Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Cesta v Malej Bytči robí ľuďom problémy

V Malej Bytči je rozbitá cesta. Spôsobuje problémy najmä ľuďom, ktorí popri nej bývajú. Vadia im najmä kamióny. Kraj tvrdí, že cestu opraví na budúci rok, kedy tu budú budovať kanalizáciu. Skôr by to bolo plytvanie peniazmi.

Cesta je rozbitá a domy sú blízko. Kamióny ničia okolité domy.Cesta je rozbitá a domy sú blízko. Kamióny ničia okolité domy. (Zdroj: AUTOR)

BYTČA. Cesta v mestskej časti Bytče - Malá Bytča je rozbitá. Pred desiatimi rokmi tu pod komunikáciou II. triedy, patriacou do správy Žilinského kraja, pokladali plynové a vodovodné potrubie. Odvtedy je vo veľmi zlom stave. Situácia sa na chvíľu upokojila po spustení úseku diaľnice Považská Bystrcia - Žilina. Po zavedení mýta a spoplatnení ciest I. triedy však začala domácim robiť skutočné problémy.

Využívajú ju totiž vo veľkej miere vodiči kamiónov, ktorí sa chcú vyhnúť spoplatneným úsekom. Na zničenej ceste však stoja voda, nečistoty, v zime sneh a ľad. Keďže sú domy tesne pri ceste a vo veľkej časti tu chýba aj chodník, kamióny všetko vystreknú na fasády domov. Ľudia sú nahnevaní. Žiadajú kompetentných situáciu ihneď riešiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Kto nahradí škody?

„Po plynofikácii pripomína cesta cez Malú Bytču tankodrom. Nedochádza len k ohrozovaniu zdravia ľudí, ale aj k veľkému poškodzovaniu súkromného majetku obyvateľov žijúcich pri hlavnej ceste. Takmer celá táto mestská časť je postavená pri hlavnej ceste. Kto nahradí ľuďom škody vzniknuté na ich súkromnom majetku?" pýta sa Janka Lingešová.

Miestni hovoria, že keď si ich dedovia stavali domy popri nej, bola to len vozová cesta. „No a dnes tu máme premávku ako na autostráde, ale nikto to nerieši," hovoria. V roku 2005 počas sčítania dopravy vyšlo, že tadiaľto prejde 970 kamiónov za 24 hodín. Situácia sa čiastočne upokojila po otvorení diaľničného úseku Považská Bystrica - Žilina. Po zavedení mýtneho systému a spoplatnení ciest I. triedy sa opäť vracia do tohto stavu.

Skryť Vypnúť reklamu

Chce znížiť mýtne

Lingešová navrhuje situáciu riešiť znížením mýtneho poplatku, aby prepravcovia neboli nútení dopravu riešiť po cestách II. triedy, ale aby využívali cesty, ktoré sú na takúto záťaž stavané. „Diaľničná známka v minulosti stála pre nákladné autá nad 12 ton 928 eur. V súčasnosti za jeden kamión zaplatí prepravca na mýte za rok aj takmer 20-tisíc eur. Je predsa nelogické postaviť diaľnice a potom z nich autá vyhnať zavedením takýchto vysokých poplatkov a nútiť ich, aby využívali cestu II. triedy a aby ohrozovali nás," varuje Lingešová.

Podľa primátora Bytče Petra Korca mesto opravu cesty u správcu žiadalo. Problém je však v tom, že tadiaľto je naplánovaná aj kanalizácia, a kým sa vraj neurobí, ŽSK cestu opraviť nechce. Korec má však informácie, že s výstavbou kanalizácie by sa malo začať v priebehu budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Oprava až po odkanalizovaní

Informácie nám potvrdil aj riaditeľ odboru komunikácie ŽSK Peter Kubica. SEVAK podľa neho podal v auguste 2010 žiadosť o nenávratný finančný príspevok na realizáciu kanalizácie v obciach Veľké Rovné, Kotešová, Hliník, Malá Bytča, Štiavnik a Hvozdnica. V súčasnosti vraj prebieha jej posudzovanie a je predpoklad, že v prípade schválenia začnú realizáciu najneskôr na jeseň budúceho roka.

„Akékoľvek súvislé opravy na ceste v týchto úsekoch do realizácie uvedeného projektu by znamenali nehospodárne vynaložené prostriedky. V súčasnosti sa na ceste v prípade potreby vykonávajú opravy porúch povrchu, ktoré sú lokálneho charakteru. Ide hlavne o odstránenie vzniknutých výtlkov," povedal Kubica.

Podľa hovorkyne ŽSK Zuzany Muchovej sa kraj problémami, ktoré spôsobujú kamióny na cestách II. triedy, zaoberá. Jedným z riešení by podľa nej bolo, napríklad, aj spoplatnenie týchto úsekov, pričom financie by kraje použili na ich opravy. Kubica dodáva, že touto problematikou sa budú župani všetkých krajov zaoberať aj na stretnutí s predstaviteľmi vlády.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 861
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 427
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 333
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 939
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 743
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 825
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 807
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 725
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Žilinská Kia ruší pre nedostatok dielov od zahraničného dodávateľa nočné zmeny

Do stredy bude fabrika fungovať iba v dvojzmennej prevádzke.

Žilinská nemocnica hlási už 84 nakazených pracovníkov

V Pandemickom pavilóne je hospitalizovaných 17 pacientov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Tu sú výsledky víkendového testovania na Orave. Prečo ste boli vy?

Za tri dni otestovali odberové tímy 91 505 ľudí. Do karantény poslali 3 904 infikovaných.

Už ste čítali?