BRATISLAVA. Nový pohľad na terchovského zbojníka prilákal do kín 31.107 divákov, zatiaľ čo na "krvavú grófku" bolo vlani počas otváracieho víkendu zvedavých 35.925 divákov. Film podľa jeho PR manažéra Jána Kakaščíka premietajú v 12 mestách.
Ako sa film páčil redaktorke SME? Prečítajte si tu.
„Ide teda o druhý najlepší otvárací víkend v histórii slovenského filmu, čo je obzvlášť potešiteľné v dnešnej ´krízovej´ dobe," povedal Kakaščík. "Mňa obzvlášť tešia dva fakty, že návštevnosť filmu má stúpajúcu tendenciu - najviac divákov sme mali v nedeľu, a že na predstaveniach tvorí väčšinu mladý divák," dodala distribútorka filmu Denisa Biermannová. Koprodukčný veľkofilm Jánošík, Pravdivá história zhliadli návštevníci 13 najväčších kín v 12 slovenských mestách počas 239 predstavení. V obehu je 21 kópií filmu.
Chcete si ísť pozrieť Jánošíka do kina? Pozrite si kedy ho v Žiline hrajú.
Podľa distribútorov by mal prísť do každého kina na Slovensku a vraj o neho prejavili záujem aj v zahraničí. Divákov odmýtizovaný Jánošík láka podobne, ako ich lákala vlani v júni nová tvár ďalšej zo skutočných a legendami opradených postáv, grófky Bátoriovej. Kým režisér Juraj Jakubisko chcel vyvrátiť krvavú legendu o šľachtičnej a ukázať ju ako obeť intríg, Jánošíka zase scenáristka Eva Borušovičová a poľské režisérky Agnieszka Hollandová a Kasia Adamiková nevylíčili ako neohroziteľného hrdinu, ale zraniteľného človeka.
Snímky spája aj to, že ich kritika prijala chladne a vyčítala im mnohé nedostatky. Filmy majú aj podobnú poetiku, ich autori chvíľu nechali divákov kochať sa malebnými slovenskými exteriérmi či scénami lásky a o chvíľu jeho oko "mučili" krutými obrazmi. Jánošík je po Bathory nielen druhou divácky najatraktívnejšou snímkou v histórii slovenského filmu, ale aj druhou najdrahšou.
Tvorcovia počas nakrúcania, ktoré pre finančné problémy museli na niekoľko rokov prerušiť, minuli šesť miliónov eur (180,7 milióna Sk), Bathory vyšla na 13,3 milióna eur (400 miliónov Sk). Tržby štvrtého filmu o terchovskom zbojníkovi zatiaľ známe nie sú, zrejme však nezostanú ďaleko za Bathory. Tá za prvé štyri dni premietania "zarobila" 4,85 milióna korún (takmer 161.000 eur), čím sa zaradila na druhé miesto v histórii slovenských kín od vzniku samostatného Slovenska v roku 1993 tesne za americkú snímku Matrix Reloaded.
Bathory už videlo asi 400.000 Slovákov. Tí naposledy chodili na domáce filmy v státisícoch ešte v 90. rokoch. Fontána pre Zuzanu 2 v roku 1993 prilákala 343.206 divákov. Po roku 2000 však nastal útlm a úspechom bolo, keď návštevnosť presiahla 20.000 návštevníkov. Pred Bathory a Jánošíkom bola najúspešnejšou Muzika, ktorú počas prvých dní videlo 4261 ľudí.