Komora kritizuje vládu, že nestavia tunel Višňové

Tunel Višňové – Dubná Skala sa stále nestavia. Podľa obchodnej komory je na vine nečinnosť vlády. Ministerstvo hovorí, že práve dnešná vláda práce rozhýbala.

Dnes sa jazdí popod Strečno po rozšírenej ceste s troma pruhmi.Dnes sa jazdí popod Strečno po rozšírenej ceste s troma pruhmi. (Zdroj: TASR/ PAVOL ĎURČO)

ŽILINA. Tunel Višňové - Dubná Skala chceli začať stavať tento rok, termín sa opäť posunie, pretože nie je pre vládu prioritou. Tvrdia to predstavitelia obchodnej a priemyselnej komory. Nedostatočná úroveň ciest v našom regióne podľa nich brzdí rozvoj podnikania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ministerstvo tvrdí, že ponuka je vyhodnotená a pribiehajú rokovania o uzavretí zmluvy s koncesionárom, ktorý by mal tunel stavať. Posunutie termínov mala spôsobiť finančná kríza a konkurencia ďalších dvoch balíkov PPP projektov. Celý úsek medzi Martinom a Žilinou je v treťom balíku.

SkryťVypnúť reklamu

Majú iné priority

Ministerstvo podľa predstaviteľov komory svojou nečinnosťou vyrobilo dva problémy európskych rozmerov. Prvým je práve nepostavená diaľnica medzi Martinom a Žilinou, druhým zasa D3 na Kysuciach. Tunel Višňové prerazili ešte v roku 2002 a odvtedy je zakonzervovaný. Práce pôvodne začali ešte v roku 1998, hotové mali byť už v roku 2001. „Predseda vlády v auguste 2007 povedal, že projekt spojenia Martina so Žilinou je najlepšie pripraveným úsekom diaľnice D1,“ povedal Ján Mišura, riaditeľ Regionálnej pobočky Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory.

Ministerstvo podľa neho na tomto úseku odvtedy urobilo veľmi málo. „Najlepšie pripravený projekt teda presunuli z prvého do tretieho balíka PPP projektov. Len technická údržba zakonzervovanej stavby stojí 330-tisíc eur ročne,“ povedal Mišura. Svoj podiel viny má na súčasnom stave podľa neho minulá ale aj súčasná vláda. „Minulá úseky zakonzervovala a dnešná, zdá sa, má iné priority,“ povedal Mišura. Poukázal napríklad na prednostné budovanie rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice. „Nie sme proti aby sa R1 budovala, ale najskôr treba urobiť hlavné európske koridory,“ povedal Mišura.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavbu sme naštartovali

Zvýhodňovanie výstavby R1 ministerstvo dopravy však odmieta. Príprava a výstavba diaľnic ide vraj plne v súlade s programovým vyhlásením vlády. „Prípravu (výstavby tunela pozn. red.) naštartovala táto vláda, o čom svedčí množstvo prijatých opatrení v príprave či legislatívnych tak technických,“ povedal hovorca ministerstva Stanislav Jurikovič. Má podľa neho svoj proces, ktorý je ovplyvnený legislatívou ako vydanie územných rozhodnutí, stavebných konaní, či majetkoprávne vysporiadanie.

„Zaradenie stavieb do balíkov bolo na základe analýzy nákladovosti, náročnosti technického riešenia uskutočniteľnosti a hlavne po zhodnotení rizík jednotlivých projektov,“ napísal Jurikovič. Problémom Kysuckej D3 je podľa neho rovnako financovanie, kde sa momentálne po krátení štátnych peňazí hľadá iný spôsob zaplatenia výstavby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 380
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 532
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 703
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 619
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 566
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 341
  1. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  2. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  3. Štefan Šturdzík: Robo
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  5. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  6. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 130
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 008
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 897
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  2. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  3. Štefan Šturdzík: Robo
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  5. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  6. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 130
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 008
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 897
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu