Sobota, 12. jún, 2021 | Meniny má ZlatkoKrížovkyKrížovky

Komora kritizuje vládu, že nestavia tunel Višňové

Tunel Višňové – Dubná Skala sa stále nestavia. Podľa obchodnej komory je na vine nečinnosť vlády. Ministerstvo hovorí, že práve dnešná vláda práce rozhýbala.

Dnes sa jazdí popod Strečno po rozšírenej ceste s troma pruhmi.Dnes sa jazdí popod Strečno po rozšírenej ceste s troma pruhmi. (Zdroj: TASR/ PAVOL ĎURČO)

ŽILINA. Tunel Višňové - Dubná Skala chceli začať stavať tento rok, termín sa opäť posunie, pretože nie je pre vládu prioritou. Tvrdia to predstavitelia obchodnej a priemyselnej komory. Nedostatočná úroveň ciest v našom regióne podľa nich brzdí rozvoj podnikania.

Ministerstvo tvrdí, že ponuka je vyhodnotená a pribiehajú rokovania o uzavretí zmluvy s koncesionárom, ktorý by mal tunel stavať. Posunutie termínov mala spôsobiť finančná kríza a konkurencia ďalších dvoch balíkov PPP projektov. Celý úsek medzi Martinom a Žilinou je v treťom balíku.

Skryť Vypnúť reklamu

Majú iné priority

Ministerstvo podľa predstaviteľov komory svojou nečinnosťou vyrobilo dva problémy európskych rozmerov. Prvým je práve nepostavená diaľnica medzi Martinom a Žilinou, druhým zasa D3 na Kysuciach. Tunel Višňové prerazili ešte v roku 2002 a odvtedy je zakonzervovaný. Práce pôvodne začali ešte v roku 1998, hotové mali byť už v roku 2001. „Predseda vlády v auguste 2007 povedal, že projekt spojenia Martina so Žilinou je najlepšie pripraveným úsekom diaľnice D1,“ povedal Ján Mišura, riaditeľ Regionálnej pobočky Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory.

Ministerstvo podľa neho na tomto úseku odvtedy urobilo veľmi málo. „Najlepšie pripravený projekt teda presunuli z prvého do tretieho balíka PPP projektov. Len technická údržba zakonzervovanej stavby stojí 330-tisíc eur ročne,“ povedal Mišura. Svoj podiel viny má na súčasnom stave podľa neho minulá ale aj súčasná vláda. „Minulá úseky zakonzervovala a dnešná, zdá sa, má iné priority,“ povedal Mišura. Poukázal napríklad na prednostné budovanie rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice. „Nie sme proti aby sa R1 budovala, ale najskôr treba urobiť hlavné európske koridory,“ povedal Mišura.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavbu sme naštartovali

Zvýhodňovanie výstavby R1 ministerstvo dopravy však odmieta. Príprava a výstavba diaľnic ide vraj plne v súlade s programovým vyhlásením vlády. „Prípravu (výstavby tunela pozn. red.) naštartovala táto vláda, o čom svedčí množstvo prijatých opatrení v príprave či legislatívnych tak technických,“ povedal hovorca ministerstva Stanislav Jurikovič. Má podľa neho svoj proces, ktorý je ovplyvnený legislatívou ako vydanie územných rozhodnutí, stavebných konaní, či majetkoprávne vysporiadanie.

„Zaradenie stavieb do balíkov bolo na základe analýzy nákladovosti, náročnosti technického riešenia uskutočniteľnosti a hlavne po zhodnotení rizík jednotlivých projektov,“ napísal Jurikovič. Problémom Kysuckej D3 je podľa neho rovnako financovanie, kde sa momentálne po krátení štátnych peňazí hľadá iný spôsob zaplatenia výstavby.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 656
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 9 024
  3. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 8 487
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 428
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 067
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 599
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 477
  8. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 984
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 952
  10. 5 zmien, ktoré so sebou prináša menopauza. Ako sa pripraviť? 6 782
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Tréner MŠK Žilina Pavol Staňo.

Rozhovor s trénerom šošonov o nedávno skončenej sezóne.


2 h
Marek Adamov si počas mesiac trvajúcej cesty za nezávislou kultúrou urobil obraz nielen o jej stave a ambíciách, ale aj o problémoch kultúrnych centier.

Tridsaťdňový cyklovýlet Mareka Adamova je správou o stave nezávislej kultúry.


7 h
Ilustračná foto.

Piata liga sa rozbehne dohrávkami už o týždeň.


11. jún

Podujatie organizuje oddelenie pre vedu a výskum Žilinskej univerzity v Žiline od roku 1995.


11. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na mieste nehody zasahoval vrtuľník.


TASR 9 h

Aj keď na Slovensku sú takmer všetky pavúky jedovaté, stepník patrí k tým s prudším jedom. Odborníčka však ubezpečuje, že stretnúť takéhoto pavúka je pomerne vzácne a rovnako vzácne je aj to, žeby človeka uštipol. Pri pohryznutí nedôjde k ohrozeniu života.


11. jún

Auto sa čelne zrazilo s autobusom medzi Pukancom a Uhliskami.


11. jún

Minister povedal, že za istých okolností bude možné čerpať zdroje z plánu obnovy historických verejných budov. Podľa jedného z variantov mala byť pôvodná historická budova zbúraná.


11. jún

Už ste čítali?