KIA prijme asi stovku nových zamestnancov

Po nedávnom utlmení výroby pre svetovú hospodársku krízu kórejská automobilka KIA Motors vo svojom závode pri Žiline prijme v budúcich týždňoch približne stovku nových zamestnancov.

KIA Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom. Plánujú prijať asi 100 zamestnancov do motorárne.KIA Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom. Plánujú prijať asi 100 zamestnancov do motorárne. (Zdroj: ARCHÍV MY ŽILINSKÉ NOVINY)

TEPLIČKA NAD VÁHOM. Počet pracovníkov vo fabrike sa tak zvýši na 2800. Spoločnosť potrebuje nových ľudí, lebo bude dodávať motory i pre nový model KIA Venga, ktorého produkciu spustia na jeseň v sesterskom závode Hyundai na Morave. Novinárom to dnes povedal hovorca KIA Motors Slovakia Dušan Dvořák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fabrika pri Žiline navyše začiatkom budúceho roka chystá i sériovú výrobu nového športovo-úžitkového modelu Hyundai ix35 a nedávno tiež rozbehla produkciu zmodernizovanej verzie modelu KIA cee´d. Na Slovensku spoločnosť vyrába ešte športovovo-úžitkové auto KIA Sportage.

SkryťVypnúť reklamu

"Aktuálne prebieha nábor, hľadáme približne sto nových zamestnancov, ktorí budú pracovať vo výrobe motorov. Tretiu zmenu na výrobu motorov plánujeme spustiť v prvej polovici septembra. Znamená to, že v našom závode sa budú vyrábať motory 24 hodín denne od pondelku do piatku," poznamenal Dvořák.

Podľa neho v priebehu septembra by mohlo padnúť definitívne rozhodnutie centrály automobilky, či pri Žiline postaví novú motoráreň. Pokiaľ verdikt šéfov spoločnosti bude kladný, výstavba novej haly by sa mohla začať koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka. Automobilka by v prípade výstavby novej motorárne od štátu mala dostať daňovú úľavu najviac vo výške 15,07 milióna eur.

KIA Motors Slovakia zvýšila vlani medziročne tržby o 24 percent na asi 2,23 miliardy eur. V závode pri Žiline vyrobila v minulom roku 201.000 vozidiel, objem produkcie tak medziročne vzrástol o 38 percent. Na prelome rokov však pocítila dôsledky svetovej hospodárskej krízy a produkciu musela pribrzdiť. Podľa skorších informácií by výrobné linky v tomto roku malo opustiť približne 170.000 vozidiel, automobilka však chce produkciu prispôsobiť dopytu na trhu.

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti plánovala spoločnosť ročne vyrábať pri Žiline okolo 300.000 vozidiel. V závode by mali časom pracovať tri tisícky ľudí.

Okrem kórejskej spoločnosti majú na Slovensku závody aj francúzsky PSA Peugeot Citroën a nemecký Volkswagen. Automobilky a ich dodávatelia sa v uplynulých rokoch stali ťahúňmi slovenskej ekonomiky, pre krízu však museli fabriky nedávno upravovať pracovný čas a pristúpiť k obmedzeniu výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 423
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 195
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 417
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 909
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 702
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 485
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 869
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 559
  1. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  2. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  3. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  4. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  5. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  6. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  8. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 194
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 378
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 594
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 102
  5. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 581
  6. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 508
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 364
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 255
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  2. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  3. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  4. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  5. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  6. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  8. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 194
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 378
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 594
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 102
  5. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 581
  6. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 508
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 364
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 255
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu