ŽILINA. Ukázať učiteľom základných a stredných škôl možnosť zmeniť zaužívanú rutinu pri vyučovacom procese a vyskúšať nové metódy bolo jedným z cieľov konferencie Kreativita v školských kolaboratívnych projektoch, ktorá sa dnes uskutočnila v Žiline.
Podľa manažérky Národnej služby pre elektronickú spoluprácu škôl Žilinskej univerzity (ŽU) v Žiline Ľubice Sokolíkovej si slovenskí učitelia počas piatich rokov projektu etwinning uvedomili rozdiel medzi tradičným a projektovým vzdelávaním. Uvedomili si, že rola učiteľa pri tradičnom a pri projektovom vyučovaní je úplne iná.
"Pri tradičnom vyučovaní je motivácia sekundárna, učiteľ motivuje dobrými známkami, prípadne trestom. Pri projektovom vyučovaní sú žiaci motivovaní sami, túžbou po vedomostiach, ukázať sa pred kolektívom, spolupracovať s kolektívom, pri medzinárodných projektoch získavajú jazykové zručnosti a padá jazyková bariéra," skonštatovala Sokolíková.