V Kii prijali 250 zamestnancov. Čo všetko musia ovládať?

V závode Kia pri Žiline prijali ďalších 250 ľudí na výrobu motorov. Tým prekročil počet ich zamestnancov trojtisícovú hranicu. Ako bude vyzerať ich práca a čo všetko sa museli naučiť?

Do motorárne prijala Kia v januári 250 nových zamenstnancov. Podmienkou bola nielen manuálona zručnosť, ale aj mentálny prejav.Do motorárne prijala Kia v januári 250 nových zamenstnancov. Podmienkou bola nielen manuálona zručnosť, ale aj mentálny prejav. (Zdroj: MICHAL FILEK)

TEPLIČKA NAD VÁHOM. Závod Kia motors Slovakia vyrába v Tepličke nad Váhom autá od roku 2006. Patrí medzi najväčších zamestnávateľov v regióne. Nikoho neprepustili ani počas krízových rokov 2008 a 2009, kedy predaj vozidiel v Európe stagnoval. Práve v priebehu januára prekročil počet ich zamestnancov trojtisícovú hranicu. Pre novú motoráreň totiž prijali ďalších 250 zamestnancov.

Expresné zaškolenie

Nových zamestnancov musia v závode zaškoliť expresne rýchlo. Podľa manažéra motorárne Branislava Imreho, totiž už od začiatku februára zvyšujú výkon výroby motorov na starej motorárni a od mája spustia výrobu v úplne novej, ktorá vyrastá v jej blízkosti.

motory_490.jpg

Každý je na svojom úseku zodpovedný za kvalitu práce.
FOTO - MICHAL FILEK

„Prijímali sme ľudí na dve pozície – operátor montáže a operátor na kovovýrobe. Noví zamestnanci prešli všetkými základnými školeniami, ktoré trvali tri dni. Potom prešli do závodu a vzhľadom na krátkosť času nabehli rovno na intenzívne zaškolenie. Sú zaradení na ich predpokladané pracovné miesta a vo veľmi krátkom čase musia byť veľmi efektívne vyškolení. Od 1. februára prechádzame na kombinovanú štvorzmennú prevádzku a musia začať samostatne pracovať,“ hovorí Imre.

Dôležitá je zručnosť a schopnosť učiť sa

Technológia v závode si nevyžaduje špeciálne strojárske vzdelanie. V závode pracujú muži i ženy, rôznych vekových kategórií, skúsení i čerství absolventi škôl.

„Technológia je pripravená tak, že na ňu dokážeme zaškoliť človeka, ktorý má štandardné vzdelanie s maturitou, je otvorený novým technológiám a nerobí si bariéry v osvojovaní nových zručností,“ dodal Imre.

2_490.jpg

Kovovýroba. Tu sa diely vyrobia a putujú do montáže.
FOTO: MICHAL FILEK


Kritérií pre výber mali niekoľko. Sústredili sa na manuálnu zručnosť, všetci prešli testom, kde mali namontovať určitý počet skrutiek. Okrem toho posudzovali schopnosť zamestnanca naučiť sa nové postupy.

„Dôležitý je aj mentálny prejav. Potrebujeme zodpovedných pracovníkov. Technické veci ich naučíme, dôležité sú zodpovednosť a pracovitosť. Každý z nich totiž bude samostatne zodpovedať za kvalitu svojej práce,“ prezradil manažér.

Potrebujeme zodpovedných pracovníkov. Technické veci ich naučíme, dôležité sú zodpovednosť a pracovitosť. Každý z nich bude samostatne zodpovedať za kvalitu svojej práce.
BRANISLAV IMRE, manažér motorárne

O záujemcov o prácu v závode núdzu nemajú. Výhodou je, v rámci Slovenska, nadštandardné platové ohodnotenie, aj zaujímavý sociálny program.

Každý je zodpovedný za svoju prácu

Čo konkrétne práca v motorárni obnáša? „Pracovník stojí pri páse, po ktorom sa presúvajú motory. Na každom pracovisku montuje patričné diely. Sám je zodpovedný za kvalitu práce. Po linke rotujú podľa ich schopností a rýchlosti, akou napredujú a učia sa. Vyrábame tu totiž 5 druhov motorov v sto variantoch,“ opísal náplň práce operátorov na montážnej linke Imre.

3_490.jpg

Montáž. Zamestnanci pri páse montujú jednotlivé diely.
FOTO: MICHAL FILEK


V súčasnosti sa teda všetci novoprijatí zamestnanci učia na starej motorárni, kde sa od 1. februára zapoja priamo do výroby. Budú fungovať v štvorzmennej a trojzmennej nepretržitej prevádzke. V priebehu niekoľkých mesiacov však jedna skupina prejde do novej motorárne a bude pracovať tam.

Majú plný stav

V závode Kia momentálne hlásia plný stav. Voľné miesto môže vzniknúť už len vtedy, ak sa náhodou niektorý prijatý zamestnanec nedostaví do práce. Aj keď to sa im často nestáva. Fluktuácia tu totiž nie je vysoká.

„Momentálne preto už len dolaďujeme niektoré pozície. Priemysel ožíva a kvalitní pracovníci nemajú problém sa zamestnať,“ uzavrel Branislav Imre.

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 036
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 824
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 545
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 941
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 385
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 369
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 913
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 576
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu