Blokády vo Vraní nebudú, cestu možno prevezme mesto

Neľahkú situáciu obyvateľov mestskej časti Vranie, by mohla vyriešiť zmena vlastníka cesty a vyhlásenie Vrania za obytnú zónu.

Najužší úsek cesty. V smere zo Žiliny ho po pravej strane chráni pred svahom oporný betónový múr. Vpravo pod cestou ľuďom praskajú múriky a stavby.Najužší úsek cesty. V smere zo Žiliny ho po pravej strane chráni pred svahom oporný betónový múr. Vpravo pod cestou ľuďom praskajú múriky a stavby. (Zdroj: LADISLAV KAVECKÝ)

ŽILINA.

Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) aj s Obvodným úradom pre cestnú dopravu majú definitívne riešenie: navrhujú, aby cestu prevzalo do správy mesto, a následnými opatreniami by sa dalo zabrániť tranzitnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Navrhujeme vyňatie časti úseku cesty III. triedy zo sústavy ciest III. triedy, realizovať ju ako miestnu komunikáciu a mestská časť Vranie by bola obytnou zónou, nebola by tranzitnou obcou," povedal podpredseda ŽSK Jozef Štrba.

V obytnej zóne platí maximálna povolená rýchlosť 20 kilometrov za hodinu a je cez ňu zakázaný prejazd tranzitnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Cesta je podľa Štrbu v technickom stave, ktorý spĺňa parametre miestnej komunikácie, nie však tranzitnej. S návrhom „jediného možného riešenia" sa na dnešnom rokovaní obrátili na zástupcom mesta. Možnosť prevziatia cesty je vraj otvorená.

Mesto bude zvažovať „Treba povedať dôležitú vec, že tá komunikácia, svojimi technickými parametrami a stavom je na hranici prevádzkyschopnosti a ak ju prevezme do správy mesto, má za povinnosť ju udržiavať," povedal Vladimír Baránek, vedúci odboru dopravy žilinského mestského úradu.

Optimálne riešenie by podľa neho bolo vybudovanie obchvatu, čo však je finančne aj časovo náročné. O prípadnom prevzatí nerozhodne len vedenie mesta, ale aj mestské zastupiteľstvo, ktoré takéto prevody majetku odsúhlasuje.

SkryťVypnúť reklamu

„Ak táto alternatíva nastane, treba rokovať o tom aký úsek, v akej miere a rozsahu. A ďalšia otázka je, čo na to povedia občania Vrania?" dodal Baránek. Zmena by sa dotkla aj obyvateľov vedľajších obcí Rudina a Rudinka a ďalších.

Mestský poslanec Ján Púček je myšlienke naklonený, časť cesty v dobrom stave by podľa neho mesto prevziať mohlo. „Ráta sa s možnosťou úplneho uzáveru, čo znamená, že Vranie by bola koncová obec," povedal Púček. Znamenalo by to, že ani Vraňanci by sa autami dostali do Rudinky, Kysuckého Nového Mesta alebo Čadce iba obchádzkou cez Žilinu, čo je po Kysucké Nové Mesto obchádzka približne 15 kilometrov.

Púček preto zvolá verejné stretnutie. „Uvidím, ako sa k tomu vyjadria občania. Blokády, ktoré sme pripravovali, sa zatiaľ odkladajú," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Nový mikrokoberec a krajnica v máji 2010. FOTO: LADISLAV KAVECKÝ

Semafory nebudú Správca cesty navrhoval v minulosti aj iné riešenia. Dopravné značenie síce zostalo, cestná svetelná signalizácia ale nebude. Podľa odborníkov z oblasti dopravy, aj Žilinskej univerzity, by sa cesty po osadení semaforov zahlcovali dopravou ešte viac.

Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania denne 1 200 áut. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava, medzi Žilinou a Kysucami. Je široká 4,5, niekde len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník.

Zväčšiť mapu

Takto vyzerá cesta zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta cez Vranie podľa mapovej aplikácie Google.

Dopravná situácia sa vo Vraní rapídne zhoršila po tom, ako v júni 2008 spustili kruhový objazd na hlavnom ťahu v Kysuckom Novom Meste. Dlhé kolóny, ktoré tu vznikajú, obchádzajú vodiči práve cez Vranie.

Správa ciest ŽSK tvrdí, že už urobila pre zmiernenie dopadov nárastu dopravy maximum. Preinvestovala tu od roku 2005 viac ako 340-tisíc eur. Minulý rok obnovili mikrokoberec, opravili výtlky, krajnice a vpusty, tiež osadili dopravné značenie ktoré zakazuje vjazd pre vodidlá nad 3,5 tony.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 229
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 680
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 859
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 285
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 207
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 467
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 696
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 504
  1. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  2. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  3. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  4. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  5. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  6. Ivan Mlynár: Robo, panebožečoťatonapadlo ? Čo to bolo za zostavu v tom Kremli…...mamamia.
  7. Štefan Hrodek: Život v obchoďáku
  8. Ivan Čáni: Robert Fico písal Kaji Kallasovej.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 744
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 761
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 424
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 9 836
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 684
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 866
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 7 327
  8. Ján Chomík: Liek na nespavosť 6 466
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


Ilustračné foto.

Vybrali sme ideálnu jedenástku 21. kola regionálnych a oblastných súťaží.


Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


Nezvestný je od nedele.


  1. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  2. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  3. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  4. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  5. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  6. Ivan Mlynár: Robo, panebožečoťatonapadlo ? Čo to bolo za zostavu v tom Kremli…...mamamia.
  7. Štefan Hrodek: Život v obchoďáku
  8. Ivan Čáni: Robert Fico písal Kaji Kallasovej.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 744
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 761
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 424
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 9 836
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 684
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 866
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 7 327
  8. Ján Chomík: Liek na nespavosť 6 466
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu