Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Peter Sagan dostane bicykel s Terminátorom

PETER SAGAN chce uspieť pri svojom premiérovom štarte na MS v Melbourne v kategórii Elite.

Peter SaganPeter Sagan (Zdroj: čtk/ap)

Čo sa zmenilo vo vašej kariére za pol roka?

„Veľa vecí. Asi najviac myslenie. Na začiatku sezóny, som nevedel, čo mám čakať, ako mám jazdiť. Či môžem vyhrať etapu, alebo budem iba jazdiť z jedných pretekov na ďalšie, ale po prvých víťazstvách bola podpora tímu lepšia a všetko začalo ísť ľahšie. Už sa na to dívam tak, že keď som dokázal vyhrať nejakú etapu, asi by bolo dobré sa na nejaké konkrétne zamerať. Najbližšie by tým cieľom mohli byť majstrovstvá sveta."

Ako to vnímajú kolegovia tímu. Neberú vás ako konkurenta?

Skryť Vypnúť reklamu

„Vzťahy sa len zlepšili a kolegovia mi viac pomáhajú. Ukázal som, že dokážem vyhrať a môžu so mnou počítať. Aj im sa potom lepšie pracuje, keď vedia, že môžem zvíťaziť. Už som to dokázal päťkrát. Prvú polovicu sezóny som išiel takmer na doraz, to ale nikto z profesionálov nerobí. Tu platí, že každý si vyberie jedny preteky, na tie sa sústredí. Musím si tak začať pracovať aj ja a nejsť celú sezónu na doraz."

Dávajú si na vás konkurenti na pretekoch väčší pozor?

„Je to tak. Tímy už inak taktizujú, pred tým so mnou nepočítali. Teraz pred cieľom tak nespolupracujú, ak som tam. Už to nie je také jednoduché."

Keď ste sa vrátili do Talianska z nedávnych medzinárodných majstrovstiev Philadelphie, kde ste skončili na 2. mieste, avizovali ste únavu. V čom sa prejavovala?

Skryť Vypnúť reklamu

„Samotné preteky, ktoré som absolvoval v doterajšom priebehu sezóny, by sa dali zvládnuť, ale cestovania na ne už bolo pre mňa viac únavné ako tie preteky. Dvakrát som v priebehu dvoch týždňov štartoval v USA, na pohode mi nepridali pätnásťhodinové lety tam aj späť. Mal som menej času na regeneráciu po pretekoch a cítil som na sebe aj následky časových posunov. Všetko sa to na mne prejavilo na Okolo Švajčiarska."

Napriek únave ste však dokázali byť štvrtý v prológu - iba tri sekundy za časovkárskym špecialistom Fabianom Cancellarom.

„Prológ mal necelých osem kilometrov a ešte ako-tak som sa za tri dni po prílete z USA dokázal zregenerovať. Časovku som odjazdil na doraz a telo sa mi už ozvalo. Celú noc som nespal, z celkovej únavy a cestovania ma bolel chrbát. Už mám s tým skúsenosti, aj vlani, keď som mal za sebou veľa pretekov, došlo k niečomu podobnému. Ale takú bolesť, akú som cítil v tomto roku, som ešte nemal."

Skryť Vypnúť reklamu

Stačilo potom povedať športovému riaditeľovi, že ste unavený a z pretekov vám dovolili odstúpiť?

„Nastúpil som ešte na prvú etapu, aj som prišiel do cieľa. Ale nie mojim spôsobom, nielenže som nebol v prvej skupine, ale ani v hlavnom pelotóne. To už bolo podozrivé aj ľuďom z nášho tímu, keď videli, že som zaostal v kopci. Uznali, že si musím oddýchnuť. Aj tímový lekár konštatoval, že som bol veľa zaťažený. Dostal som desaťdňové voľno, ktoré som využil aj na krátky pobyt doma u rodičov v Žiline. Spolu so mnou pricestoval aj brat Juraj."

Oddychovali ste, či aj popri tom trénovali?

„Začal som ľahko jazdiť. Sparingpartnermi mi boli chlapci z Cyklistického spolku Žilina, kde som vyrastal. Trasy v okolí poznám dobre, veľakrát v minulosti som na nich trénoval."

Ako sa k vám pri tréningoch chovajú naši vodiči automobilov. Sú ohľaduplní?

„Na Slovensku vodiči nie sú zvyknutí na cyklistické tréningy. Viacerým robí problém, keď sme na ceste, prekážame im. Ale napriek tomu si dobre zatrénujeme."

Objavili sa informácie, že by ste mohli štartovať na Vuelte. Čo je na tom pravdy?

