riaditeľ SC ŽSK Milan Puchoň.
ŽILINA. SC ŽSK zabezpečuje podľa Puchoňa údržbu 1440 kilometrov (km) ciest II. a III. triedy, 479 km ciest I. triedy a 17,6 km obchvatu Trstenej (R3) a obchvatu Hornej Štubne. Zatiaľ máme 50 percentnú zásobu - 27.000 ton inertného materiálu a 8500 ton chemického materiálu. Na zimu máme 246 vodičov, z toho 28 od iných organizácií na základe verejnej súťaže. V zime naše sypače pracujú na tri zmeny, v lete iba na jednu zmenu. Preto máme vodičov z iných organizácií, skonštatoval Puchoň.
Predseda ŽSK Juraj Blanár pripomenul, že modernizačný dlh na cestách II. a III. triedy, ale aj I. triedy je enormný. Upozornil aj na neúmerné zaťažovanie ťažkou kamiónovou dopravou po zavedení mýta, odkedy kamióny obchádzajú spoplatnené úseky ciest I. triedy po cestách II. a III. triedy. Sú to predovšetkým cesty II. triedy, pričom združenie samosprávnych krajov vyzvalo kompetentné ministerstvo riešiť tento problém.
Vyjazdené koľaje nám znehodnocujú cesty a budeme ich musieť opraviť. Ale nie sme schopní finančne to zabezpečiť. Preto žiadame ministerstvo, aby prišlo s okamžitým riešením a zamedzilo obchádzaniu a zneužívaniu mýta. Zároveň budeme žiadať o finančné kompenzácie za porušenie našich komunikácií, povedal Blanár.