Streda, 29. marec, 2023 | Meniny má Miroslav

Križovatku smrti vo Varíne budú riešiť

Pred obcou Varín sa nachádza križovatka, ktorá sa považuje za nebezpečnú. Zomreli na nej už dvaja chodci a je miestom niekoľkých dopravných nehôd. Žilinskí policajti zahájili v týchto dňoch prevýchovu chodcov a navštívili aj Varín. Starosta navrhuje zní

Na nebezpečnej križovatke zomierajú ľudia.Na nebezpečnej križovatke zomierajú ľudia. (Zdroj: AUTORKA)

žiť rýchlosť.

VARÍN. V jesennom období pri zníženej viditeľnosti sú príčinou dopravných nehôd častokrát aj chodci. Podceňujú svoju bezpečnosť, prechádzajúc cez cesty bez reflexných prvkov. Dopravný inšpektorát v Žiline (DI) vyhodnotil v týchto dňoch najnebezpečnejšie úseky ciest v Žilinskom kraji, na ktorých je veľký výskyt dopravných nehôd s účasťou chodcov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z týchto cestných úsekov je aj križovatka pred Varínom, ktorú miestni obyvatelia nazývajú križovatka smrti. Počas jej trojročného užívania vzniklo na nej veľa dopravných nehôd, pri ktorých zomreli už dvaja chodci, prechádzajúci z Gbelian do Varína. Za rok 2009 boli na tejto križovatke 4 dopravné nehody a za rok 2010 ten istý počet. „Počas roku 2010 boli príčinami dopravných nehôd v jednom prípade rýchlosť jazdy, v dvoch prípadoch nedanie prednosti v jazde a v jednom prípade spôsob jazdy," vymenúva štatistiku nehôd Pavol Mihálek, dopravný inžinier DI.

SkryťVypnúť reklamu

Nepovažuje sa za nehodovú

Napriek tomu sa križovatka nepovažuje za nehodový úsek. „Za nehodový sa považuje úsek kratší ako jeden kilometer, na ktorom vzniklo v priebehu šiestich mesiacov viac ako päť dopravných nehôd," hovorí Mihálek. Minulý rok na tomto dopravnom úseku realizovala Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja (SC ŽSK) opatrenia, ktoré mali zaručiť bezpečnejší prechod chodcov a cyklistov. „Pred križovatku boli doplnené dopravné značky upozorňujúce na výskyt chodcov a cyklistov a pôvodná rýchlosť 90 km/ h bola znížená na 70km/h," vysvetľuje Ivan Mokrý, riaditeľ odboru dopravy ŽSK. Nespokojní obyvatelia,upozorňujú vodičov na nehodovosť tejto križovatky vlastným spôsobom. Na dopravné značenie pripevnili ručne vyrobenú tabuľku s nápisom „Cesta života a smrti".

SkryťVypnúť reklamu

Aj napriek bezpečnostným opatreniam prišiel o život na tejto križovatke v októbri ďalší chodec. Aby sa zabránilo podobným nehodám, navštevovali minulý týždeň policajné preventistky vytipované obce a najmä starších občanov informovali o bezpečnom prechádzaní a pohybe po cestách. „Dôležitosť používania reflexných prvkov pre chodcov vyplýva, mimo obce, zo zákona. My odporúčame chodcom, pokiaľ sa pohybujú po ceste, aby pri zníženej viditeľnosti, alebo v nočných hodinách, nosili reflexný pásik. Či už sú mimo obce alebo v obci," upozorňuje policajná hovorkyňa, Jana Balogová. Preventisky navštívili už Brodno, Dolný Hričov a boli aj vo Varíne.

Stretli sa, aby riešili

Aby sa na tejto križovatke predišlo ďalším tragickým nehodám, stretli sa vo štvrtok vo Varíne predstavitelia DI, Obvodného úradu pre cestnú dopravu, SC ŽSK a obce Varín. Na rokovaní sa dohodli, že celý úsek od križovatky do Mojša, vrátane križovatky do Varína, až po začiatok obce Krasňany bude skontrolovaný dopravným projektantom, ktorý posúdi už existujúce dopravné značenia a navrhne ďalšie opatrenia, ktoré by prispeli k zníženiu dopravnej nehodovosti.

SkryťVypnúť reklamu

„Na rokovaní som navrhol, aby sa na celom úseku, od križovatky do obce Mojš až po obec Krasňany, znížila rýchlosť na 50 km/ h. Aby sa tento návrh mohol realizovať, musí sa vypracovať komplexný projekt dopravného značenia v celom riešenom úseku v spolupráci s projektantom, dohodnutými obcami, správcom komunikácie
a obvodným úradom. Verím, že ho čo najrýchlejšie vypracujú a prispeje k zvýšeniu bezpečnosti tohto cestného úseku," pridáva starosta obce Varín, Karol Strásky.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Novelizácia druhého piliera: doplatia chudobní na bohatých?
  5. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  6. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  7. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  8. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  1. Životné poistenie v čase inflácie. Aká je jeho ideálna výška?
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  3. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  4. Novelizácia druhého piliera: doplatia chudobní na bohatých?
  5. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  6. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  7. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  8. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  1. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 20 698
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 8 353
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 754
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 730
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 4 722
  6. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 869
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 551
  8. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 300

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: Takto sa rúca americký sen
  2. Daniel Bíro: Literárny historik a pedagóg Marián Kamenčík nám porozprával o jeho práci a inšpirácii k tvorbe
  3. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy.
  4. Vladimír Krátky: Slovensko nie je krajina, v ktorej chce príčetný občan ostať dobrovoľne žiť ... .
  5. Michal Pavlík: „Záchrana demokracie“ má prednosť pred adresnou pomocou ľudom
  6. Marek Mačuha: O progresívnom mrhaní
  7. Ján Šeďo: Dr. Theodor Morell, "majster striekačka", stimuloval aj nemecké gazdinky.
  8. Dušan Koniar: Päťstovka za voľby je málo
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 24 125
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 801
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 011
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 6 396
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 572
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 946
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 410
  8. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 337
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Proruský postoj netajil ani kurátor výstavy známeho rodáka z Handlovej.


10 h
O bazár bol veľký záujem.

Bazár priniesol vyše 2-tisíc eur na energie pre Novú synagógu v Žiline.


12 h

Úsek by patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunela.


TASR 28. mar

Metóda sa využíva pri riešení vybraných prípadov prolapsu panvových orgánov.


28. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Útvar hodnoty za peniaze odporúča pri výstavbe diaľnice D3 výrazne šetriť.


12 h

Víchrica, ktorá v nárazoch dosiahla silu orkánu, napáchala obrovské škody.


28. mar

Polícia pripomína dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti.


28. mar

V Liptovskom Jáne chcú postaviť najmodernejšie wellness centrum v regióne.


7 h

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: Takto sa rúca americký sen
  2. Daniel Bíro: Literárny historik a pedagóg Marián Kamenčík nám porozprával o jeho práci a inšpirácii k tvorbe
  3. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy.
  4. Vladimír Krátky: Slovensko nie je krajina, v ktorej chce príčetný občan ostať dobrovoľne žiť ... .
  5. Michal Pavlík: „Záchrana demokracie“ má prednosť pred adresnou pomocou ľudom
  6. Marek Mačuha: O progresívnom mrhaní
  7. Ján Šeďo: Dr. Theodor Morell, "majster striekačka", stimuloval aj nemecké gazdinky.
  8. Dušan Koniar: Päťstovka za voľby je málo
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 24 125
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 801
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 011
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 6 396
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 572
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 946
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 410
  8. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 337
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu