Svetlá na prechode smrti stále nefungujú

Semafory na prechode pod Saleziánmi nie sú stále spustené. Napriek nedávnej tragickej nehode musia chodci prechádzať cez hustú premávku bez semaforov.

Svetlá sú vypnuté, chodci riskujú život.Svetlá sú vypnuté, chodci riskujú život. (Zdroj: PETER OPALKA)

Svetelná signalizácia na prechode pod Saleziánmi na výpadovke na Rajec nie je stále spustená. Napriek tomu, že sa tam stala nedávno tragická nehoda, ešte dnes musia chodci prechádzať cez hustú premávku bez semaforov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ŽILINA. Semafory na prechode pre chodcov, kde prvý februárový deň zrazil mladík dve ženy a jedna z nich zahynula, stále nefungujú. Cesta I/64 je veľmi frekventovaná a pre chodca je nebezpečné prejsť na druhú stranu. Pri rýchlosti, akou tadiaľ niektorí vodiči prechádzajú, je to riskovanie života.

SkryťVypnúť reklamu

Minulý týždeň sme viackrát skúšali prechádzať po prechode z jednej strany cesty na druhú. Takisto sme niekoľkokrát prešli po ceste autom, aby sme sa presvedčili, či je svetelná signalizácia funkčná. Prvý semafor na ceste smerom z Bytčice na Rondel funguje. Stáli sme tam na červenú, keď chodci prechádzali na druhú stranu. O pár stoviek metrov sme však stáť nemuseli.

Kritický stále nefungoval

Semafor pod Saleziánmi, na ktorom sa stala spomínaná tragická nehoda, však ani raz nefungoval. Zapnutý mal výstražný mód, blikajúce oranžové svetlo upozorňuje vodičov na to, že je tam prechod. To však príliš nerešpektovali a málokto znižoval rýchlosť. Práve naopak. Povolenú sedemdesiatku mnoho vodičov prekračuje. Naše vozidlo, dodržiavajúce predpísanú rýchlosť, predbiehali ostatné autá.

SkryťVypnúť reklamu

Keď chcete prejsť cez prechod a stlačíte tlačidlo, ktoré by malo po určitom časovom intervale zastaviť červeným svetlom autá, a chodcom by mala zasvietiť zelená, vám oznámi: Čakajte! Čakať však môžete hoci aj celý deň. Semafory sú zhasnuté, autá vám nezastavia.

Navyše je prechod zo strany od Saleziánov ku bývalým kasárňam neprehľadný. Nedá sa dobre vidieť na prichádzajúce autá. Tesne pred ním sa napája aj cesta z Komenského ulice. Autá, ktoré idú rozbehnuté dole kopcom majú dať prednosť. Ak vodič odbočuje na hlavnú cestu a pozerá sa, či mu nejde z ľavej strany auto, nemusí si všimnúť chodca, ktorý bude na prechode.

Ľudia majú strach

V čase, keď sme sledovali prechod, vždy v popoludňajších hodinách, o tretej, štvrtej, piatej a šiestej hodine, bola priemerná frekvencia prechádzajúcich jeden chodec každé štyri minúty. Ľudia, ktorí prechádzali cez cestu, sa vyjadrili, že majú strach. Najmä po tom čo sa tam stala tragická nehoda.

SkryťVypnúť reklamu

„Neviem, prečo tie semafory nefungujú. Načo ich tu robili, keď nejdú? Je to úplne zbytočné. Autá tu jazdia ako bláznivé, človek nemôže prejsť na druhú stranu," povedal pán, ktorý prechádzal cez cestu.

Semafóry reklamovali

Na prechod sme sa opýtali Ivana Hlavoňa, riaditeľa Slovenskej správy ciest Žilina. Ten nás informoval, prečo bola signalizácia vypnutá a o poruchách, ktoré museli reklamovať.

„Signalizácia na tomto prechode bola urobená tak, aby sa dala mechanicky ovládať. Vzhľadom na to, že dochádzalo k poruchám a zvyšovaniu intenzity spusteného zeleného svetla a tým blokovaniu dopravy, reklamovali sme tento problém dodávateľovi. Prebieha revízia zariadenia, problém by mal byť v priebehu dvoch týždňov odstránený," povedal Hlavoň.

Ďalší dôvod, ktorý viedol k vypnutiu signalizácie, bol, že na prechode je veľká intenzita dopravy a malá intenzita chodcov. Vytvárali sa kolóny. „Tento prechod je nadštandardne vybavený a ochrana chodcov výstražným oranžovým svetlom sa nám zdala v pomere k frekvencii chodcov a vozidiel dostačujúca. Pre zachovanie plynulosti dopravy je potrebné zvážiť pomer prejazdu vozidiel a množstva chodcov, ktorí tadiaľ prechádzajú," dodal Hlavoň.

Podľa Hlavoňa je otázkou pre mesto, správu ciest a políciu, ako zvýšiť bezpečnosť na danom prechode. Je potrebné urobiť štatistiku, koľko chodcov na danom úseku prechádza a podľa toho zvážiť, či bude svetelná signalizácia opätovne spustená. A či spustenie neovplyvní tok dopravy natoľko, že sa budú na ceste vytvárať kolóny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 282
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 942
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 970
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 879
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 721
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 654
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 567
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 507
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  5. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  6. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  7. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  8. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 424
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 776
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 478
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 217
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 244
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 894
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 323
  8. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 5 743
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


Ilustračné foto.

Vybrali sme ideálnu jedenástku 21. kola regionálnych a oblastných súťaží.


Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  5. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  6. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  7. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  8. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 424
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 776
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 478
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 217
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 244
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 894
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 323
  8. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 5 743
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu