ŽILINA. Pán Ján zo Žiliny si cez internetový katalóg objednal v decembri zdravotnícku pomôcku. Dostať ju mal do niekoľkých dní od uhradenia faktúry, ktorú zaplatil 31. decembra. Ani v polovici februára ju však stále nemá.
Firma však tvrdí, že mu ju v stanovenom termíne vyexpedovala. Ján si ju však od dodacej spoločnosti odmietol prevziať, pretože od neho pýtali peniaze za distribúciu. Táto platba totiž bola zahrnutá vo faktúre, ktorú už zaplatil. Viac sa mu nikto neozval a po tovare akoby sa zľahla zem. Nemá ho ani pán Ján, ale ani firma, ktorá mu ho predala. Vraj je záhada, kde sa momentálne nachádza.
Čakal márne
Ján si v decembri cez internetový katalóg objednal od firmy EULEKA PHARMA zdravotnú pomôcku, ochranu predkolenia. Na nohe má totiž plastiku a rád lyžuje. „Našiel som ju v internetovom katalógu a podľa pokynov som si ju objednal. O niekoľko dní som dostal faktúru, ktorú som bankovým prevodom uhradil na druhý deň. Čakal som na dodanie tovaru," povedal Ján.
Po niekoľkých dňoch sa mu ozval kuriér. Ján tvrdí, že z komunikácie s ním nebolo zrejmé, či ide o tento tovar. „Keďže chcel, aby som zaplatil za dodávku, odmietol som tovar prevziať. Platba za distribúciu bola totiž zahrnutá už v pôvodnej faktúre a mám od toho doklad. Tovar mi nedodali a už sa mi nikto viac neozval," dodal Ján.
Problémová platba
J. Polašek zo spoločnosti EULEKA tvrdí, že problém vznikol v dôsledku nesprávnej formy platby zo strany Jána. „Ako spôsob platby si zvolil dobierku. On však medzitým uhradil zálohovú faktúru. Výrobok sme mu riadne odoslali 6. januára. Následne nás e-mailom informoval, že ho 8. januára kontaktoval pracovník dopravnej spoločnosti a žiadal od neho úhradu tovaru vo forme dobierky, ktorá bola v objednávke označená ako spôsob platby," povedal Polašek.
Spoločnosť vraj následne Jána e-mailom informovala, že mu tovar vyexpedovala na dobierku a ak ho neprevezme, dopravná spoločnosť im vystaví penalizačnú faktúru vo výške 500 českých korún. „Navrhli sme mu, že bude lepšie, ak tovar prevezme a my mu duplicitnú platbu vrátime. Na to nám už neodpovedal," povedal Polašek. Komunikácia firmy s pánom Jánom údajne skončila 13. januára, kedy žiadal potvrdenie pre prepravnú službu, že za dopravu zaplatil. „Čo sme e-mailom obratom zaslali," dodal Polašek.
Zľahla sa po ňom zem
„S ohľadom na skutočnosť, že sa tovar pre Jána späť do ČR ako nedoručený nevrátil, mali sme až doteraz za to, že sa na základe nášho potvrdenia o úhrade, ktoré sme poslali distribučnej spoločnosti, s nimi dohodol a tovar mu dodali. Zostáva nám teda len doriešiť záhadu, kde sa tovar nachádza, keďže pán Ján ho nemá a k nám sa nevrátil," uviedol Polašek. Na distribučnú spoločnosť nám kontakt neposkytli.
Rozhodnúť môže súd
MY Žilinské noviny oslovili Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) v Žiline. Keďže česká firma má pobočku v Bratislave, odporučili Jánovi, aby sa obrátil na Inšpektorát SOI v Bratislave. „Vo veci náhrady škody rozhoduje výlučne príslušný všeobecný súd, ktorý rieši vzájomné spory medzi zmluvnými stranami," uvádza sa v stanovisku SOI.