Ani zvýšenie cestovného v MHD nevykryje všetky straty

Ani októbrové zvýšenie cestovného v žilinskej mestskej hromadnej doprave (MHD) nevykryje dopravnému podniku všetky straty, riaditeľ podniku dokonca očakáva aj úbytok cestujúcich.

ŽILINA. „Predpokladáme aj istý úbytok cestujúcich, ktorý je štandardný medziročne vo verejnej doprave bez toho, že by sme zvýšili cestovné. Ale predpokladáme aj úbytok cestujúcich v dôsledku zvýšenia cestovného,“ povedal riaditeľ Dopravného podniku Mesta Žilina (DPMŽ) Ján Barienčík. Vlani odviezli žilinské mestské autobusy a trolejbusy 11,3 milióna ľudí, v porovnaní s rokom 2008 ide o takmer dva milióny cestujúcich menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednorazové cestovné lístky v žilinských mestských autobusoch a trolejbusoch zdražejú od októbra o päť až 31 centov, drahšie budú aj takmer všetky typy predplatných lístkov, zlacnejú jedine mesačné a trojmesačné lístky s neobmedzeným počtom ciest a to o šesť až 15 percent. Dopravný podnik predpokladá, že zdraženie mu navyše prinesie 700 tisíc eur. „Predpoklad zvýšeného príjmu nám nepokryje celú stratu, ktorú DPMŽ vytvára a ktorú nemá uhradenú v rámci služieb vo verejnom záujme,“ hovorí Barienčík a dodáva, že podnik preto musí prijímať aj ďalšie opatrenia na znižovanie nákladov či zvyšovanie príjmov. „Predovšetkým robíme verejné obstarávania na všetky tovary a služby, ktoré doteraz neboli. Z tohto očakávame určite prínos, najmä pokiaľ ideme do elektronického verejného obstarávania, čo nám ukladá zákon. Taktiež hľadáme rezervy vo využití autobusov a trolejbusov,“ dodal Barienčík.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa riaditeľa dopravného podniku sú za prvým zdražovaním od roku 2008 objektívne vyššie náklady spôsobené infláciou, zavedením dane z motorových vozidiel či mýtnych poplatkov a tiež rastúcou cenou nafty. „Pre nás to robilo 23 centov na jeden liter. Pri ročnej spotrebe, akú má dopravný podnik pri nafte, je to viac ako 120 tisíc eur,“ spresnil Barienčík. Minulý rok ukončil dopravný podnik so stratou 885 tisíc eur, rok 2009 so stratou 882 tisíc eur. Mestské autobusy a trolejbusy jazdia po Žiline na 21 linkách a ročne nabehajú viac ako tri a pol milióna kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 199
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 204
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 008
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 047
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 734
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 139
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 759
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 542
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu