ŽILINA. Obyvatelia Soliniek, si pri návrate z nákupu v obchodnom centre Max skracujú cestu naprieč frekventovanou Obvodovou ulicou, mimo priechodu pre chodcov. Riskujú tak, že by ich mohlo zraziť auto. Niektorí si myslia, že by bolo potrebné na najfrekventovanejšom úseku zriadiť ďalší priechod pre chodcov, hoci aj tridsať metrov od toho súčasného.
Je to v záujme bezpečnosti
Zriadiť by ho, podľa Márie Krajčovej, mali v záujme bezpečnosti ľudí. Všimla si totiž, že väčšina nakupujúcich zo Soliniek nedodržiava stanovené miesto prechodu. „Ľudia si tam vychodili cestičku. Je dosť široká, čo znamená, že ju veľmi intenzívne využívajú. Cez Obvodovú ulicu však prechádzajú na mieste, kde nie je priechod pre chodcov. Myslím si, že sú dopravou ohrozovaní a malo by sa tu uvažovať o ďalšom priechode, prípadne
o znížení rýchlosti v tomto úseku," myslí si Krajčová.
Nový priechod, len tridsať metrov od existujúceho, však pred Maxom, s najväčšou pravdepodobnosťou, nevznikne. Neodporučil to dopravný inšpektor, ani mesto. Naviac, o jeho zriadenie by musel niekto požiadať. Podľa dopravného inžiniera Pavla Mihálka tak môžu požiadať správcu komunikácie, teda mesto Žilina, aj samotní obyvatelia. Mesto ho môže schváliť len so súhlasom dopravného inšpektorátu.
Neodporúčajú ho
Hovorca mesta Martin Barčík tvrdí, že vybudovanie priechodu pre chodcov neodsúhlasí dopravná polícia. „Dôvodom je skutočnosť, že asi 30 metrov od tohto miesta je križovatka príjazdovej cesty k Maxu a Obvodovej ulice, kde je príslušné dopravné značenie, vrátane priechodu pre chodcov," povedal Barčík. Mihálik dodáva, že na Obvodovej je v úseku pri Maxe, teda v mieste častých dopravných nehôd, znížená rýchlosť jazdy na 40 km/hod.
V križovatke Obvodovej ulice s príjazdovou k Maxu sa podľa neho nachádza riadne vyznačený priechod pre chodcov, ktorý naväzuje na vnútroareálové chodníky a prevádza chodcov na sídliskové chodníky. „Zastávam názor, že chodci majú v súčasnej dobe riešené dostatočne bezpečné prepojenie medzi OD Max a sídliskom Solinky. Vybudovanie nového priechodu nie je možné, pretože by sa nachádzal v blízkosti existujúceho a bez priamej nadväznosti na existujúce chodníky. Chodci by naň vstupovali z trávnika, ktorý z jednej strany križuje priekopa," uviedol Mihálek. Barčík hovorí, že vytvorenie chodníkov by bolo zbytočné z rovnakého dôvodu. Neviedli by totiž nikam, keďže priechod neodsúhlasí dopravný inšpektorát.