrát, ale ako tvrdí, priemyselný technik, v prípade poruchy, vie byť na mieste do desiatich minút. Cez víkend a počas večerných hodín je to už o čosi náročnejšie.
V tomto čase vie zasiahnuť do jednej až dvoch hodín.

„Bohužiaľ, pri najlepšej vôli nie je možné ekonomicky zaistiť technický servis na 24 hodín priamo vo vestibule stanice. To by cena za prenájom jednej skrinky vyrástla na astronomickú sumu. Určite ale chceme jednať s prednostnom stanice a nájsť riešenie ako zásahové časy čo najviac skrátiť,“ vysvetľuje.

Už sa to nestane

Aj keď už skrinky v minulosti opravovali, rozhodne tvrdí, že toto je už naozaj posledný kolaps.
„Zariadenie bude i po tretíkrát opravené. Rozhodli sme sa však, že tento typ úložných skriniek zo žilinskej stanice odstránime. Zakúpime nové zariadenie, pri ktorom sa skrinky nezamykajú elektronickým, ale mechanickým kľúčom. Je jednoduchšie a nie je riadené centrálnym počítačom,,“ hovorí Homola. Zároveň sa ospravedlňuje všetkým cestujúcim, ktorí mali so skrinkami v minulosti problém.

Nové skrinky by mali nahradiť tie staré najneskôr do tohtoročných Vianoc. Cestujúci však majú možnosť uschovať si batožinu aj v Úschovni batožín, ktorá je taktiež vo vestibule stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 082
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 012
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 124
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 270
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 236
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 844
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 624
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu