ŽILINA.
Predseda SNS a zároveň krajský poslanec Ján Slota je presvedčený, že žilinský diaľničný uzol je s výnimkou Bratislavy najdôležitejším a najvyťaženejším úsekom na Slovensku.
Diaľnica proti záujmom Slovenska
„Aj vtedy som bol iniciátorom, keď sme prijímali uznesenie a obracali sa na ministra Vážneho a na vládu, aby priorita Hričovské Podhradie- Dubná Skala bola riešená absolútne ako prvotná priorita,“ povedal Slota.
"Chcem zdôrazniť, že aj minulá vláda, kde bola aj Slovenská národná strana, sa stavala k tým prioritám nesprávne. Prehodnocovať, vynechávať alebo pozdržiavať výstavbu tohto úseku, ktorý je najlepšie pripravený po projektovej stránke, absolútne nemá nijaké problémy so životným prostredím ani so starostami, sa mi zdá čisto ako politikum, ktoré nejde len proti Žilinskému samosprávnemu kraju, ale proti záujmom Slovenska,“ povedal Slota.
Žilinské krajské zastupiteľstvo žiada vládu a kompetentné ministerstvá, aby dokončili úsek tretieho balíka PPP projektov diaľnice D1 Hričovské Podhradie-Dubná Skala a pokračovali vo výstavbe diaľnic D1, D3 a rýchlostných ciest R3 a R5.
Mrhanie štátnych peňazí
Snaha ministerstva dopravy prepojiť Bratislavu a Košice kombináciou D1 a R1 je podľa krajských poslancov do roku 2015 nerealizovateľná, pretože rýchlostná cesta R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka je len v predprípravnom štádiu.
„Mať také vízie, že tento úsek by mohol byť nahradený prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka je komické, je komické, že niekto sa vôbec takýmto spôsobom vyjadrí. A dávať prioritu na výstavbu diaľnice z Košíc smerom na Miškolc, kde z maďarskej strany nie je nejaká ústretovosť v najbližších rokoch, to je mrhanie prostriedkov všetkých daňovníkov, vyhodenie peňazí von oknom kvôli dvom tisícom vozidiel. A tu ich máme 50-tisíc. A čo my chceme spájať niekde nejaký Prešov s nejakou dedinou pod Tatrami, kvôli čomu, keď tuto je jedna obrovská diera, ktorá nie je zaplátaná. Čo ju budeme preskakovať?“ povedal Slota.