„S touto alternatívou uvažovalo vedenie tímu. Ale ja som vždy tvrdil, že v tomto roku ešte nie som schopný absolvovať trojtýždňové preteky. A ak, ako to prichádzalo do úvahy pri Vuelte, tak by som ich nedokončil a po 10-12 etapách skončil. Aj preto, aby som sa mohol pripravovať na majstrovstvá sveta. Záver šéfov je teraz taký, že na Vueltu postaví Liquigas plnohodnotný tím."

Na svetovom šampionáte v Melbourne by ste mali štartovať v pretekoch s hromadným štartom. Máte predstavu, ako sa na to čo najlepšie pripraviť?

„Na začiatku sezóny som si nevedel dať výkonnostné ciele. Teraz, keď som zistil, že sa v profipelotóne dá aj víťaziť, tak si myslím, že ak by mi v Melbourne padol deň a motyka by vystrelila, mohol by som dosiahnuť dobrý výsledok. Mám šancu a pre jej využitie chcem urobiť všetko. Teraz sa mi už aj lepšie preteká, mám isté ambície."

Na MS sa zväčša darí jazdcom, ktorí okrem športovej formy majú za sebou aj dobrú viacčlennú tímovú podporu. Tú v Austrálii určite nebudete mať, keď zrejme okrem vás bude štartovať asi Peter Velits, prípadne ešte jeden Slovák. Ako sa s tým vyrovnať?

„Ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. A aj to, čo je dobré, sa môže otočiť proti druhému. Kde sa dvaja bijú, tretí môže víťaziť. Taliani, Španieli, či ďalšie špičkové reprezentácie pravidelne štartujú s deviatimi členmi a vsádzajú na svojho lídra. Ja z tejto taktiky budem môcť iba vyťažiť."

Stretli ste sa už v tomto roku s niektorým z bratov Velitsovcov z konkurenčného amerického tímu HTC-Columbia? Ste kamaráti?

„V Belgicku a na pretekoch vo Philadelphii som sa stretol s Martinom. S Petrom, ktorý si momentálne lieči zlomeninu kľúčnej kosti, som bol na nedávnych domácich pretekoch Európskeho pohára v horskej cyklistike v Dohňanoch. Som s obomi v dobrom vzťahu, s nikým iným nemôžem byť lepší kamarát ako so Slovákom."

Aký máte názor na fámy, že niektorí cyklisti majú v ráme zamontovaný motorček, ktorý ich zrýchľuje?

„Hovorí sa o tom, je to veľký humbug. Podobne ako doping. Pokiaľ to jazdcovi nedokážu, nemôžu naňho ukázať prstom. Takýto dôkaz nikto nepredložil, nepripúšťam, že by sa to mohlo stať."

Budete sledovať Tour de France?

„Určite áno. Veľmi sa teším. Určite to budem sledovať, tento rok môže byť Tour veľmi zaujímavá."

Kto môže vyhrať?

„Najväčším favoritom je Contador. Teraz Frank Schlek aj Andy Schlek, ďalší sú v našom tíme - Basso, Kreuziger, Pellizotti. Určite to bude napínavé."

Pôvodne vás zahraniční novinári nazvali Rambo. Nezískali ste si medzi kolegami inú prezývku?

„Ešte keď som jazdil na horských bicykloch volali ma Terminátor. Teraz to začali používať znova. V tej súvislosti, že keď som spadol, tak som pokračoval ďalej. Výhradný dovozca bicyklov Cannondale do Európy, mi sľúbil, že ak vyhrám etapu na Okolo Kalifornie, tak mi pripravia vo firme cyklistický rám s potlačou. Vyhral som hneď dve. Väčšinou majú takto zdobené bicykle špičkoví šprintéri. Pýtal sa ma, aký vzor by som chcel, tak som povedal, že Terminátora."

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 483
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 766
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 720
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 296
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 793
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 656
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 531
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 479
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Koronavírus: Odberné miesta v Žiline (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Žiline.

Antigénové testovanie na koronavírus SARS-CoV-2.

Menovec slovenskej národnej legendy chce s Bytčou skončiť do šiesteho miesta

Futbalistom mesta s viac ako jedenásťtisíc obyvateľmi jesenná časť absolútne nevyšla.

Mužstvo MFK Bytča pred začiatkom súťažného ročníka 2020/2021. Kapitán Juraj Jánošík v hornom rade druhý zľava.

Koronavírus: Odberné miesta v Bytči (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Bytči.

Ilustračná fotografia.

Koronavírus: Odberné miesta v Rajci (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Rajci.

Testovanie v Rajci

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Prehľad: Kde sa môžete dať otestovať

Ľudia môžu využiť aj testovacie miesta v blízkom okolí.

Už ste čítali?