Národná ulica by sa podľa podnikateľa Mikyho Szeteia mohla premenovať na Tankodromovú. Denne sa stretáva s nebezpečnými pádmi a úrazmi. Ulica, po ktorej denne prejdú stovky ľudí,
v takom zlom stave údajne ešte nebola.
ŽILINA. Národná ulica v Žiline je pre chodcov veľkým problémom. Dlhodobo je známe, že dlaždice sa uvoľňujú a ľudia sa na nich potkýnajú. V takom zlom stave však vraj ešte nebola. Ľudia, ktorí tu pracujú, tvrdia, že sa preto denne stretávajú s množstvom pádov a úrazov. Dokonca aj tehotných, starých a chorých žien. Ulica by sa vraj nemala volať Národná, ale Tankodromová.
Za týždeň tri úrazy
V priebehu jedného týždňa videla na Národnej ulici spadnúť tri staré ženy Joja Mičencová, ktorá pracuje v predajni Digitel. Jednu z nich dokonca ošetroval privolaný lekár záchrannej služby. „Keď spadne starenka, tak je to strašné a nebezpečné. Minule tu dokonca bola sanitka. Tá babička veľmi plakala. Vybehla som na ulicu a pomáhali sme jej pozbierať sa," hovorí Mičencová. Počas toho istého týždňa takto spadli ďalšie ženy. „Jedna si dobila celú tvár. Bolo to strašné, akoby ju niekto zbil," dodala.
Denne je na ulici aj súkromný podnikateľ Mikuláš Szetei, ktorý tu predáva trdelníky. Hovorí, že dlažba je pre ľudí nástrahou. „Videl som, ako takmer spadla žena, ktorá niesla na pleciach trojročné dieťa. Keby naozaj spadla, tak sa dieťa asi zabije. Videl som padnúť aj tehotnú mamičku," hovorí Szetei.
V takom zlom stave ešte nebola
Problémy vraj spôsobuje nekvalitná a nevhodná dlažba, ktorá je určená do teplejších klimatických podmienok, nie na sever Slovenska. „Po zime sa kachličky uvoľňujú. Keď zaprší, tak sa dvíhajú. Ľudia o tom nevedia
a zakopávajú. Je to veľmi nebezpečné," povedal Szetei.
Dlažbu vraj treba sústavne opravovať, alebo nájsť nejaké riešenie. „Už dávno to však nerobili a v takom zlom stave, ako teraz, už dávno nebola. Mohli by ju pokojne premenovať na Tankodromovú ulicu," navrhuje.
Teraz ju neopravia, možno v budúcnosti
Ulica bola takto naprojektovaná a postavená v roku 1992. Hovorca mesta Martin Barčík hovorí, že ulica si vyžaduje výmenu povrchu, pretože typ dlažby a nešťastne zvolená technológia nie je vhodná do našich klimatických podmienok a intenzity zaťaženia komunikácie. „V projekte aktuálnej revitalizácie nie je, ale perspektívne sa plánuje s jej obnovou. Je potrebné, aby k tomu boli spracované príslušné dokumentácie," povedal Barčík.
V súčasnosti sa vraj opravy vykonávajú priebežne a mesto stoja ročne okolo 4-tisíc eur. Zásoba náhradnej dlažby, ktorá bola dovezená z Talianska, sa však minula, preto sa podľa Barčíka poškodená dlažba posledných asi 5 rokov dobetonováva.