ŽILINA. Cieľom kampane je upriamiť pozornosť verejnosti, a to najmä detí a mladých ľudí na čítanie ako stále obľúbený spôsob trávenia voľného času a tiež na knižnice ako kultúrno-informačno-komunitné centrá. Knižnice to chcú dosiahnuť radom tvorivých súťaží zameraných na rôzne spôsoby propagácie čítania a knižníc. Deti a mladí ľudia do 25 rokov sa môžu podľa vekových kategórií zapojiť do súťaží zameraných na návrhy plagátov, komiksov, bilbordov, animovaných spotov, hudobných textov a sloganov, podporujúcich čítanie a knižnice.
Pre najmenších záujemcov je pripravená súťaž Slovenská čitateľská rodina, ktorej cieľom bude objavovať slovenské knihy v domácich knižniciach. Agentúru SITA o tom informovala koordinátorka projektu Gabriela Futová.
Uzávierka všetkých súťaží bude 30. septembra, autori víťazných návrhov a knižnice, prostredníctvom ktorých sa víťazné návrhy zapojili, dostanú odmeny. Víťazné návrhy použijú v rámci celoslovenskej propagácie čítania a knižníc. Z najlepších výtvarných a grafických návrhov urobia organizátori putovnú výstavu, ktorá sprístupnia všetkým knižniciam a školám, ktoré o ňu prejavia záujem.