Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Blokády vo Vraní nebudú, cestu možno prevezme mesto

Neľahkú situáciu obyvateľov mestskej časti Vranie, by mohla vyriešiť zmena vlastníka cesty a vyhlásenie Vrania za obytnú zónu.

Najužší úsek cesty. V smere zo Žiliny ho po pravej strane chráni pred svahom oporný betónový múr. Vpravo pod cestou ľuďom praskajú múriky a stavby.Najužší úsek cesty. V smere zo Žiliny ho po pravej strane chráni pred svahom oporný betónový múr. Vpravo pod cestou ľuďom praskajú múriky a stavby. (Zdroj: LADISLAV KAVECKÝ)

ŽILINA.

Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) aj s Obvodným úradom pre cestnú dopravu majú definitívne riešenie: navrhujú, aby cestu prevzalo do správy mesto, a následnými opatreniami by sa dalo zabrániť tranzitnej doprave.

„Navrhujeme vyňatie časti úseku cesty III. triedy zo sústavy ciest III. triedy, realizovať ju ako miestnu komunikáciu a mestská časť Vranie by bola obytnou zónou, nebola by tranzitnou obcou," povedal podpredseda ŽSK Jozef Štrba.

V obytnej zóne platí maximálna povolená rýchlosť 20 kilometrov za hodinu a je cez ňu zakázaný prejazd tranzitnej dopravy.

Cesta je podľa Štrbu v technickom stave, ktorý spĺňa parametre miestnej komunikácie, nie však tranzitnej. S návrhom „jediného možného riešenia" sa na dnešnom rokovaní obrátili na zástupcom mesta. Možnosť prevziatia cesty je vraj otvorená.

Mesto bude zvažovať

„Treba povedať dôležitú vec, že tá komunikácia, svojimi technickými parametrami a stavom je na hranici prevádzkyschopnosti a ak ju prevezme do správy mesto, má za povinnosť ju udržiavať," povedal Vladimír Baránek, vedúci odboru dopravy žilinského mestského úradu.

Optimálne riešenie by podľa neho bolo vybudovanie obchvatu, čo však je finančne aj časovo náročné. O prípadnom prevzatí nerozhodne len vedenie mesta, ale aj mestské zastupiteľstvo, ktoré takéto prevody majetku odsúhlasuje.

„Ak táto alternatíva nastane, treba rokovať o tom aký úsek, v akej miere a rozsahu. A ďalšia otázka je, čo na to povedia občania Vrania?" dodal Baránek. Zmena by sa dotkla aj obyvateľov vedľajších obcí Rudina a Rudinka a ďalších.

Mestský poslanec Ján Púček je myšlienke naklonený, časť cesty v dobrom stave by podľa neho mesto prevziať mohlo. „Ráta sa s možnosťou úplneho uzáveru, čo znamená, že Vranie by bola koncová obec," povedal Púček. Znamenalo by to, že ani Vraňanci by sa autami dostali do Rudinky, Kysuckého Nového Mesta alebo Čadce iba obchádzkou cez Žilinu, čo je po Kysucké Nové Mesto obchádzka približne 15 kilometrov.

Púček preto zvolá verejné stretnutie. „Uvidím, ako sa k tomu vyjadria občania. Blokády, ktoré sme pripravovali, sa zatiaľ odkladajú," povedal.

vranie.jpg

Nový mikrokoberec a krajnica v máji 2010. FOTO: LADISLAV KAVECKÝ

Semafory nebudú

Správca cesty navrhoval v minulosti aj iné riešenia. Dopravné značenie síce zostalo, cestná svetelná signalizácia ale nebude. Podľa odborníkov z oblasti dopravy, aj Žilinskej univerzity, by sa cesty po osadení semaforov zahlcovali dopravou ešte viac.

Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania denne 1 200 áut. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava, medzi Žilinou a Kysucami. Je široká 4,5, niekde len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník.


Zväčšiť mapu

Takto vyzerá cesta zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta cez Vranie podľa mapovej aplikácie Google.

Dopravná situácia sa vo Vraní rapídne zhoršila po tom, ako v júni 2008 spustili kruhový objazd na hlavnom ťahu v Kysuckom Novom Meste. Dlhé kolóny, ktoré tu vznikajú, obchádzajú vodiči práve cez Vranie.

Správa ciest ŽSK tvrdí, že už urobila pre zmiernenie dopadov nárastu dopravy maximum. Preinvestovala tu od roku 2005 viac ako 340-tisíc eur. Minulý rok obnovili mikrokoberec, opravili výtlky, krajnice a vpusty, tiež osadili dopravné značenie ktoré zakazuje vjazd pre vodidlá nad 3,5 tony.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 519
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 715
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 5 001
  4. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 3 919
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 591
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 580
  7. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 2 540
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 320

Blogy SME

  1. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  2. Ľubomír Maretta: Pena
  3. Adriana Boysová: Drahá poézia
  4. Radovan Čipka: Ako KDH nespadlo do pasce Kresťanskej únie
  5. Lukáš Majerčák: Prielom Bialky (POL), Pieniny
  6. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny...
  7. Ľubomír Maretta: Návrat
  8. Miroslav Ferkl: Istoty pretrvali, nekvalita socík nie.
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 21 949
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 546
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 637
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 254
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 070
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 812
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 727
  8. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 718
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Úsek by patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunela.


TASR 3 h

Metóda sa využíva pri riešení vybraných prípadov prolapsu panvových orgánov.


3 h

Kostol zasiahlo zemetrasenie. „Len sväté obrázky zavesené na stenách sa rozkolísali,“ uvádza sa v kronike.


a 1 ďalší 4 h

Na rekonštrukciu budovy použijú prostriedky z úveru.


5 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Víchrica, ktorá v nárazoch dosiahla silu orkánu, napáchala obrovské škody.


5 h

Polícia už prípad vyšetruje.


a 1 ďalší 9 h

Ak už máte na aute letné pneumatiky, horám na severe stredného Slovenska sa radšej vyhnite.


23 h

Osobné vlaky a rýchliky nahradia autobusy.


27. mar

Blogy SME

  1. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  2. Ľubomír Maretta: Pena
  3. Adriana Boysová: Drahá poézia
  4. Radovan Čipka: Ako KDH nespadlo do pasce Kresťanskej únie
  5. Lukáš Majerčák: Prielom Bialky (POL), Pieniny
  6. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny...
  7. Ľubomír Maretta: Návrat
  8. Miroslav Ferkl: Istoty pretrvali, nekvalita socík nie.
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 21 949
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 546
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 637
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 254
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 070
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 812
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 727
  8. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 718
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu