Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nové námestie v Bytči ľudia kritizujú

Po tom, ako zrekonštruovali námestie v Bytči, spustila sa vlna kritiky od niektorých nespokojných občanov. Výhrady mali k betónovým guliam, ktoré slúžia ako zábrana voči parkovaniu na chodníku, spomaľovačom, či k zákazu korčuľovaniu na riečke, ktorá ním p

Ak je spomaľovač na námestí podľa projektu, je vraj vporiadku.Ak je spomaľovač na námestí podľa projektu, je vraj vporiadku. (Zdroj: AUTOR)

reteká.

BYTČA. V Bytči majú nové zrekonštruované námestie. Niektorým obyvateľom sa však vynovenie nepozdáva. „Nepáčia sa mi tie gule, je to neestetické. Mohli to vyriešiť inak, som zvedavý, ako budú v zime odhŕňať sneh. Tie retardéry sú príliš vysoké, neraz som tam chytil spodok auta. Tie káble na osvetlenie rieky mohli nejako schovať."
Aj takéto názory miestnych obyvateľov na rekonštrukciu námestia si vypočujete, ak navštívite toto mestečko.

Kritizované gule

Rekonštrukciu námestia začal primátor, Peter Korec, už minulý rok umiestnením betónových gulí pred kostolom, ktoré majú slúžiť ako zábrana pre autá, aby neparkovali na chodníku. Už vtedy sa zniesla vlna kritiky voči týmto objektom. „Dôchodcovia si sťažujú, že môžu na týchto zábranách zakopnúť a zraniť sa. Na rozlúčkovom sedení som im vysvetlil, že buď budú mať tieto betónové gule, alebo autá na chodníkoch. Nech sa rozhodnú, čo chcú. Myslím, že to pochopili. Samozrejme sa môže stať, že niekto zakopne a zraní sa, ale to sa môže stať aj hocikde inde ak si nedáva pozor," povedal Korec.

Skryť Vypnúť reklamu

Môžu ich odstrániť

Toto riešenie považuje za dočasné. Gule sa podľa neho dajú do dvoch hodín z námestia úplne odstrániť. Ich veľkosť vyberal podľa priemernej výšky dverí osobného vozidla. „Dbali sme na to, aby si vodiči o tieto zábrany nebúchali dvere na autách. Preto je ich veľkosť taká aká je. Samozrejme od veľkosti závisí aj ich cena. Financovali sme ich z mestského rozpočtu a stáli 3 tisíc eur. Neboli súčasťou projektu rekonštrukcie námestia," hovorí Korec.

Zabrániť parkovaniu na chodníkoch chcel dopravným značením. To však v súčasnosti na Slovensku zo zákona dopravným značením nie je možné. „To znamená, že zákazové dopravné značky a takisto zónové dopravné značky sa nevzťahujú v tomto prípade na chodník. Z tohto dôvodu mesto pristúpilo k umiestneniu týchto fyzických zábran, vzhľadom na to, že v meste Bytča sú novovybudované chodníky, ktoré by sa týmto parkovaním zničili. Takže to tak zariadili, že umiestnili na chodníky zábrany," vysvetľuje Pavol Mihálek, dopravný inžinier z Okresného dopravného inšpektorátu v Žiline.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sú podľa normy, sú vraj v poriadku

Ďalšie výhrady majú hlavne motoristi k tomu, ako je v projekte rekonštrukcie námestia vyriešená hlavná cesta. Na úseku sú dva spomaľovacie pruhy. Niektorí motoristi na nich zachytávajú podvozok. „Nepáči sa to hlavne tým, ktorí nedodržia rýchlosť. Potom si podvozok zachytia. Navyše v Bytči je vybudovaný obchvat, dá sa tejto ceste vyhnúť. Sú tam z dôvodu, že táto cesta pretína historické centrum a ide o bezpečnosť chodcov," tvrdí Korec.
Spomaľovací prah bol odsúhlasený aj na Okresnom dopravnom inšpektoráte, s tým, že bol vypracovaný v zmysle platných noriem s parametrami spomaľovacích prahov.

„Ak je realizovaný tak ako je na výkrese, tak je v poriadku. Jedná sa o dlhý priečny prah, tento môže mať výšku do dvanásť centimetrov. Zónové značky zákaz státia a znížená rýchlosť na 20 kilometrov za hodinu tam už boli realizované predtým, ako samotné prahy. Ide tu v podstate o to, aby vodiči skutočne dodržiavali rýchlosť, ktorá je tam povolená. Na nábehové hrany ešte pribudnú trojuholníky v reflexnej farbe, aby boli viditeľnejšie. Takéto spomaľovače sú zatiaľ v Žilinskom okrese jediné," hovorí dopravný inžinier.

Skryť Vypnúť reklamu

Korčuľovať už nebudú

Na riečke Petrovička, ktorá preteká námestím sa kedysi v zime mohli ľudia korčuľovať. Po rekonštrukcii však mestské zastupiteľstvo schválilo návrh zakázať ho. „Kto si vezme na svedomie, keď tam spadne dieťa a utopí sa? Je tam jeden a pol metra vody, navyše káble na umelé osvetlenie. V zime navyše ľudia vyberali z dlažby na námestí kocky a skúšali s nimi hrúbku ľadu," tvrdí Korec.

Neestetický detail, ktorým je na námestí viditeľne umiestnený kábel k umelému osvetleniu bude musieť už doriešiť budúce vedenie mesta. Korec odchádza do dôchodku. Či už ho vyriešia popínavými rastlinami, alebo stavebnými úpravami, je na nich.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 142
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 285
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 042
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 642
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 503
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 350
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Koronavírus Žilinský kraj: Odberový tím otestovali už včera (minúta po minúte)

Sledujeme celoplošné testovanie na Covid-19 a monitorujeme odberné miesta v okresoch Žilina, Martin, Čadca, Tvrdošín, Liptovský Mikuláš a ostatných okresoch ZA kraja.

Ilustračné foto.

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Už ste čítali?