Okružná križovatka na Kysuciach spôsobila Žilinčanom galibu

Verejným protestom chceli obyvatelia žilinskej mestskej časti upozorniť na nebezpečnú situáciu. Pomedzi ich domy jazdia stovky áut v smere na Kysuce, aby sa vyhli kolónam.

Vo Vraní protestovali. Žiadajú zastaviť tranzitnú dopravu a vyriešiť bezpečnosť na ceste.Vo Vraní protestovali. Žiadajú zastaviť tranzitnú dopravu a vyriešiť bezpečnosť na ceste. (Zdroj: LADISLAV KAVECKÝ)

VRANIE. Ako by ste sa cítili, ak by vám pred domom prešlo za hodinu a pol v jednom smere 211 áut? Toľko ich napočítali ľudia vo Vraní pred protestom minulý štvrtok. Autá jazdia navyše na ceste v zosuvnom pásme, ktorá je úzka, rozbitá a, samozrejme, bez chodníkov. Miestni spísali preto petíciu, a ak nedôjde k náprave, chcú postupovať radikálnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vodiči nechcú čakať v kolónach pred kruhovým objazdom v Kysuckom Novom Meste, tak jazdia cez Vranie. Minulý týždeň tu zrazilo chodca a vodič ušiel," povedal jeden z nahnevaných účastníkov stretnutia.

SkryťVypnúť reklamu

„Občania to už nemôžu znášať. Spísali sme petíciu s 370 podpismi, máme poškodené domy, pozemky, oplotenia, je tu evidentný zosuv pôdy," povedal poslanec žilinského mestského zastupiteľstva Ján Púček.

Petíciu odovzdajú Žilinskému samosprávnemu kraju, Mestu Žilina a Obvodnému úradu pre cestnú dopravu. Ak nebudú problém riešiť, sú pripravení postupovať tvrdšie.

„Zakladáme občianske združenie rovnako, ako je v Považskom Chlmci. Toto združenie bude riadiť protesty. Sme pripravení zablokovať komunikáciu na oboch vjazdoch do Vrania," dodal Púček.

Cez obec jazdia aj nákladné autá, hoci tu má vjazd povolený iba zásobovanie.

Riešenie zatiaľ nie je Miestni navrhujú vyhlásiť pre cestu havarijný stav a zakázať prejazd tranzitnej dopravy, čo by následne mala kontrolovať polícia.

SkryťVypnúť reklamu

„O zmenu dopravného značenia musí požiadať správca komunikácie. Dopravný inšpektorát zatiaľ takúto žiadosť neeviduje," povedal hovorca polície Radko Moravčík.

Správcom cesty je Žilinský samosprávny kraj. V minulosti zvolali jeho zástupcovia niekoľko dopravných komisií, vyriešili niektoré požiadavky obyvateľov - hlavne opravy cesty.

Hovorca kraja tvrdí, že nárast dopravy cez Vranie pozorne sledujú. Tiež vedia, že ho spôsobil kruhový objazd. „Súčasný stav vyrieši výstavba diaľnice D3 v smere na Kysuce alebo plynulá doprava po štátnej ceste 1. triedy zo Žiliny v smere na Čadcu," povedal Peter Kubica.

Hlavný ťah na Čadcu už ale spravuje Slovenská správa ciest. Obmedzenie dopravy vyhlasuje Obvodný úrad pre cestnú dopravu. Podľa Kubicu je úplné uzatvorenie cestnej komunikácie možné len v prípade havarijného stavu. Odôvodniť to musí obec, v tomto prípade Mesto Žilina.

SkryťVypnúť reklamu

Zväčšiť mapu

Takto vyzerá cesta zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta cez Vranie podľa mapovej aplikácie Google.

Šarapatu robí „kruháč" V júli 2008 otvorili kruhový objazd medzi obcou Radoľa a Kysuckým Novým Mestom. Dovtedy sa tvorili kolóny v smere von z mesta, dnes sa tvoria na hlavnom kysuckom ťahu. Vodiči v nich čakajú niekedy aj hodinu. Jazdou cez Vranie sa dostanú do Kysuckého Nového Mesta z druhej strany. Ak idú ďalej na Kysuce, napoja sa na okružnú križovatku rýchlejšie.

Podľa dopravného experta zo Žilinskej univerzity je u nás používanie okružných križovatiek v móde. „Vhodnejšie by boli často svetelné, ktoré majú dvojnásobnú priepustnosť. Problémom býva ich vyššia cena," hovorí Ján Čelko. Menší „kruháč" má kapacitu 35-tisíc vozidiel za 24 hodín, zatiaľ čo priepustnosť svetelnej križovatky je 70-tisíc vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 261
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 291
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 260
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 872
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 882
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 627
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 620
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 505
  1. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  4. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  5. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  6. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  7. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  8. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 597
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 772
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 466
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 085
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 507
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 884
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 6 258
  8. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 165
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


Ilustračné foto.

Vybrali sme ideálnu jedenástku 21. kola regionálnych a oblastných súťaží.


Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


  1. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  4. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  5. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  6. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  7. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  8. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 597
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 772
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 466
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 085
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 507
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 884
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 6 258
  8. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 165
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu