Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Kandidáti na primátora sa zhodujú, že dopravnú situáciu treba riešiť

Otvorenie dvoch obchodných domov v centre Žiliny zvýšilo záujem ľudí o súčasnú dopravnú situáciu, ktorej podľa názoru niektorých odborníkov hrozí kolaps.

ŽILINA. TASR v tejto súvislosti oslovila kandidátov na primátora Žiliny.

Patrik Groma (nezávislý) zdôraznil, že koncepčné dlhodobé riešenie dopravných problémov mesta je založené na dobudovaní dopravného systému, ktorý musí priestorovo a kapacitne zabezpečovať potreby dopravy na jeho území. "V riešeniach budú zapracované komunikačné systémy, ktoré zabezpečia plnohodnotnú dopravnú obsluhu územia, plynulosť a bezpečnosť dopravy a minimalizujúce negatívne dopady dopravy na obytné plochy. Riešením je napríklad rokovanie so štátom o vybudovaní IV. okružnej, ktorá odvedie dopravu z centra či rokovanie so štátom o predĺžení cesty popri závode KIA až do Strečna, ktorá upokojí križovatku Košická. Ďalej výstavba záchytných, úrovňových, viacúrovňových a podzemných parkovísk či sprísnenie podmienok pre investorov pri budovaní nehnuteľnosti na území Žiliny zo zameraním na dopravnú infraštruktúru," uviedol Groma.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasnú dopravnú situáciu v Žiline považuje František Bobenič (nezávislý) za kritickú, čo podľa jeho vyjadrenia spôsobilo neriešenie problému vedením mesta, v kontexte s neriešením výstavby diaľničného obchvatu mesta žiadnou z doterajších vlád. "Nosná časť riešenia spočíva v zatraktívnení mestskej hromadnej dopravy. Chceme lepšie využiť radiálny mestský cestný systém a zaviesť takzvanú hviezdicovú intervalovú dopravu z jedného dopravného centra. Toto by bolo doplnené okružnou intervalovou linkou, ktorá by zberala cestujúcich do dopravného centra. Keďže takýto systém považujeme za kľúčový, presmerovali by sme doň časť financií z neefektívne fungujúceho hokeja a z úspor získaných verejnými elektronickými aukciami. Systém sa dá rozšíriť podľa potreby aj o záchytné parkoviská na okraji mesta pre vodičov, ktorých koncovou zastávkou je mesto Žilina," povedal Bobenič.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Richarda Dragouna (nezávislý) malo mesto ešte pred spustením činnosti obchodných centier (OC) riešiť technologickú kvalitu miestnych komunikácií, ich rozšírenie v rámci daných možností, ako aj zvýšenie priepustnosti križovatiek, ktoré sú v priamom napojení na prístupové komunikácie k OC. "Bohužiaľ, tieto riešenia mesto vykonáva až päť minút po dvanástej a iba čaká, ako sa dopravná situácia vyvinie. Žilina je silným komunikačným uzlom, kde absentuje riešenie mestskej komunikačnej infraštruktúry, vzhľadom na dobudovanú časť diaľnice a jej napojenia na cestu č. I/18, ako aj vzhľadom na výstavbu nových obchodných centier a polyfunkčných budov v centre mesta. Tieto dve skutočnosti výrazným spôsobom prispeli ku zvýšeniu kumulácie dopravy, najmä v historickej časti mesta, ktorá nie je a nebola technicky ani technologicky dimenzovaná na takú záťaž dopravy. Jediným prínosom by mohlo byť kapacitné zvýšenie parkovacích miest. Ale iba v prípade, keby parkovacie miesta ostali dlhodobo nespoplatnené, čo však vzhľadom na marketing konkrétnych OC považujem za nereálne," skonštatoval Dragoun.

Skryť Vypnúť reklamu

Ivan Gánoczy (nezávislý) označil dopravu v centre Žiliny za veľmi prehustenú, vzhľadom na výstavbu nových obchodných centier. "Riešením tejto situácie je moderné riadenie križovatiek a záchytné parkoviská pred Žilinou. Tu je potrebné vytvoriť dopravné spojenie medzi záchytnými parkoviskami a centrom mesta, inak bude doprava v centre neúnosná, s dlhými čakacími dobami," dodal Gánoczy.

Podľa Petra Vnuka (nezávislý) by mesto, respektíve mestský stavebný úrad mohli spolupracovať pri riešení dopravnej situácie so Žilinskou univerzitou. "Je to vysoká škola so zameraním na dopravu a má veľa kvalifikovaných odborníkov. Daný problém môže byť tiež námetom diplomových či dizertačných prác ako vhodná príležitosť pre študentov, ak sa vybavia granty, bude to pre mesto aj finančne menej zaťažujúca záležitosť. Je taktiež potrebné spolupracovať s už postavenými obchodnými centrami, ktoré určite pred výstavbou museli v projektovej dokumentácii počítať aj s riešením dopravnej situácie," uzatvoril Vnuk.

Nezávislý kandidát Július Žiačik sa k téme nevyjadril.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 900
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 818
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 888
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 285
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 801
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 292
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 915
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 10 906
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 763
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 104
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Komunálne voľby 2018

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Mesto Žilina zháňa dobrovoľníkov na celoplošné testovanie

Záujemcovia by mali byť vo veku od 18 do 50 rokov.

Ilustračné foto.

Nadšení pamiatkari. Známy komín z bytčianskeho kaštieľa existuje

V rámci komplexnej obnovy kaštieľa chcú komín vrátiť späť na jeho pôvodné miesto.

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Už ste čítali?