ŽILINA. Slovenskí hokejoví fanúšikovia si v posledných rokoch zvykli povzbudzovať reprezentáciu na štadiónoch a pred televízormi v replikách dresov s dvojkrížom a so šálmi vo farbách trikolóry.
Niektorí predajcovia ČTK potvrdili, že aj pred nadchádzajúcim svetovým šampionátom v hokeji v Nemecku záujem o reprezentačné dresy a suveníry vzrástol. Objavili sa však tiež názory, že predaj kvalitných fanúšikovských dresov kazí dovoz lacných napodobenín z Ázie.
Tovar žiadajú urýchlene
"Cítiť, že sa blížia majstrovstvá, ľudia majú zvýšený záujem o tovar s reprezentačnou tématikou. Posledné dva týždne ľudia žiadajú urýchlene dodať tovar. Ide najmä o tých, ktorí sa chystajú vycestovať na zápasy," povedala ČTK Helena Haláková zo spoločnosti Offensive, ktorá ponúka potreby pre fanúšikov na internete.
V poslednom období sa podľa Halákovej míňajú desiatky kusov dresov, šálov, príveskov, šnúrok na kľúče, šiltoviek a tričiek so slovenským znakom. Objednávky vraj prichádzajú aj z cudziny.
Za repliky dresov zaplatia záujemcovia od 15,90 do 49,92 eura, za tričká od 5,90 do 22,90 eura. Šály stoja od 4,92 do 12,50 eura.
Dresy zo Slovenska sú podľa výrobcov kvalitnejšie. Za takýto zaplatíte čosi vyše 36 eur.
ILUSTRAČNÉ FOTO: WWW.OFFENSIVE.SK
Aj v niektorých kamenných obchodoch so športovými potrebami v Žiline a Martine potvrdili, že záujem o tovar so slovenským znakom pozvoľna stúpa.
"Niečo sa predalo cez olympiádu, kde naši dobre zahrali a aj teraz sa predávajú nejaké dresy a šály. Jasné, že to nie je také ako v rokoch, keď naši nosili medaily z majstrovstiev," dodal pracovník zo žilinskej predajne športových potrieb. Ak chcú na trhu uspieť, musia sa vraj držať obdobných cien, aké stanovili konkurenti na internete.
Pre cenu uprednostníme ázijské produkty
Niektorí predajcovia však upozornili, že obchody im kazia najmä nekvalitné napodobeniny z Ázie. Počas hospodárskej krízy však Slováci údajne pozerajú najmä na cenu, ktorá môže byť v prípade ázijských produktov aj niekoľkonásobne nižšia.
"Desaťtisíce dresov tu prídu z čínskych kanálov za symbolické ceny. Sú to síce nekvalitné napodobeniny, Slováci to v tomto období však nemajú chuť rozlišovať. Už sú skôr len jednotlivci, ktorí ocenia kvalitnejší produkt," poznamenal Juraj Líška zo spoločnosti Slovak Stars, ktorá sa zaoberá internetovým predajom. Mnoho Slovákov podľa neho fandí aj v dresoch, ktoré získali zadarmo od rôznych reklamných partnerov.