Železnice chcú pri Žiline stavať za milióny eur

Železnice Slovenskej republiky plánujú investovať do výstavby terminálu na kombinovanie vlakovej a nákladnej automobilovej prepravy v Žiline takmer 40 mil. eur. Vyplýva to z investičného zámeru.

ŽILINA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú investovať do výstavby terminálu intermodálnej prepravy (TIP) Žilina takmer 40 mil. eur. Ako vyplýva z investičného zámeru, ktorý spoločnosť už predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie (Environmental Impact Assessment - EIA), s výstavbou terminálu by sa malo začať v roku 2011, ukončenie výstavby je naplánované o dva roky neskôr. Vďaka výstavbe TIP Žilina by malo vzniknúť 25 nových pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Terminál bude slúžiť na kombinovanie vlakovej a nákladnej automobilovej prepravy. Na termináli sa plánuje výstavba piatich koľají, z ktorých štyri budú obsluhované dvoma portálovými koľajovými žeriavmi medzi prepravnými prostriedkami navzájom alebo z prepravných prostriedkov na skladovú plochu. Navrhovaný TIP Žilina je situovaný medzi železničnou traťou Žilina-Vrútky a vodným dielom Žilina v bezprostrednej blízkosti zriaďovacej stanice Teplička nad Váhom. V rámci areálu plánuje investor vybudovať tri parkoviská, z toho dve pre nákladnú dopravu a jedno pre osobnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR

ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním vo výške 800,2 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.

(sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 998
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 920
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 460
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 723
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 378
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 259
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 689
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu