Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Peter Sagan dostane bicykel s Terminátorom

PETER SAGAN chce uspieť pri svojom premiérovom štarte na MS v Melbourne v kategórii Elite.

Peter SaganPeter Sagan (Zdroj: čtk/ap)

Čo sa zmenilo vo vašej kariére za pol roka?

„Veľa vecí. Asi najviac myslenie. Na začiatku sezóny, som nevedel, čo mám čakať, ako mám jazdiť. Či môžem vyhrať etapu, alebo budem iba jazdiť z jedných pretekov na ďalšie, ale po prvých víťazstvách bola podpora tímu lepšia a všetko začalo ísť ľahšie. Už sa na to dívam tak, že keď som dokázal vyhrať nejakú etapu, asi by bolo dobré sa na nejaké konkrétne zamerať. Najbližšie by tým cieľom mohli byť majstrovstvá sveta."

Ako to vnímajú kolegovia tímu. Neberú vás ako konkurenta?

Skryť Vypnúť reklamu

„Vzťahy sa len zlepšili a kolegovia mi viac pomáhajú. Ukázal som, že dokážem vyhrať a môžu so mnou počítať. Aj im sa potom lepšie pracuje, keď vedia, že môžem zvíťaziť. Už som to dokázal päťkrát. Prvú polovicu sezóny som išiel takmer na doraz, to ale nikto z profesionálov nerobí. Tu platí, že každý si vyberie jedny preteky, na tie sa sústredí. Musím si tak začať pracovať aj ja a nejsť celú sezónu na doraz."

Dávajú si na vás konkurenti na pretekoch väčší pozor?

„Je to tak. Tímy už inak taktizujú, pred tým so mnou nepočítali. Teraz pred cieľom tak nespolupracujú, ak som tam. Už to nie je také jednoduché."

Keď ste sa vrátili do Talianska z nedávnych medzinárodných majstrovstiev Philadelphie, kde ste skončili na 2. mieste, avizovali ste únavu. V čom sa prejavovala?

Skryť Vypnúť reklamu

„Samotné preteky, ktoré som absolvoval v doterajšom priebehu sezóny, by sa dali zvládnuť, ale cestovania na ne už bolo pre mňa viac únavné ako tie preteky. Dvakrát som v priebehu dvoch týždňov štartoval v USA, na pohode mi nepridali pätnásťhodinové lety tam aj späť. Mal som menej času na regeneráciu po pretekoch a cítil som na sebe aj následky časových posunov. Všetko sa to na mne prejavilo na Okolo Švajčiarska."

Napriek únave ste však dokázali byť štvrtý v prológu - iba tri sekundy za časovkárskym špecialistom Fabianom Cancellarom.

„Prológ mal necelých osem kilometrov a ešte ako-tak som sa za tri dni po prílete z USA dokázal zregenerovať. Časovku som odjazdil na doraz a telo sa mi už ozvalo. Celú noc som nespal, z celkovej únavy a cestovania ma bolel chrbát. Už mám s tým skúsenosti, aj vlani, keď som mal za sebou veľa pretekov, došlo k niečomu podobnému. Ale takú bolesť, akú som cítil v tomto roku, som ešte nemal."

Skryť Vypnúť reklamu

Stačilo potom povedať športovému riaditeľovi, že ste unavený a z pretekov vám dovolili odstúpiť?

„Nastúpil som ešte na prvú etapu, aj som prišiel do cieľa. Ale nie mojim spôsobom, nielenže som nebol v prvej skupine, ale ani v hlavnom pelotóne. To už bolo podozrivé aj ľuďom z nášho tímu, keď videli, že som zaostal v kopci. Uznali, že si musím oddýchnuť. Aj tímový lekár konštatoval, že som bol veľa zaťažený. Dostal som desaťdňové voľno, ktoré som využil aj na krátky pobyt doma u rodičov v Žiline. Spolu so mnou pricestoval aj brat Juraj."

Oddychovali ste, či aj popri tom trénovali?

„Začal som ľahko jazdiť. Sparingpartnermi mi boli chlapci z Cyklistického spolku Žilina, kde som vyrastal. Trasy v okolí poznám dobre, veľakrát v minulosti som na nich trénoval."

Ako sa k vám pri tréningoch chovajú naši vodiči automobilov. Sú ohľaduplní?

„Na Slovensku vodiči nie sú zvyknutí na cyklistické tréningy. Viacerým robí problém, keď sme na ceste, prekážame im. Ale napriek tomu si dobre zatrénujeme."

Objavili sa informácie, že by ste mohli štartovať na Vuelte. Čo je na tom pravdy?

„S touto alternatívou uvažovalo vedenie tímu. Ale ja som vždy tvrdil, že v tomto roku ešte nie som schopný absolvovať trojtýždňové preteky. A ak, ako to prichádzalo do úvahy pri Vuelte, tak by som ich nedokončil a po 10-12 etapách skončil. Aj preto, aby som sa mohol pripravovať na majstrovstvá sveta. Záver šéfov je teraz taký, že na Vueltu postaví Liquigas plnohodnotný tím."

Na svetovom šampionáte v Melbourne by ste mali štartovať v pretekoch s hromadným štartom. Máte predstavu, ako sa na to čo najlepšie pripraviť?

„Na začiatku sezóny som si nevedel dať výkonnostné ciele. Teraz, keď som zistil, že sa v profipelotóne dá aj víťaziť, tak si myslím, že ak by mi v Melbourne padol deň a motyka by vystrelila, mohol by som dosiahnuť dobrý výsledok. Mám šancu a pre jej využitie chcem urobiť všetko. Teraz sa mi už aj lepšie preteká, mám isté ambície."

Na MS sa zväčša darí jazdcom, ktorí okrem športovej formy majú za sebou aj dobrú viacčlennú tímovú podporu. Tú v Austrálii určite nebudete mať, keď zrejme okrem vás bude štartovať asi Peter Velits, prípadne ešte jeden Slovák. Ako sa s tým vyrovnať?

„Ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. A aj to, čo je dobré, sa môže otočiť proti druhému. Kde sa dvaja bijú, tretí môže víťaziť. Taliani, Španieli, či ďalšie špičkové reprezentácie pravidelne štartujú s deviatimi členmi a vsádzajú na svojho lídra. Ja z tejto taktiky budem môcť iba vyťažiť."

Stretli ste sa už v tomto roku s niektorým z bratov Velitsovcov z konkurenčného amerického tímu HTC-Columbia? Ste kamaráti?

„V Belgicku a na pretekoch vo Philadelphii som sa stretol s Martinom. S Petrom, ktorý si momentálne lieči zlomeninu kľúčnej kosti, som bol na nedávnych domácich pretekoch Európskeho pohára v horskej cyklistike v Dohňanoch. Som s obomi v dobrom vzťahu, s nikým iným nemôžem byť lepší kamarát ako so Slovákom."

Aký máte názor na fámy, že niektorí cyklisti majú v ráme zamontovaný motorček, ktorý ich zrýchľuje?

„Hovorí sa o tom, je to veľký humbug. Podobne ako doping. Pokiaľ to jazdcovi nedokážu, nemôžu naňho ukázať prstom. Takýto dôkaz nikto nepredložil, nepripúšťam, že by sa to mohlo stať."

Budete sledovať Tour de France?

„Určite áno. Veľmi sa teším. Určite to budem sledovať, tento rok môže byť Tour veľmi zaujímavá."

Kto môže vyhrať?

„Najväčším favoritom je Contador. Teraz Frank Schlek aj Andy Schlek, ďalší sú v našom tíme - Basso, Kreuziger, Pellizotti. Určite to bude napínavé."

Pôvodne vás zahraniční novinári nazvali Rambo. Nezískali ste si medzi kolegami inú prezývku?

„Ešte keď som jazdil na horských bicykloch volali ma Terminátor. Teraz to začali používať znova. V tej súvislosti, že keď som spadol, tak som pokračoval ďalej. Výhradný dovozca bicyklov Cannondale do Európy, mi sľúbil, že ak vyhrám etapu na Okolo Kalifornie, tak mi pripravia vo firme cyklistický rám s potlačou. Vyhral som hneď dve. Väčšinou majú takto zdobené bicykle špičkoví šprintéri. Pýtal sa ma, aký vzor by som chcel, tak som povedal, že Terminátora."

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 733
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 367
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 306
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 089
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 782
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 803
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 396
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 221
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 532
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Na týchto miestach sa bude testovať v Žiline

V Žiline bude počas celoplošného testovania vytvorených 71 odberných miest

Ilustračná fotografia.

Slavomír Bodis: "Bývanie je základná ľudská potreba."

Spoločnosť Istrofinal pôsobí na trhu s nehnuteľnosťami už 20 rokov. Vo svojich aktivitách kladie dôraz na trvalú udržateľnosť každého projektu. V súčasnosti ich majú rozpracovaných niekoľko.

Vizualizácia vstupu do Elektrární.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na štyroch miestach v Trenčíne budú testovať z auta. Odberné miesto je aj na futbalovom štadióne

Na celoplošné testovanie bude Trenčanom k dispozícii počas dvoch najbližších víkendov 50 odberných miest. Pozrite si, kde ich nájdete.

Pacientov a pokút v Trnave pribúda

Celoplošné testovanie čaká Trnavu už tento víkend.

Virológ Klempa: Najbližšie týždne budú pre nás veľmi ťažké

Boris Klempa tvrdí, že celoplošné testovanie je teoreticky skvelá vec. Treba však brať do úvahy všetky okolnosti či riziká.

Už ste čítali?