ŽILINA. Podľa jej riaditeľa Jána Mišuru ministerstvo dopravy podceňuje výstavbu európskej dopravnej infraštruktúry, v ktorej žilinský región zohráva dôležitú úlohu najmä v napojení na koridory s Poľskou a Českou republikou. Odznelo to dnes na tlačovej besede regionálnej komory, ktorú zvolala v rámci Slovensko-českého ekonomického fóra.
Odklad výstavby tunela medzi Žilinou a Martinom vyčítajú aj priamo premiérovi, ktorý podľa komory v auguste 2007 povedal: "Chceme urýchliť výstavbu tunela, pretože projekt je najlepšie pripravený zo všetkých úsekov diaľnice D1, ktoré treba vybudovať." Predseda predstavenstva regionálnej komory Dušan Haluška dodáva, že tento tunel má už sedem rokov prerazenú prieskumnú štôlňu, ale od roku 2002 je zakonzervovaný a nič sa tam nedeje.
Za ďalšie problémové úseky považuje Haluška cestu z Čadce smerom na hranicu s Poľskou republikou, kde sa na trojkilometrovom úseku pracuje rovnako od roku 2002. Tiež výstavba 12-kilometrového úseku Svrčinovec - hranica s Poľskom trvá od roku 1996 a v súčasnosti nie je dokončená ani polovica tohto diela.
Haluška upozorňuje, že za posledných osem rokov sa v cestnej infraštruktúre žilinského regiónu neurobilo nič. "Čudujem sa primátorom Žiliny, Martina a Čadce, že nevyvíjajú žiadne úsilie. Pokiaľ tieto regióny nebudú mať dobudovanú infraštruktúru, neprídu tam investori ani investície."
Žilinská komora v spolupráci s Hospodárskou komorou Moravsko - sliezskeho kraja vydajú vo štvrtok k tomuto problému spoločné stanovisko, ktoré budú adresovať aj vláde.